رونمایی از گک Aion S الکتریکی در نمایشگاه گوانگژو

برنامه گک موتورز برای رقابت با تسلا

29 آبان 1397 15:21

شرکت چینی گک موتورز با رونمایی از خودروی الکتریکی جدید Aion S در نمایشگاه خودروی گوانگژو اعلام کرده که قصد دارد با تسلا به رقابت بپردازد.

این خودرو با یک بار شارژ ظرفیت پیمایشی برابر با 500 کیلومتر خواهد داشت.این خودرو که از سال آینده وارد بازار چین خواهد شد، یک سدان الکتریکی است که برای ارائه عملکردی در حد و اندازه مدل‌های تسلا و البته با قیمتی پایین‌تر طراحی شده است.

گک موتورز چیز زیادی در مورد مشخصات فنی خودرو نگفته، ولی این خودرو به یک بدنه آیرودینامیک مجهز است و ضریب درگی برابر با 0.245 دارد. شرکت می‌گوید این عدد تقریباً برابر با تسلا مدل 3 است.

علاوه‌بر طراحی بسیار آیرودینامیک، Aion S در بخش جلو از طراحی عادی با یک جلوپنجره کوچک و دو چراغ LED جذاب بهره می‌برد. در بخش‌های پایینی دریچه‌های ورود هوای بزرگی را می‌توانیم ببینیم که البته روی این خودرو هیچ کارایی ندارند.

عقب‌تر که می‌رویم، Aion S به رینگ‌هایی جذاب و سقفی خورشیدی مجهز شده است. این مدل همچنین از چراغ‌های عقب LED و تزئیناتی مشکی‌رنگ روی ستون عقب بهره می‌برد.

درحالی‌که گک موتورز هنوز مشخصات فنی و عملکردی Aion S را اعلام نکرده، ولی گفته که این خودرو با یک بار شارژ ظرفیت پیمایشی برابر با 500 کیلومتر خواهد داشت. خودرو همچنین به یک سیستم پایداری بدنه ساخت شرکت بوش و تکنولوژی رانندگی خودران سطح 2 مجهز است. از دیگر قابلیت‌های Aion S می‌توان به ترمز اضطراری خودکار، کروز کنترل هوشمند و سیستم کمکی ترافیک سنگین اشاره کرد.

درحالی‌که خیلی‌ها به توانایی گک موتورز در رقابت با تسلا شک دارند، ولی در بیانیه خود، شرکت با گفتن این‌که طی دهه اخیر مشغول مطالعه و انجام کارهای تحقیقاتی روی 5 تکنولوژی اصلی خودروهای الکتریکی شامل باتری‌ها، موتورها، سیستم‌های کنترل، یکپارچه‌سازی سیستم‌ها و سیستم‌های اتصال الکترومکانیکی بوده، از جاه‌طلبی‌های خود دفاع کرده است.

باید منتظر ماند و دید گک موتورز چقدر می‌تواند به اهداف تعیین‌شده خود دست پیدا کند، ولی شرکت قبلاً اعلام کرده بود که فروش خود در بازار آمریکا را از سال آینده شروع خواهد کرد.

دیدگاه کاربران