تعجیل در اجرای برنامه برقی‌سازی

تویوتا و تولید یک میلیون خودروی برقی تا سال 2025

19 خرداد 1398 10:32

شرکت تویوتا به تازگی از برنامه‌های آینده خود برای ساخت مدل‌های متنوع برقی رونمایی کرده که مهمترین بخش آن شامل فروش 5.5 میلیون خودروی برقی تا سال 2025 خواهد بود. این خودروها از نسل جدید مجموعه باتری‌های ساخت این شرکت بهره خواهند برد که تابستان سال آینده معرفی می‌شود.

تویوتا با توجه به فراگیر شدن سریع خودروهای برقی، برنامه خود برای ساخت این خودروها را 5 سال زودتر از آنچه قبلاً درنظر داشته اجرا خواهد کرد.برنامه‌های این شرکت ژاپنی توسط مدیریت بخش تحقیق و توسعه آن آقای Shigeki Terashi اعلام شده است. بنابر خبری که توسط رویترز منتشر شده، این شرکت با توجه به فراگیر شدن سریع خودروهای برقی، برنامه خود برای ساخت این خودروها را 5 سال زودتر از آنچه قبلاً درنظر داشته اجرا خواهد کرد.

همانطور که اشاره شد، تویوتا در نظر دارد تابستان سال آینده و در آستانه برگزاری مسابقات المپیک توکیو از مجموعه باتری جدید ساخت خود رونمایی کند که قرار است در محصولات آینده این شرکت نصب شود.

آقای Terashi در صحبت‌های خود به اهمیت معرفی این باتری جدید همزمان با مسابقات المپیک اشاره کرده و آن را گام مهمی در جهت دستیابی به اهداف این شرکت دانسته است.

خودروهای برقی از آینده نزدیک سهم بزرگی در محصولات تویوتا خواهند داشت که ساخت مدل برقی C-HR و همتای آن یعنی Izoa (که ویژه بازار چین عرضه می‌شود) را می‌توان آغاز این حرکت دانست. غیر از این دو خودرو، یک مدل خودروی کوچک دو نفره ویژه بازار ژاپن نیز عرضه خواهد شد که با یک بار شارژ باتری‌ها توان پیمودن 100 کیلومتر مسافت را خواهد داشت.

تویوتا C-HR برقی

از میان 5.5 میلیون خودرویی که تویوتا برنامه دارد تا سال 2025 به فروش برساند، حداقل یک میلیون دستگاه به صورت ترکیبی از باتری و برق و یا هیدروژن نیرو خواهند گرفت.

این شرکت همچنین در حال توسعه پلتفرمی براساس ساختار TNGA است که برای استفاده در مدل‌های برقی این شرکت به کار گرفته خواهد شد. از این پلتفرم که با نام e-TNGA شناخته می‌شود برای ساخت یک کراس‌اور جمع‌وجور در مشارکت با سوزوکی و یک شاسی‌بلند میان سایز در همکاری با سوبارو استفاده خواهد شد. البته این تمام برنامه تویوتا برای ساخت خودروهای برقی نخواهد بود زیرا تولید مدل‌های سدان، کراس‌اور، شاسی‌بلند بزرگ و مینی ون برقی نیز در دستور کار این شرکت قرار دارد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران