افزایش تنوع مدل‌های شرکت در بزرگ‌ترین بازار خودرویی دنیا

رونمایی از دو شاسی‌بلند جدید فولکس‌واگن در چین

27 آبان 1397 10:41

زمانی که بحث فروش خودرو مطرح می‌شود، کسی نمی‌تواند اهمیت بازار چین در عرصه جهانی را نادیده بگیرد.

شرکت فولکس‌واگن برنامه ویژه‌ای برای بازار چین دارد و اعلام کرده که قصد دارد تا سال 2020 حداقل 12 مدل شاسی‌بلند در بازار چین داشته باشد.خودروسازها به‌قدری به این بازار اهمیت می‌دهند که مدل‌های ویژه کشور چین طراحی می‌کنند و فولکس‌واگن هم از این قاعده مستثنی نیست. بدون در نظر گرفتن نسخه‌های با طول بین دو محور بالا از مدل‌های موجود در بازارهای دیگر، شرکت فولکس‌واگن چند مدل مختص بازار چین طی چند سال اخیر رونمایی کرده است. از آن جمله می‌توان به سدان لوکس فیدئون، لاویدا، لاماندو و چندین مدل دیگر اشاره کرد.

از سوی دیگر، استراتژی فولکس‌واگن در چین اخیراً به سمت مدل‌های شاسی‌بلند سوق پیدا کرده است. قبلاً دیده بودیم که شاسی‌بلند کوچک تی‌کراس در بازار چین یک طراحی متفاوت دارد و اکنون، فولکس‌واگن می‌خواهد دو شاسی‌بلند جدید را وارد بازار کشور چین کند.

شرکت فولکس‌واگن، این دو شاسی‌بلند جدید را که ویژه بازار چین طراحی شده‌اند، به‌صورت رسمی در نمایشگاه خودروی گوانگژو رونمایی کرد. ما قبلاً پیش‌نمایشی از این مدل‌ها را در نمایشگاه پکن دیده بودیم. این دو خودروی جدید، تنوع مدل‌های شاسی‌بلند فولکس‌واگن در چین را به شش مدل افزایش می‌دهند. چهار شاسی‌بلند دیگر تی‌راک، تیگوان، ترامونت و توآرگ هستند. حال این سؤال مطرح می‌شود که جایگاه این دو شاسی‌بلند جدید در خانواده شرکت چگونه خواهد بود؟

تایرون، مدلی کوچک‌تر و ارزان‌قیمت‌تر در مقایسه با توآرگ

فولکس‌واگن تایرون

این خودرو که توسط جوینت‌ ونچر فاو-فولکس‌واگن و مبتنی بر پلتفرم MQB ساخته می‌شود، مشتریان را در کلاس مدل‌های متوسط تا گران‌قیمت بازار شاسی‌بلندها هدف گرفته است. نام آن ترکیبی از دو واژه Tiger (ببر) و Iron (آهن) بوده و فولکس‌واگن ادعا می‌کند این نام نشان‌دهنده طراحی قدرتمند این شاسی‌بلند جدید خواهد بود.

ازنظر ابعاد، این خودرو تقریباً 4.6 متر طول داشته و جایگاه خالی بین تیگوان و تیگوان L را پر خواهد کرد. البته در خانواده شاسی‌بلندهای فولکس‌واگن، این خودرو همان‌طور که گفته شد جایگزینی کوچک‌تر برای توآرگ است. اگر طراحی آن برای شما آشناست، علت آن را در کانسپت Advanced Mid-Size SUV که ماه مارس 2018 رونمایی شد جست‌وجو کنید.

فولکس‌واگن تارو فاصله بین تی راک و تیگوان را پر می‌کند

فولکس‌واگن تارو

فولکس‌واگن تارو از سویی دیگر توسط جوینت ونچر سایک-فولکس‌واگن ساخته می‌شود و شرکت از آن با عنوان یک شاسی‌بلند خانوادگی قدرتمند یاد می‌کند. تارو هم روی پلتفرم MQB ساخته شده و ابعاد بدنه‌اش به‌گونه‌ای هستند که آن را در خانواده شاسی‌بلندهای شرکت، بین تی‌راک و تیگوان قرار می‌دهند.

فولکس‌واگن تارو 4453 میلی‌متر طول، 1841 میلی‌متر عرض و 1632 میلی‌متر ارتفاع داشته و طول بین دو محور آن برابر با 2680 میلی‌متر است. فضای بار آن معادل 455 لیتر بوده و با خواباندن صندلی‌های ردیف عقب این میزان را می‌توانید به 1542 لیتر افزایش بدهید.

سال بعد، فروش سه مدل شاسی‌بلند دیگر فولکس‌واگن از جمله تی‌کراس در چین شروع می‌شود. در سال 2020، فولکس‌واگن حداقل 12 مدل شاسی‌بلند در بزرگ‌ترین بازار خودرویی دنیا خواهد داشت.

دیدگاه کاربران