با ژنراتور استارتر و قفل مرکزی

تی وی اس ژوپیتر 2020

4 شهریور 1399 15:59

شرکت TVS نسخه جدید تی وی اس ژوپیتر ZX را با ترمزهای دیسکی و سامانه استارت i-Touch و مهم‌تر از همه، با استاندارد آلایندگی BS6 را با قیمت 70 هزار روپیه (معادل تقریبی 950 دلار) معرفی کرد.

قیمت ژوپیتر جدید به کمتر از 1000 دلار می‌رسداین مدل تنها 9 هزار روپیه (120 دلار) گران‌تر از سری قبل ژوپیتر ZX است که استاندارد BS4 را داشت. اما گذشته از قیمت، اسکوتر ژوپیتر ZX به دو ویژگی جدید مجهز شده که از زمان معرفی اولیه تاکنون، از آنها بی‌بهره بوده است؛ یکی از آنها ژنراتور استارتر ACG است و دیگری نیز قفل الکترونیکی مرکزی است. ضمن اینکه تی وی اس، مجددا ترمزهای دیسکی جلو را نیز به این اسکوتر 110 سی سی اضافه کرده است.

تی وی اس ژوپیتر ZX

تی وی اس ژوپیتر ZX همانطور که اشاره شد، اکنون مانند هوندا Activa 6G به ژنراتور استارتر مجهز شده است. این استارتر که i-Touch نامیده شده، به جای موتور استارتر قبلی نصب گردیده و مستقیما به میل لنگ متصل شده و تا حدودی از سروصدای آن کاسته شده است. قفل الکترونیکی مرکزی نیز امکان قفل همزمان دسته فرمان، صندلی و دریچه باک را فراهم می‌کند.

گذشته از این موارد جدید، تی وی اس ژوپیتر به سایر امکانات رفاهی مشترک با سایر محصولات سری ZX هم مجهز شده که چراغ‌های LED، شارژر USB در زیر صندلی، درپوش اضافی باک، محفظه 21 لیتری بار در زیر صندلی و محل قرار دادن دستکش که 2 لیتر حجم دارد، را شامل می‌شود.

همچون مدل‌های قبلی، سری جدید ژوپیتر نیز در سه رنگ آبی استارلایت براق و مات و بنفش رویال قابل سفارش است. 

تی وی اس ژوپیتر گرند

بعد از ویگو، ژوپیتر دومین اسکوتر معروف TVS است که از سال 2013 تا به امروز، تولیدش ادامه دارد و حالا نیز در گران‌ترین مدلش، یعنی ژوپیتر گرند، به بازار هندوستان راه یافته است.

تا قبل از عرضه گرند، ژوپیتر در سه تیپ بیسیک (Basic)، زی ایکس (ZX) و کلاسیک (Classic) فروخته می‌شد و هم‌اکنون نیز چهارمین تیپش با نام گرند (Grande) به بازار آمده است. ظاهر کلی گرند شبیه سایر اعضای خانواده است و TVS فقط چراغ LED به آن اضافه کرده، کاور صندلی‌اش را جدیدتر کرده، رنگ بژ را به پنل داخلی‌اش افزوده و نهایتا رینگ‌های آلومینیومی‌اش (فقط در مدل‌های دیسکی) را تغییر داده است.

ژوپیتر گرند نیز مانند بقیه ژوپیترها مجهز به صفحه کیلومتر نیمه‌دیجیتالی و دوشاخ تلسکوپی است، اما تعلیق عقبش از نوع مونوشاک بوده و قابل تنظیم است. همچنین مشتریان ژوپیتر گرند می‌توانند برای اولین‌بار، رنگ آبی متالیک اختصاصی TVS با نام Starlight Blue را برای اسکوترشان سفارش دهند.

ژوپیتر گرند برای آنکه متفاوت از سایر همکلاسانش باشد، به ویژگی‌های جالبی تجهیز شده مانند تعبیه درب باک روی بدنه (به‌جای زیر صندلی)، نشانگر حجم باقی‌مانده در مخزن باک ذخیره، شارژر 12 ولت در محفظه زیر صندلی و همچنین ترمز پارک.

ژوپیتر گرند از همان پیشرانه 109.7 سی‌سی خانواده ژوپیتر بهره می‌برد که 8 اسب بخار قدرت و 8 نیوتن متر گشتاور دارد. این اسکوتر هندی با ترمزهای کاسه‌ای حدود 56 هزار روپیه و با ترمزهای دیسکی حدود 60 هزار روپیه قیمت‌گذاری شده؛ یعنی تقریبا معادل 790 تا 850 دلار.

یاماها Ray-Z و هوندا اکتیویا از جمله رقبای نزدیک تی وی اس ژوپیتر گرند در بازار هندوستان هستند.

دیدگاه کاربران