بعد از رونمایی جهانی در CES لاس‌وگاس

شورولت کوروت برقی در نمایشگاه لس‌آنجلس

6 آذر 1397 17:01

شرکت Genovation Cars ابرخودرو تمام الکتریکی GXE خود را بعد از رونمایی جهانی در نمایشگاه CES 2018، به نمایشگاه لس‌آنجلس آورده است.

از این ابرخودروی 800 اسب‌بخاری الکتریکی، که مبتنی بر کوروت ساخته شده فقط 75 دستگاه تولید خواهد شد.در فاصله حضور در لاس‌وگاس تاکنون، GXE توانسته رکورد گینس سریع‌ترین خودروی الکتریکی خیابانی را با ثبت سرعت 306.5 کیلومتر برساعت به خود اختصاص دهد. GXE همچنین نخستین خودرو الکتریکی خیابانی است که حداکثر سرعتی برابر با 336 کیلومتر برساعت دارد، هرچند شرکت سازنده آن ادعا می‌کند این خودرو می‌تواند حداکثر سرعتش را تا 354 کیلومتر برساعت هم افزایش بدهد.

اندرو ساول، مدیرعامل شرکت سازنده این خودرو در مصاحبه‌ای گفته که بعد از رونمایی رسمی در نمایشگاه CES، بسیار خوشحال است که آن‌ها موفق شده‌اند GXE را به نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس بیاورند.

GXE که کار طراحی، توسعه و ساخت آن در آمریکا انجام شده به باتری‌ها، مبدل‌ها و دو موتور الکتریکی بسیار مدرن مجهز است و روی‌هم‌رفته، 800 اسب‌بخار قدرت و 949 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. جالب است بدانید GXE مبتنی بر شورولت کوروت ساخته شده است. از موارد قابل‌توجه آن می‌توان به تقسیم وزن 50/50، سیستم تعلیق قابل‌برنامه‌ریزی فعال، ترمزهای سرامیک کربنی برمبو، رینگ‌های فیبر کربنی، سیستم صوتی JBL با 10 اسپیکر، صفحه‌نمایش 10.4 اینچی، آیرودینامیک فعال و کابینی جذاب اشاره کرد.

خریداران امکان انتخاب بین دو جعبه‌دنده 7 سرعته دستی و 8 سرعته اتوماتیک همراه با شیفتر روی فرمان را خواهند داشت. گفته می‌شود GXE می‌تواند با یک‌بار شارژ 281 کیلومتر مسیر را طی کند، البته برای رسیدن به این عدد نباید زیاد آن را تحت‌فشار قرار بدهید. صفر تا صد GXE زیر 3 ثانیه گزارش شده است.

در کل فقط 75 دستگاه از این ابرخودروی الکتریکی تولید خواهد شد و نخستین نمونه‌ها از اواسط سال 2019 قرار است تحویل خریداران شوند.

دیدگاه کاربران