همکاری در زمینه تولید ون الکتریکی اسپرینتر

چراغ سبز ایلان ماسک به مرسدس‌بنز

1 آذر 1397 09:30

شرکت تسلا برنامه دارد در آینده به تنوع خودروهای برقی در سبد محصولاتش اضافه کند. علاوه‌براین، تسلا تصمیم دارد یک کامیون برقی و یک پیکاپ برقی هم تولید کند. با این حساب، این سوال پیش می‌آید که چرا این شرکت آمریکایی وارد حوزه ون‌های برقی نشده است؟

احتمالاً شرکت تسلا ون اسپرینتر را بدون باتری، سیستم انتقال قدرت یا تکنولوژی کامپیوتری از دایملر تحویل گرفته و آن را به سیستم برقی تسلا مجهز کند.اگر این سوال برای شما هم پیش آمده است، باید بدانید ایلان ماسک در توئیتر در جواب همین سوال از جانب طرفداران تسلا گفته است تولید یک ون برقی توسط این شرکت، ایده‌ای منطقی به نظر می‌رسد. یکی از کاربران توئیتر از ایلان ماسک، مدیر عامل اجرایی تسلا، سوال کرده که چرا ون‌هایی که برای امدادرسانی جاده‌ای توسط تسلا استفاده می‌شوند برقی نیستند. ایلان ماسک در پاسخ به این سوال گفته است: «شاید همکاری با دایملر/مرسدس در زمینه تولید ون برقی اسپرینتر (Sprinter) جالب به نظر برسد. مدل اسپرینتر گزینه‌ای فوق‌العاده است. ما در این خصوص با مرسدس‌بنز صحبت خواهیم کرد.»

همزمان با رونمایی آخرین نسل اسپرینتر در فوریه امسال، شاهد پیش نمایش مدل برقی آن که سال 2019 معرفی خواهد شد نیز بودیم. این شرکت آلمانی تصمیم دارد دو مدل تمام برقی از اسپرینتر را معرفی کند که برد آن‌ها به 115 کیلومتر و 150 کیلومتر خواهد رسید.

ظاهراً ماسک تمایلی ندارد مستقیماً در تولید ون برقی ای‌اسپرینتر با مرسدس‌بنز همکاری کند، بلکه ترجیح می‌دهد پوسته خارجی بدنه آن را از مرسدس‌بنز بگیرد. ایلان ماسک جزئیات زیادی از این موضوع اعلام نکرده، اما گفته است که همکاری با یک شرکت همچون دایملر در زمینه تولید ون برقی، بسیار منطقی‌تر از طراحی و ساخت آن از آغاز تا پایان است.

ایلان ماسک معتقد است برای این‌که این همکاری موفقیت‌آمیز باشد، بهتر است شرکت تسلا ون اسپرینتر را بدون باتری، سیستم انتقال قدرت یا تکنولوژی کامپیوتری از دایملر تحویل گرفته و آن را به سیستم برقی تسلا مجهز کند.

اگرچه دایملر هنوز اعلام نکرده است که آیا در این خصوص با تسلا همکاری خواهد کرد یا نه، اما یک سخنگوی دایملر در این زمینه به خبرگزاری رویترز گفته است که علاقه‌مندی ایلان ماسک به مرسدس‌بنز اسپرینتر باعث خشنودی این شرکت آلمانی است.

دیدگاه کاربران