پشتیبان خودروهای مسابقه‌ای آینده

فولکس‌واگن آی‌دی باز کارگو در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس

8 آذر 1397 20:30

همانطور که می‌دانید، ون برقی کانسپت فولکس‌واگن به نام آی‌.دی. باز کارگو (I.D. Buzz Cargo) چند ماه پیش در اروپا رونمایی شد. اما اکنون این کانسپت به نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس آمده تا برای آمریکای شمالی رونمایی شود.

بسته به ظرفیت پک باتری، آی.دی. باز کارگو می‌تواند در سیکل WLTP مسافتی بین 322 تا 547 کیلومتر را پیمایش کند.البته این ون برقی ظاهری جدید پیدا کرده و نقش خودروی پشتیبانی برای مدل برقی مسابقه‌ای فولکس‌واگن به نام آی‌.دی. آر (I.D. R) به آن محول شده است. فولکس‌واگن آی‌.دی. آر توانست امسال رکورد جدیدی در پایکس پیک (Pikes Peak) به ثبت برساند. فولکس‌واگن آی.دی. باز کارگو بر پایه پلتفرم فولکس‌واگن به نام MEB ساخته شده است.

احتمال دارد تولید این ون برقی سال 2022 میلادی در اروپا آغاز شود. طبق ادعای فولکس‌واگن، بسته به ظرفیت پک باتری، آی.دی. باز کارگو می‌تواند در سیکل WLTP مسافتی بین 322 تا 547 کیلومتر را پیمایش کند.

این خودروساز آلمانی دو پک باتری متفاوت را برای این ون تمام برقی در نظر گرفته است. برای اشخاصی که قصد دارند از این خودرو در شهر و برای مسافت‌های عادی استفاده کنند، پک باتری 48 کیلووات ساعتی کفایت می‌کند. البته پک باتری دیگری هم در نظر گرفته شده که 111 کیلووات ساعت بوده و آی.دی. باز کارگو با این پک می‌تواند مسافت بیشتری را بپیماید. با استفاده از یک شارژر سریع DC 150 کیلوواتی، می‌توانید باتری 111 کیلووات ساعتی را فقط در عرض 30 دقیقه به میزان 80 درصد شارژ کنید.

این باتری‌ها برق مورد نیاز برای یک موتور الکتریکی 201 اسب‌بخاری را تامین می‌کنند که روی محور عقب نصب شده و نیروی حاصل از آن توسط یک جعبه‌دنده یک سرعته به چرخ‌های عقب انتقال داده می‌شود. اگر در بازار خاصی به سیستم تمام چرخ محرک نیاز باشد، فقط کافیست فولکس‌واگن یک موتور برقی دیگر روی محور جلو نصب کند. ناگفته نماند که حداکثر سرعت فولکس‌واگن آی.دی. باز کارگو به صورت الکترونیکی در 159 کیلومتر برساعت محدود شده است.

دیدگاه کاربران