شاسی‌بلندها عرصه را تنگ کرده‌اند

کاهش فروش تویوتا کمری

26 آبان 1397 18:02

آمارها از سوی بزرگ‌ترین خودروساز آسیا، حکایت از افت فروش یکی از پرفروش‌ترین سدان‌های تاریخ این شرکت به دلیل افزایش درخواست‌ها برای خرید مدل‌های شاسی‌بلند دارد.

فروش این خودرو کاهش 6.1 درصدی را نسبت به مدت مشابه در سال گذشته نشان می‌دهد.تویوتا می‌گوید یکی از سه خط تولید این خودرو در کنتاکی با افول قابل توجهی در تولید مواجه شده است. البته شرکت میزان دقیق این کاهش را اعلام نکرده است. اما ژاپنی‌ها این را نیز تایید کرده که این کاهش تولید هرگز منجر به تغییر شرایط نیروهای فعال در این سایت نخواهد شد.

ریک هستربرگ سخنگوی تویوتا به بلومبرگ گفت: «صنعت خودرو مانند یک چرخه عمل می‌کند و روند فعالیت‌های عادی ما طبق برنامه‌ریزی‌های ماه‌های گذشته برای تنظیم حجم تولید در جریان است.»

کمری به‌عنوان پرفروش‌ترین محصول تویوتا در بازار آمریکای شمالی شناخته می‌شود. اما فروش این خودرو کاهش 6.1 درصدی را نسبت به مدت مشابه در سال گذشته نشان می‌دهد. در واقع ایراد کار آنجاست که این کاهش فروش نه به خاطر مشکلات کمری بلکه به دلیل افزایش رغبت آمریکایی‌ها به محصولات شاسی‌بلند این شرکت است. به طوری که میزان فروش کمری از آبان سال گذشته تا امسال 289 هزار و 801 دستگاه ثبت شده اما حجم فروش شاسی‌بلند راو4 معادل 353 هزار و 151 دستگاه بوده است. درست به همین دلیل است که تویوتا برای افزایش جذابیت کمری‌ها نسخه اسپرت‌تر TRD را تولید کرده است.

دیدگاه کاربران