عرضه در شهریور 98 با داخلی‌سازی 60 درصدی

مشخصات اولیه پژو 301 مونتاژی

13 آذر 1397 11:48

پژو 301 و 2008 از جمله خودروهایی است که جزء برنامه‌های داخلی‌سازی گروه صنعتی ایران‌خودرو قرار دارد و برنامه ساخت آن با جدیت دنبال می‌شود. شرایط تحریمی سبب شده بومی‌سازی قطعات به‌طور جدی در دستور کار خودروسازان قرار گیرد و به گفته قطعه‌سازان، این توانمندی برای عمق بخشیدن به بومی‌سازی قطعات در داخل وجود دارد.

وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری مشاوران خودرویی داخلی‌سازی 61.6 قطعات این مدل را تایید کرده‌ است.مدیرعامل شرکت ایکاپ درباره وضعیت تولید 301 در گفتگو با روزنامه گسترش صنعت گفت: «خوشبختانه قطعات 301 با حجم بالا در سیزدهمین نمایشگاه قطعات و مجموعه‌های خودرویی عرضه شد که نشان از داخلی‌سازی این مدل دارد.» محمدرضا معتمد درباره فروش این محصول در بازار هم اظهارکرد: «این پروژه باید براساس قوانینی که در کشور وجود دارد، مجوزهای قانونی را دریافت کند و امیدواریم تا پیش از پایان سال، تاییدیه‌های لازم دریافت و شهریور تولید انبوه آن آغاز شود.»

مدیرعامل شرکت ایکاپ ادامه داد: «وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری مشاوران خودرویی داخلی‌سازی 61.6 قطعات این مدل را تایید کرده‌ است.»

وی با بیان این‌که برای تامین سایر قطعات در حال برنامه‌ریزی هستیم، گفت: «چون درحال‌حاضر مرحله تولید آزمایشی در حال انجام است، برای ادامه راه به‌طور قطع تدابیر لازم اندیشیده خواهد شد.»

شنیده‌ها حاکی از آن است که ایران‌خودرو قصد دارد نسخه فیس‌لیفت شده این خودرو را از تابستان سال آینده با دو نوع پیشرانه روانه بازار کند. پیشرانه پایه و اصلی این خودرو از نوع EC5 بوده که در واقع نمونه ارتقایافته پیشرانه TU5‌ است. این پیشرانه با حجم 1.6 لیتری توانایی تولید قدرتی معادل 115 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور 150 نیوتون‌متر را دارد. این نیرو توسط جعبه‌دنده 6 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. همچنین گزینه ارزان‌تری که احتمال می‌رود برای این سدان اقتصادی درنظر گرفته شود، همان نسخه TU5 است که توان تولید قدرتی معادل 105 اسب‌بخار دارد.

معتمد درباره تولید و تامین پژو 2008 نیز اظهارکرد: «این مدل در حال تولید است تا شرکت ایکاپ به تعهدات خود عمل کند و تا زمانی که تعهدات قبلی انجام نشود نمی‌توان وارد مرحله بعدی شد.»

*عکس از مهر

دیدگاه کاربران
roozbeh deh 1397/9/12
٢ ماه است تقريبا ٢٠٠٨ وارد بازار نشده، ايشان نگفتند چي رو دارند عرضه ميكنند و چند دستگاه در روز تحويل ميشود؟؟
پاسخ
0
0
0