25 درصد کاهش وزن جهت حضور در پیست

لامبورگینی اوروس آماده مسابقه

7 آبان 1398 10:00

وقتی امکان تبدیل هامر H1 به یک خودروی مسابقه‌ای وجود دارد، پس نباید از مشاهده یک لامبورگینی اوروس آماده شده برای حضور در مسابقات اتومبیلرانی، چندان تعجب کرد. از این خودرو که سال گذشته برای اولین بار توسط Lamborghini Squadra Corse (بخش خودروهای مسابقه‌ای شرکت لامبورگینی) به معرض نمایش درآمد، تصاویر جدیدی منتشر شده است. قرار شده این خودرو در تعطیلات آخر هفته دوباره در اسپانیا و در جریان یک رویداد خودرویی به مناسبت مراحل پایانی Super Trofeo به معرض نمایش درآید.

با عنایت به تغییرات اعمال شده روی نسخه ST-X که به کاهش 25 درصدی وزن آن منجر شده، مطمئناً این خودرو چیزی فراتر از یک لامبورگینی اوروس معمولی از کار درآمده است. بد نیست بدانید در جریان همین رویداد یک خودروی مسابقه‌ای ساخته شده براساس لامبورگینی اونتادور نیز معرفی خواهد شد که 830 اسب‌بخار قدرت داشته و برای عرضه آن در سال 2020 برنامه‌ریزی شده است.

با عنایت به تغییرات اعمال شده روی نسخه ST-X که به کاهش 25 درصدی وزن آن منجر شده، مطمئناً این خودرو چیزی فراتر از یک لامبورگینی اوروس معمولی از کار درآمده است. به عبارت دیگر، وزن این نسخه خاص از اوروس 550 کیلوگرم کاهش یافته تا وزن کلی به 1650 کیلوگرم برسد. این کاهش وزن به لطف استفاده وسیع از قطعات فیبرکربنی حاصل شده که شامل بخش‌هایی چون کاپوت و باله عقب می‌شود. سایر تغییرات نسبت به نمونه استاندارد را می‌توان در بخش‌هایی چون ورودی‌های اضافی هوا روی کاپوت و خروجی‌های اگزوز جدید با فرم شش ضلعی در گوشه‌های سپر عقب جستجو کرد.

لامبورگینی اوروس ST-X

لامبورگینی اوروس ST-X که بنابر اعلام سازنده اولین شاسی‌بلند مسابقه‌ای جهان است، به پیشرانه هشت سیلندر توئین توربو به حجم 4 لیتر مجهز شده که 650 اسب‌بخار قدرت و 850 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.

همچون نمونه‌های مسابقه‌ای لامبورگینی هوراکان که توسط Squadra Corse به رنگ سبز درآمده‌اند، بدنه این خودرو نیز با رنگ سبز روشن پوشیده شده و البته نوارهای قرمز نیز روی آن خودنمایی می‌کنند. رینگ‌های 21 اینچی آلومینیومی این خودرو با تایرهای پیرلی پوشانده شده‌اند.

فعلاً تصویری از فضای داخلی این خودرو منتشر نشده اما لامبورگینی اعلام کرده که در کابین این شاسی‌بلند مسابقه‌ای قطعاتی همچون میله محافظ فولادی و صندلی‌های مخصوص مسابقه نصب شده است. علاوه‌براین یک کپسول اطفای حریق نیز برای مقابله با هرگونه حادثه احتمالی در داخل خودرو پیش‌بینی شده است.

لامبورگینی اوروس ST-X

درباره مشخصات فنی لامبورگینی اوروس ST-X نیز اطلاعات دقیقی در دسترس نیست اما انتظار داریم که با توجه به کاهش وزن، از این مدل عملکرد بهتری در شتاب نسبت به نسخه استاندارد شاهد باشیم.

نمونه استاندارد لامبورگینی اوروس برای دستیابی به سرعت صد کیلومتر برساعت به 3.6 ثانیه زمان نیاز دارد و ظرف 12.8 ثانیه نیز به سرعت 200 کیلومتر برساعت خواهد رسید. حداکثر سرعت این خودرو برابر با 305 کیلومتر برساعت خواهد بود.

باید منتظر بمانیم و ببینیم عملکرد لامبورگینی اوروس ST-X در مسابقات سوپر تروفئو 2020 که سال آینده در ایتالیا برگزار می‌شود، چگونه خواهد بود.

دیدگاه کاربران