خطا در تشیخص سلیقه مصرف‌کننده

بازار چین از کنترل هیوندای خارج شد

17 آبان 1397 17:35

علی‌رغم موفقیت‌های اخیر هیوندای در بازار چین،‌ بررسی‌ها حاکی از آن است که حجم فروش طی سال‌های اخیر به طور پیوسته‌ای رو به نزول گذاشته است.

قیمت‌گذاری بیش از ارزش واقعی برند، خصوصاً در مدل‌های شاسی‌بلند باعث کاهش فروش محصولات هیوندای در چین شده است.این درست مانند همان سنارویی است که این کره‌ای در بازار آمریکای شمالی تجربه کرد. کارشناسان دلیل اصلی این پدیده را از دست دادن عنان کار از سوی هیوندای در تشخیص سلیقه مصرف‌کنند‌ه‌ها می‌دانند.

این ماجرا به‌ویژه در بازار شاسی‌بلندها نمود پیدا کرد. در واقع شرکت شروع به ارزش‌گذاری محصولات با قیمتی بالاتر از آنچه نسبت به برندش تصور می‌شد، کرده بود. این موضوع را حداقل چهار نماینده اصلی عرضه در چین، نیمی از ده‌ها فروشنده قبلی، نمایندگان فروش در آمریکا، مدیران و کارکنان در مصاحبه با رویترز تصریح کرده‌اند.

سال 2009 هیوندای و کیا به صورت ترکیبی توانسته بودند به مقام سومین برند پرفروش در چین دست پیدا کنند. یعنی جایگاهی بعد از جنرال‌موتورز و فولکس‌واگن. رتبه فعلی این کارخانه کره‌ای در بازار چین نهم است.

دیدگاه کاربران