معرفی نسل جدید پس از 37 سال

لندرور دیفندر 2020

8 مهر 1398 09:11

پس از سالها نسل جدید لندرور دیفندر معرفی شد. این مدل همچنین پس از 20 سال غیبت به صورت رسمی به بازار خودروی آمریکای شمالی قدم می‌گذارد. نسل جدید لندرور دیفندر را می‌توان به عنوان خودروی آفرودی مناسب افرادی دانست که از انتظار برای معرفی نسل جدید فورد برانکو خسته شده، جیپ رانگلر را خودرویی خشن و غیرشهری می‌دانند و البته توانایی خرید مرسدس‌بنز G کلاس را نیز ندارند.

لندرور دیفندر 2020 در عین وفاداری به اصول کلی نسل پیش، چهره‌ای شهری‌تر به خود گرفته و البته به فناوری‌های جدید نیز مجهز شده است.

انواع پیشرانه برای نسل جدید دیفندر

لندرور نسل جدید دیفندر را با دو پیشرانه دیزل، یک پیشرانه بنزین‌سوز چهار سیلندر 2 لیتری و البته یک پیشرانه شش سیلندر بنزینی مجهز به سیستم هیبرید خفیف عرضه خواهد کرد. همچنین وعده داده شده که مدل پلاگین هیبرید این خودرو نیز در سال 2020 به بازار عرضه شود.

لندرور دیفندر 2020

احتمالاً پیشرانه 2 لیتری توربودیزل به قدرت 237 اسب‌بخار و گشتاور 430 نیوتن‌متر و نمونه بنزین‌سوز 2 لیتری با قدرت 296 اسب‌بخار و گشتاور 400 نیوتن‌متر گزینه‌های قابل عرضه در بازار ایالات متحده خواهند بود اما بیشترین احتمال عرضه به نسخه مجهز به پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر خطی مربوط می‌شود که 394 اسب‌بخار قدرت و 550 نیوتن‌متر گشتاور را به صورت ترکیبی از پیشرانه بنزینی و مجموعه باتری خود به دست می‌آورد. شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت این مدل برابر با 5.7 ثانیه برای مدل دیفندر 90 و 5.8 ثانیه برای نسخه دیفندر 110 خواهد بود. لازم به ذکر است که در تمام مدل‌ها جعبه‌دنده هشت سرعته اتوماتیک نصب می‌شود.

برترین تکنولوژی‌های آفرود برای دیفندر

ترنسفر کیس 2 سرعته در کنار جعبه‌دنده به انتقال نیرو به چرخ‌ها مشغول خواهد بود علاوه‌براین که دیفرانسیل مرکزی با قفل دستی و دیفرانسیل عقب با قفل خودکار نیز در این خودرو نصب می‌شود. همچنین سیستم Terrain Response 2 که پیش از این شاهد عملکرد فوق‌العاده آن در رنجرور و لندرور دیسکاوری بوده‌ایم به همراه سیستم تعلیق بادی (سفارشی) ترکیب فوق‌العاده‌ای را رقم خواهد زد. سیستم تعلیق مذکور قابلیت افزایش ارتفاع تا 29.2 سانتی‌متر خواهد داشت.

لندرور دیفندر 2020

زوایای حمله و خروج لندرور دیفندر 2020 برابر با 38 و 40 درجه بوده که به وضوح بهتر از زاویه خروج 37 درجه‌ای جیپ رانگلر روبیکان خواهد بود. نسل جدید لندرور دیفندر همچنین قابلیت شناور شدن در آب تا ارتفاع 90 سانتی‌متر را دارد که باز هم بسیار بیشتر از عدد 76 سانتی‌متری جیپ رانگلر است.

امکانات و آپشن‌های پیشرفته لندرور دیفندر

در فضای کابین نسل جدید سیستم اطلاعات سرگرمی Pivi Pro به همراه صفحه نمایش 10 اینچی لمسی به محض روشن شدن خودرو آماده به کار می‌شود. بنابر اعلام لندرور سرعت و پاسخگویی این سیستم تا 50 درصد نسبت به قبل بهبود یافته است.

کابین لندرور دیفندر 2020

اولین نسخه از این خودرو مدل 110 خواهد بود که در دو قالب 5 یا 7 نفره عرضه خواهد شد درصورتی‌که نسخه 90 می‌تواند تا شش نفر را در خود جای دهد. صندلی جلوی هردوی این مدل‌ها را می‌توان به صورت نیمکت سفارش داد که در خودروهای مدرن کمتر سابقه داشته و بسیار جذاب است.

قابلیت سفارش طیف وسیعی از امکانات و امکان سازگار شدن با سلیقه مشتری را می‌توان ویژگی بسیار مهم نسل جدید لندرور دیفندر دانست چراکه تا پیش از به بازار آمدن لوازم افترمارکت مناسب این خودرو، بیش از 170 مورد را می‌توان به صورت آپشن و از طریق شرکت سازنده سفارش داد.

امکانات لندرور دیفندر 2020

با سفارش پک Explorer، لندرور دیفندر به تجهیزاتی چون ورودی هوای ایستاده، ریل سقفی و همچنین محفظه بار سقفی مجهز می‌شود. در تیپ Adventure محفظه 6.5 لیتری آب و کمپرسور هوا نیز نصب خواهد شد. در مجموعه Country خودرو به محفظه بار داخلی و سیستم شستشو مجهز می‌شود درحالیکه در تیپ Urban قطعاتی سفارشی روی بدنه دیفندر نصب خواهد شد. البته هرکدام از این تجهیزات را می‌توان به صورت تکی نیز سفارش داد.

قیمت‌گذاری لندرور دیفندر

قیمت پایه نسخه P300 که به پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با قدرت 296 اسب‌بخار مجهز شده برابر با 50,925 دلار خواهد بود درحالی‌که با تجهیزات بیشتر قیمت آن به 54,375 دلار می‌رسد.

قیمت دیفندر در نسخه‌های کاملتر SE، HSE، First Edition و دیفندر X به ترتیب برابر با 63,275، 69,375، 69,675 و 81,295 دلار خواهد بود که البته با اضافه شدن تجهیزات بیشتر افزایش می‌یابد.

نسل جدید لندرور دیفندر

برای مثال سفارش مواردی چون رنگ سبز سفارشی برای بدنه که لایه‌ای محافظ روی آن را پوشانده، رینگ‌های پنج پره 22 اینچی، ترکیب صندلی‌ها به صورت 5+2، کنترل سیستم تهویه برای سرنشینان عقب، شیشه جلو مجهز به گرمکن، یخچال در کسنول مرکزی جلو، سیستم شستشوی چراغ‌های جلو، محافظ بارهای داخل صندوق و قطعات محافظ روی نقاط مختلف بدنه می‌تواند ارقام اضافی دیگری را به قیمت نهایی خودرو اضافه نماید.

با پرداخت 300 دلار مبلغ اضافه و سفارش رادیو ماهواره‌ای Sirius XM به همراه گیرنده Wi-Fi  می‌توان سیستم اطلاعات سرگرمی لندرور دیفندر را تکمیل‌تر از قبل کرد. سنسور داخلی با قابلیت شناسایی هرگونه نفوذ به فضای کابین در هنگام قفل بودن خودرو را می‌توان با پرداخت 500 دلار سفارش داد تا در صورت تشخیص هرگونه حرکت در داخل، از طریق آلارم به راننده هشدار داده شود.

با سفارش تمام موارد قابل پیشنهاد از سوی لندرور، قیمت نهایی دیفندر 2020 از مرز صد هزار دلار عبور کرده و به 103,133 دلار خواهد رسید. البته به یاد داشته باشید که به مرور زمان لوازم افترمارکت نیز برای این خودرو موجود خواهد شد که سفارش آن‌ها هم می‌تواند قیمت نهایی را بیش از این بالا ببرد.

گذشته از این‌ها، اخیراً شایعاتی به گوش می‌رسد مبنی بر این‌که لندرور قصد دارد نسخه لوکس‌تر و هشت نفره دیفندر را با نام 130 عرضه نماید هرچند که فعلاً برای قضاوت درباره امکان عرضه این مدل در بازار ایالات متحده زود است.

در ابتدای عرضه دیفندر در آمریکای شمالی، نسخه 110 عرضه می‌شود ولی مدل کوچکتر 90 در اواخر سال 2020 به بازار خواهد آمد.

دیدگاه کاربران