قوی‌تر و مجهزتر از همیشه

رونمایی از نسل جدید پورشه 911

7 آذر 1397 15:38

شرکت پورشه امروز و با شروع به کار نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس 2018 از نسل جدید پورشه 911 رونمایی کرد.

در طول 55 سالی که از زمان تولد پورشه 911 می‌گذرد، فقط هفت نسل از این خودرو توسط آلمان‌ها روانه بازار شده است. ازاین‌رو، همواره رونمایی یک نسل جدید 911 اتفاق فوق‌العاده مهمی محسوب می‌شود. در نسل جدید که با کد 992 معرفی می‌شود، پورشه تلاش کرده تا در همه بخش‌ها 911 را که بدون شک یکی از بهترین مدل‌های اسپرت دنیا محسوب می‌شود را بهتر کند.

پورشه 911 در هشتمین نسل خودطراحی تکاملی داشته و با تقویت پیشرانه‌ها و تجهیزاتی جدید، قدرتمندتر و مجهزتر از همیشه آمده است.طراحی ظاهری آشنا

همان‌طور که قبلاً با انتشار تصاویر جاسوسی مختلف دیده بودیم، پورشه 911 مدل 2020 با کد 992 از نظر طراحی بدنه تفاوت‌های خیلی زیادی با مدلی که جانشین آن می‌شود ندارد. درحالی‌که این ادعا را می‌توان در مورد تمامی نسل‌های جدید پورشه 911 کرد، ولی نسل 992 شاید در میان تمامی مدل‌ها کم‌ترین تغییرات را در طراحی بدنه داشته است.

در جلو، پورشه 911 جدید تقریباً ظاهری مشابه با مدل فعلی دارد. از مهمترین تغییرات می‌توان به چراغ‌های جلوی جدید، دریچه‌های ورودی هوای بازبینی‌شده و چراغ‌های LED روشنایی روز متفاوت اشاره کرد. البته تغییرات دیگری هم مانند کاپوت جدید با طرح جدید وجود دارند و خودرو بدون توجه به تریم، به گلگیرهایی بزرگ‌تر مجهز شده است.

البته بیشترین تغییرات طراحی بدنه را در بخش عقب خودرو شاهد هستیم. به‌عنوان‌مثال، چراغ‌های عقب توسط یک چراغ خطی باریک مشابه آنچه نخستین بار روی پورشه Mission E دیده بودیم به هم متصل شده‌اند. طراحان پورشه همچنین سپر متفاوتی برای نسل جدید 911 طراحی کرده‌اند، ولی به‌مانند نسل‌های قبلی این خودرو، نسخه‌های مختلف آن به سپرهای متفاوتی مجهز خواهند شد.

در مورد بخش‌های دیگر طراحی خودرو، تغییرات چندانی را در مقایسه با نسل قبلی شاهد نیستیم. این به معنی همان ستون‌های عضلانی، رینگ‌های اسپرت و خط سقف شیب‌دار است. البته در نسل جدید پورشه 911 دستگیره درها داخل بدنه قرار گرفته‌اند و فقط هنگام فشرده شدن بیرون می‌آیند. مدل‌های پایه کررا به رینگ‌های 19 اینچ در جلو و 20 اینچ در عقب مجهز هستند و در نسخه‌های کررا S، خودرو از رینگ‌های 20 اینچ در جلو و 21 اینچ در عقب بهره می‌برد.

البته یک مورد که شاید با نگاهی دقیق‌تر متوجه شوید افزایش طول اورهنگ جلوی نسل جدید پورشه 911 است که به‌منظور تطابق با استانداردهای به‌روز شده محافظت از عابر پیاده در تصادفات انجام شده است. فاصله بین دو چرخ جلو نیز افزایش یافته که به نوبه خود، سبب افزایش میزان چسبندگی خودرو به زمین در هر چهار گوشه می‌شود.

تغییرات طراحی بیشتر داخل کابین

داخل کابین، تغییرات محسوس‌تر هستند. به‌عنوان‌مثال می‌توان صفحه کیلومتر و آمپرهای جدید، دسته‌دنده به‌روز شده و یک صفحه‌نمایش بزرگ‌تر 10.9 اینچی را مطرح کرد. پورشه می‌گوید در طراحی زاویه‌دارتر داشبورد از 911 های دهه 70 میلادی الهام گرفته شده است. افزایش اندک طول بین دو محور و از سویی دیگر، افزایش 45 میلی‌متری طول بین دو چرخ جلو فضای سرنشین را داخل کابین افزایش داده است.

درحالی‌که پورشه 911 جدید از نظر ظاهری خیلی متفاوت از نسل قبلی به نظر نمی‌رسد، ولی این تغییرات زیر کاپوت هستند که نسل جدید این خودرو را به بهترین و سریع‌ترین مدل تاریخ شرکت پورشه تبدیل کرده‌اند.

پیشرانه‌های تقویت‌شده

برای نسل جدید پورشه 911 شاهد ارائه پیشرانه‌های شش سیلندر 3 لیتری جدید و تقویت‌شده توربو دوقلو هستیم. پورشه نخستین بار این پیشرانه‌ها را روی نسل 991 این خودرو ارائه کرد و برای 992، دستی به سر و روی آن‌ها کشیده است. به‌عنوان‌مثال، همه این پیشرانه‌ها اکنون به منیفولدهای آلومینیومی جدید مجهز شده‌اند.

این مورد در کنار برخی تغییرات دیگر سبب شده‌اند تا قدرت مدل پایه 911 کررا از 370 به 385 اسب‌بخار افزایش پیدا کند. درعین‌حال مدل کررا S قدرت 444 اسب‌بخار به‌جای 414 اسب‌بخار مدل قبلی دارد. کررا S در مدل دیفرانسیل عقب صفر تا صد را در 3.7 ثانیه پر می‌کند و در مدل دو دیفرانسیل 4S، این عدد به 3.6 ثانیه کاهش می‌یابد. با این اوصاف، هر دو مدل در مقایسه با کررا S و 4S قبلی 0.4 ثانیه سریع‌تر هستند. این شتاب صفر تا صد با سفارش پکیج اسپرت کرونو 0.2 ثانیه سریع‌تر هم می‌شود. حداکثر سرعت خودرو 308 کیلومتر برساعت در مدل کررا S و 306 کیلومتر برساعت در مدل 4S است. مصرف سوخت خودرو مطابق با چرخه اروپایی برای 911 کررا S برابر با 8.9 لیتر به ازای هر صد کیلومتر ترکیبی و در مدل 911 کررا 4S معادل 9 لیتر به ازای هر صد کیلومتر ترکیبی است.

پورشه می‌گوید مدل‌های دیگر نسل جدید 911 هم در مقایسه با مدل‌های نسل قبلی افزایش قدرت را تجربه خواهند کرد.

خریداران کررا و کررا S به‌صورت استاندارد یک جعبه‌دنده هفت سرعته دستی دریافت خواهند کرد، ولی در صورت تمایل، امکان سفارش آپشن جعبه‌دنده هشت سرعته اتوماتیک هم وجود دارد. این جعبه‌دنده ساخت شرکت ZF بوده و جای جعبه‌دنده هفت سرعته PDK را در نسل جدید پورشه 911 گرفته است. شرکت همچنین آپشن فرمان چهارچرخ را هم برای دو مدل کاررا و کاررا S می‌خواهد ارائه کند.

یک حالت رانندگی جدید

طبق ادعای پورشه، برای نخستین بار در صنعت خودرو یک حالت رانندگی جدید مخصوص جاده‌های خیس روی پورشه 911 جدید ارائه شده است. این حالت رانندگی با استفاده از سنسورهای زیر چرخ‌ها میزان آب روی جاده را تشخیص داده و سیستم کنترل پایداری و ترمز ضدقفل را مطابق با آن تنظیم می‌کند و نهایتاً به راننده هشدار می‌دهد.

992 همچنین یک سیستم هشدار مبتنی بر دوربین و کمکی ترمز به‌صورت استاندارد دارد که خطر تصادف با خودروهای در حال حرکت را هر لحظه بررسی کرده و در صورت لزوم، سیستم ترمز خودکار اضطراری را فعال می‌کند. برای نخستین بار، آپشن سیستم کمکی دید در شب با دوربین حرارتی برای 911 ارائه شده است. سیستم کروز کنترل هوشمند خودرو شامل کنترل خودکار مسافت، قابلیت توقف و حرکت و یک سیستم خلاقانه «کمکی اضطراری» است.

قیمت و زمان ورود به بازار

قیمت دو مدل 911 کررا S و 4S در آلمان، با احتساب مالیات به ترتیب از 120 هزار و 125 و 127 هزار و 979 یورو شروع می‌شود. در آمریکا، 911 کررا S مدل 2020 قیمت پایه‌ای برابر با 113 هزار و 200 دلار داشته و قیمت کاررا 4S مدل 2020 از 120 هزار و 600 دلار شروع می‌شود. البته به هر یک از این قیمت‌ها 1050 دلار هزینه نمایندگی هم اضافه خواهد شد. ثبت سفارش نسل جدید پورشه 911 از هم‌اکنون شروع شده است، ولی حداقل تا تابستان سال 2019 این خودرو وارد نمایندگی‌ها نخواهد شد.

دیدگاه کاربران