اخذ اطلاعات برای ساماندهی زیرساخت‌ها

خودروهای برقی زیر ذره‌بین چینی‌ها

13 آذر 1397 11:18

آسوشیتدپرس در گزارش جامعی فاش کرده است که شرکت‌های بزرگ خودروساز اطلاعات از روند تولید و جابه‌جایی محصولات خود را در اختیار دولت چین قرار داده‌اند.

با دریافت اطلاعات تولید و جابه‌جایی خودروهای برقی نقشه پراکندگی آن‌ها در سرتاسر کشور و جزئیاتی مانند مدل، مسافت پیموده شده و حتی میزان شارژ باتری‌ها در دسترس است.بررسی‌ها نشان می‌دهد درمجموع چیزی حدود 200 شرکت خودروساز شامل تسلا، فولکس‌واگن، فورد، دایملر، نیسان و میتسوبیشی ده‌ها مورد از اطلاعات خود را در اختیار مراکز مانیتورینگ دولت چین قرار داده‌اند. مراکزی مانند مرکز جمع‌آوری، نظارت و تحقیقات عمومی وسایل نقلیه برقی و اتحاد ملی داده‌های بزرگ وسایل نقلیه جدید.

آسوشیتدپرس می‌گوید جمع‌آوری و ارائه اطلاعات به‌صورت سیستماتیک از ابتدای سال 2017 آغاز شده است. مقامات چینی ادعا می‌کنند که این اطلاعات برای بهبود امنیت عمومی و تسهیل روند توسعه صنعتی در جهت برنامه‌ریزی برای زیرساخت‌ها اخذ می‌شود. هم‌چنین ادعا شده که دلیل دیگر این جمع‌آوری اطلاعات، جلوگیری از تقلب در برنامه اعطای کمک‌های دولتی به این شرکت‌ها بوده است.

خودروسازان ادعا می‌کنند به‌سادگی با ارائه این اطلاعات با قوانین محلی چین کنار آمده و از آن پیروی می‌کنند؛ اما سؤال اینجاست که چرا این مساله باید نگران‌کننده باشد؟

در واقع آنچه در زمینه بحث جمع‌آوری اطلاعات نگران‌کننده است، جزئیاتی است که دولت چین دریافت می‌کند. در حقیقت کارکنان این مراکز مانیتورینگ نقشه آنی از تمام خودروهایی که در سرتاسر کشور از انرژی‌های جدید استفاده می‌کنند، در دست دارند و تنها با فشار یک دکمه می‌توانند اطلاعاتی مانند مدل، مسافت پیموده شده و حتی میزان شارژ باتری‌ها را به دست بیاورند.

دیدگاه کاربران