حمله به تاج 3 گانه

تایید حضور آلونسو در ایندی 2019

22 آبان 1397 15:42

پیش‌تر می‌دانستیم که فرناندو آلونسو راننده محبوب فرمول یک برنامه‌ای برای بازگشت به این مسابقات در فصل آینده ندارد؛ اما این به معنای آن نیست که اسپانیای خوش‌سیما دیگر مسابقه نخواهد داد و یا دیگر با مک‌لارن نخواهد بود. مدیران این تیم تأیید کرده‌اند که آلونسو سال آینده در رقابت‌های ایندی‌کار (ایندیاناپلیس 500) حضور خواهد داشت.

اگر آلونسو بتواند در ایندی‌کار قهرمانی کسب کند، تنها راننده زنده‌ای خواهد بود که هر 3 عنوان قهرمانی در رقابت‌های فرمول یک، لمان و ایندی را کسب کرده است.عزم جدی آلونسو برای حضور در رقابت‌های ایندی سال گذشته میلادی و درست در زمانی مطرح شد که گفته شد او گرندپری موناکو را به دلیل حضور در رقابت ایندیاناپلیس 500 از دست خواهد داد؛ اما با این حال مدیر مسابقات مک‌لارن زاک براون می‌گوید: «این مورد به‌معنی پایان همکاری ما با آلونسو نیست.» براون ادامه می‌دهد: «ما برای روح مسابقه و رقبای خود احترام زیادی قائل هستیم. از دید مک‌لارن رانندگان اولین و مهم‌ترین اولویت هستند. این همان طرز تفکری است که برای آلونسو نیز داریم. سال بعد او را برای دومین بار در ایندی خواهیم دید. ما (تیم مک‌لارن) یک بار در سال 1972 به‌صورت خصوصی در ایندی شرکت کردیم و سپس در 1974 و 1976 به صورت تیمی در آن حضور پیدا کردیم.»

اگر آلونسو بتواند در ایندی‌کار قهرمانی کسب کند، تنها راننده زنده‌ای در دنیا خواهد بود که «تاج سه‌گانه» را بر سر خواهد گذاشت. او پیش‌تر در فرمول یک و مسابقات 24 ساعته لمان قهرمانی به دست آورده بود.

دیدگاه کاربران