سبقت مرسدس بنز از آلفارومئو

رکورد سریع‌ترین شاسی‌بلند نوربورگ‌رینگ شکست

3 آذر 1397 11:25

نسخه جدید شاسی‌بلند مرسدس-آام‌گ GLC63 مدل S توانست پادشاه شاسی‌بلندها در پیست نوربورگ‌رینگ شود. این هیولای آلمانی توانست یک دور کامل این پیست را در 7 دقیقه و 49 ثانیه بپیماید.

پیش از رکوردشکنی مرسدس GLC63 AMG، آلفارومئو استلویو کوادریفولیو با زمان 7 دقیقه و 51.7 ثانیه، سریع‌ترین شاسی‌بلند جهنم سبز بود.این اتفاق بعد از آن رخ داد که مارکوس هافبائر به‌عنوان مدیر بخش توسعه مهندسی مرسدس-آام‌گ سکان هدایت تیم را برای ثبت یک رکورد به دست گرفت. رکوردشکنی GLC63 از یک دید دیگر نیز دارای اهمیت است. چراکه این آلمانی توانسته است رکورد شاسی‌بلند اسپرت ایتالیایی‌ها یعنی آلفارومئو استلویو سری کوادریفولیو را بشکند.

کراس‌اور ایتالیایی‌ها سال گذشته توانسته بود نوربورگ‌رینگ را در 7 دقیقه و 51.7 ثانیه بپیماید. آن زمان، این آلفا رکورد پورشه کاین توربو با زمان 7 دقیقه و 59.7 ثانیه را شکسته بود. خود کاین نیز به دلیل غلبه بر رنجرور اسپرت SVR‌ با زمان 8 دقیقه و 14 ثانیه زبانزد شده بود.

بد نیست بدانید مرسدس فوق دارای یک پیشرانه 4 لیتری هشت سیلندر V شکل دو توربو به قدرت 503 اسب‌بخار و 700 نیوتن‌متر گشتاور است. با این خروجی است که می‌تواند صفر تا صد را در 3.8 ثانیه طی کند و سپس به سرعت 250 کیلومتر برساعت برسد که البته به صورت الکترونیکی محدود شده است.

آلمان‌ها قیمت پایه محصول فوق را کمی بیشتر از 105 هزار دلار اعلام کرده‌اند.

دیدگاه کاربران