لباس 50 هزار دلاری برای شاسی‌بلند لامبورگینی

اوروس زیر تیغ جراحی تاپ‌کار

6 آذر 1397 10:37

شاسی‌بلند بحث‌برانگیز گاو خشمگین ایتالیا به‌عنوان آخرین پروژه تیونینگ شرکت تیونینگ TopCar انتخاب شد. خودرویی که حالا به لطف استفاده استادانه از فیبر کربن، چهره‌ای رعب‌آور و باعظمت پیدا کرده است.

تاپ‌کار هزینه قطعات فیبر کربنی را به‌تنهایی 39 هزار دلار اعلام کرده است.در واقع تاپ‌کار اواسط مهر ماه گذشته تجربه اولین تیونینگ روی لامبورگینی Urus را کسب کرده بود. اما واقعیت این است که اکنون محصول جدید با زبانی جسورتر وارد بازی شده است.

تاپ‌کار می‌گوید برای این پروژه از 10 قطعه مستقل فیبر کربن استفاده کرده است. قطعاتی که همگی در نمای بیرونی استفاده شده است. به اضافه قطعاتی که شامل لوگوی برجسته و ست کامل رینگ‌های 22 اینچی نیز می‌شود. درباره اوروس جدید می‌توان ادعا کرد تمام قسمت‌های بادی‌کیت به‌کلی تغییر کرده‌اند. از کاپوت و سپر جلو گرفته تا فلاپ‌ها و گلگیرهای جانبی. قطعاتی که البته همگی از جنس فیبرکربن هستند. شاید این خودرو از نظر ظاهری فوق‌العاده جذاب باشد.

اما نکته اینجاست که برای این جذابیت باید پول خوبی پرداخت کرد. تاپ‌کار هزینه قطعات فیبر کربنی را به‌تنهایی 39 هزار دلار اعلام کرده است. این منهای هزینه نصب و مونتاژ آن‌هاست که عددی 4 هزار و 734 دلاری را طلب می‌کند. قیمت رینگ‌ها 7 هزار و 600 دلار و تایرهای آن نیز چیزی حدود 3 هزار و 200 دلار قیمت‌گذاری شده‌اند.

بد نیست بدانید این خودرو مجهز به یک پیشرانه 4 لیتری دو توربو هشت سیلندر Vشکل با 641 اسب‌بخار قدرت و 850 نیوتن‌متر گشتاور است. شتاب صفر تا صد اوروس 3.6 ثانیه و سرعت نهایی آن 305 کیلومتر برساعت است.

دیدگاه کاربران