اسب وحشی در پیست

معرفی نسخه‌ای مسابقه‌ای از فورد موستانگ

20 آبان 1397 15:16

فورد برنامه‌های ماجراجویانه‌ای در سر دارد. این شرکت قرار است ویرایش منحصربه‌فردی از موستانگ‌های مخصوص پیست را تولید کند. آزمون‌های میدانی این خودرو رو به پایان است.

فورد موستانگ مسابقه‌ای برای رقابت در پیست آدلاید 500 آماده می‌شود.در واقع کوپه جدید آمریکایی‌ها پیرو مسیر همان مدل‌های مربوط به مسابقات سوپرکار استرالیا خواهد بود. پروسه طراحی و تولید این خودرو تماماً زیر نظر بخش موتوراسپرت شرکت یعنی فورد پرفورمنس است. بعد از پروژه‌های موفق تولید جی‌تی‌های اسپرت-شهری توسط فورد پرفورمنس، حالا این برای نخستین بار است که شرکت سراغ یک نمونه مخصوص پیست می‌رود.

اگرچه موستانگ فوق زیر پوشش سنگین استتاری قرار دارد ولی با این حال هنوز هم می‌توان تجهیزات مخصوص خودروهای جی‌تی را روی آن مشاهده کرد. به ویژه بال عقب بزرگ آن که به منظور افزایش داون‌فورس تعبیه شده است.

مدیر این پروژه و قهرمان فعلی رقابت‌های قهرمانی استرالیا در مورد موستانگ جدید می‌گوید: «چه افتخاری از این بالاتر که بتوانیم با موستانگ جدید اولین دور را در پیست بزنیم.» گفته می‌شود بعد از اتمام پروسه تست‌های میدانی و توسعه مهندسی خودرو، موستانگ جدید برای رقابت در پیست آدلاید 500 آماده خواهد بود. جایی که نیسان آلتیما و هولدن کومودور برای رقابت با آن لحظه‌شماری می‌کنند.

دیدگاه کاربران