درخشش کوچک ژاپنی در بازار استریت‌های 125 سی‌سی

جایگزینی عالی برای هوندا سی جی: سی بی شاین

22 آبان 1397 12:25

هوندا سی‌جی دیگر نیازی به توضیح ندارد؛ همان مدلی که از اوایل دهه 70 میلادی تولیدش در ژاپن شروع شد و سپس در اواخر دهه 90 میلادی نیز فروش فوق‌العاد خوبی در بازار آمریکای جنوبی، آسیای جنوب شرقی و حتی آسیای غربی داشت.

سی بی شاین با مجموع فروش 7 میلیون دستگاه حالا 51% از بازار استریت‌های 125 سی‌سی را در اختیار دارد.هوندا قبل از توقف تولید CG (در سال 2008) نسخه جایگزین آن را در سال 2006 و با نام Shine برای برخی بازارهای خاص معرفی کرد. شاین در بیش از یک دهه‌ای که از زندگی‌اش می‌گذرد، تبدیل به ارزان‌ترین استریت هوندا در بازار جهانی شده و به‌خوبی توانسته جای خالی سی‌جی را پر کند. 

در این سال‌ها، نسخه‌های مختلفی از هوندا شاین با ظاهرهایی متفاوت و رنگ‌بندی متنوع عرضه شدند که آخرین آن‌ها مدل CB Shine است؛ مدلی که هوندا عرضه آن را از سال 2012 شروع کرد و برای یک‌دست کردن نامگذاری محصولاتش، مجبور شد پیشوند CB را به ابتدای نام این موتورسیکلت اضافه کند.

هوندا از همان سال (2012) گفته بود که این استریت ارزان‌قیمت را با هدف گرفتن بازار 125 سی‌سی‌های هندوستان ساخته است. بعد از گذشت 6 سال، حالا شاهد محقق‌شدن حرف‌های هوندا هستیم.

زیرمجموعه هندی هوندا یا همان HMSI، در جدیدترین گزارش خود گفته که تا اول نوامبر 2018، سی‌بی شاین بیش از 2 میلیون دستگاه را در 20 ماه اخیر فروخته و با مجموع فروش 7 میلیون دستگاه، حالا صاحب 51% از بازار استریت‌های 125 سی‌سی است؛ به عبارت دیگر از هر دو موتورسیکلتی که در این سگمنت فروخته شده، حتما یکی از آن‌ها سی‌بی شاین بوده است!

سی‌بی شاین 125 مجهز به پیشرانه‌ای هواخنک به حجم 124.7 سی‌سی است که از تکنولوژی HET بهره می‌برد و قدرت 10.1 اسبی و گشتاور 10.3 نیوتن‌متری این پیشرانه نیز با جعبه‌دنده‌ای 5 سرعته به چرخ منتقل می‌شود. این ژاپنی هم‌اکنون با قیمتی بین 57 تا 63 هزار روپیه (معادل تقریبی 780 تا 870 دلار) در هندوستان فروخته می‌شود.

قیمت خودرو
دیدگاه کاربران