تولید هاچ‌بک برقی هوندا در 2019

انتشار اولین تصاویر جاسوسی از اوربان EV

3 آذر 1397 15:14

هوندا در نمایشگاه خودروی فرانکفورت در سال 2017 کانسپتی به نام Urban EV را به معرض نمایش گذاشت، خودرویی برقی که در طرح آن از مدل‌های قدیمی الهام گرفته شده است. بازدیدکنندگان نمایشگاه خودروی فرانکفورت از این کانسپت ژاپنی بسیار استقبال کردند.

تولید اوربان EV که اولین مدل تمام الکتریکی هوندا برای بازار اروپا محسوب می‌شود، نیمه دوم سال 2019 آغاز خواهد شد.اما از آن زمان به بعد، این سوال ذهن بسیاری را مشغول کرد: هوندا چه زمانی تصمیم دارد نسخه تولیدی اوربان EV را معرفی کند؟ البته هوندا اوایل امسال به این سوال پاسخ داد و اعلام کرد که مدل برقی اوربان، برگرفته از کانسپت نمایش داده شده در فرانکفورت خواهد بود و تولید آن سال 2019 کلید می‌خورد.

ظاهراً هوندا تصمیم دارد به قولش عمل کند، چرا که نسخه پروتوتایپ این خودرو برای اولین بار در خیابان‌ها مشاهده شده است. اگرچه این خودروی برقی کوچک کاملاً پوشانده شده است، اما با این حال می‌توان تشخیص داد که طراحی آن شباهت زیادی به مدل کانسپت دارد. برخلاف مدل مفهومی که سه در بود، نسخه تولیدی پنج در است.

با این وجود، اختلافات مهمی میان آن‌ها به چشم می‌خورد. به طور مثال، اضافه شدن درهای عقب سبب شده این خودرو کاربردی‌تر از مدل کانسپت باشد. البته کاربردی‌تر بودن نسخه تولیدی تاثیر منفی روی سبک طراحی آن نداشته است. همانطور که در تصاویر مشاهده می‌کنید، پنجره تمام درها بدون قاب است و دستگیره‌ها داخل درها تعبیه شده‌اند. در واقع سبک طراحی این خودرو ترکیبی از المان‌های قدیمی و مدرن است.

اما نکته جالبی که در این نسخه پروتوتایپ از اوربان EV به چشم می‌خورد، این است که همانند مدل کانسپت، شاهد چندین دوربین در قسمت عقب خودرو هستیم و آیینه وسط هم دیجیتالی است. چراغ‌های LED دایره شکل جلو شبیه به مدل مفهومی هستند، اما ظاهراً نظر طراحان در مورد چراغ‌های عقب تغییر کرده است.

اما خبر خوب این است که صفحه نمایش بزرگ در کابین نسخه تولیدی هم وجود خواهد داشت. هوندا هنوز هیچ اطلاعاتی درباره سیستم انتقال قدرت اوربان EV منتشر نکرده است، با این حال طبق شایعات بُرد این خودروی برقی بین 250 تا 350 کیلومتر است.

تولید اوربان EV که اولین مدل تمام الکتریکی هوندا برای بازار اروپا محسوب می‌شود، نیمه دوم سال 2019 آغاز خواهد شد. با این حساب می‌توان حدس زد این خودروی برقی ژاپنی ماه مارس در نمایشگاه خودروی ژنو رونمایی شود.

دیدگاه کاربران