غرفه‌ای خالی از خودرو

حضور متفاوت ولوو در نمایشگاه لس آنجلس

2 آذر 1397 13:30

شاید این عجیب‌ترین اتفاق در طول تاریخ نمایشگاه‌های خودرو باشد. حضور یک شرکت خودروسازی در یک گردهمایی خودرویی آن هم با غرفه خالی.

ولوو می‌‌خواهد در نمایشگاه لس‌آنجلس مباحثی ازجمله اختصاص نیمی از تولیداتش به خودروهای برقی را در غرفه‌اش به بحث و مناظره بگذارد.خودروساز صاحب‌نام سوئدی می‌گوید قصد دارد به جای استفاده از محصولات پر زرق‌وبرق، فضایی برای بحث و گفتگو در زمینه آینده خودروسازی و البته خودروهای مفهومی تدارک خواهد دید.

گفته می‌شود تنها کمپین گرافیکی این شرکت، استفاده از یک سازه چوبی به اسم «این یک خودرو نیست» خواهد بود. در واقع ولوو قصد دارد اذهان عمومی را به سمت موضوعاتی مانند سرویس خودروی اشتراکی و یا تحویل هوشمند جلب کند.

مارتن لونستمن مدیر استراتژی‌های ولوو می‌گوید: «طبیعی است که امسال حایزه بهترین خودروهای نمایشگاه لس‌آنجلس را نخواهیم داشت و البته مشکلی هم با این موضوع نداریم. چراکه حقیقتاً این یک نمایشگاه خودرو نیست.»

ولوو می‌‌خواهد از فرصت گران‌بهایی که در نمایشگاه لس‌آنجلس برایش مهیا شده استفاده کند و مباحثی ازجمله اختصاص نیمی از تولیداتش به خودروهای برقی را به بحث و مناظره بگذارد. هاکان ساموئلسون مدیرعامل ولوو نیز در همین راستا می‌گوید: «دیگر زمان آن رسیده که شرکت‌های خودروسازی تغییر بنیادین در مسئولیت‌های خود ایجاد کنند. به نظر می‌رسد دیگر تمرکز روی فروش و تولید خودرو کافی نیست. این صنعت می‌بایست به سلایق مشتریان و البته سرویس‌های اشتراکی توجه ویژه‌ای داشته باشد. »

دیدگاه کاربران