بازگشت رنو به آینده

رنو کپچر مدل 2020 رونمایی شد

12 تیر 1398 15:00

سرانجام از نسخه نهایی رنو کپچر مدل 2020 پرده‌برداری شد. اگرچه پیش‌تر با انتشار تصاویر جاسوسی ذهنیت نسبی درباره طراحی این خودرو به دست آورده بودیم اما اکنون می‌توان به روشنی فهمید که رنو هم‌چنان به استفاده از زبان بصری اخیر خود در نسل جدید این کراس‌اور پایبند است.

به لطف استفاده از پلتفرم جدید CMF-B رنو-نیسان 85 درصد قطعات این خودرو به کلی جدید هستند.کار چندان سختی نیست اگر بگوییم گرافیک نسل جدید رنو کپچر برگرفته از هاچ‌بک کلیو است. با این حال در همان نگاه اول هم ابعاد بزرگ‌تر آن نسبت به نسل قبلی به چشم می‌آید. امضای اصلی رنو یعنی چرا‌غ‌های C شکل در این محصول هماهنگی چشم‌نوازی با جلوپنجره و سپر دارد. نکته مهم اینجاست که طراحان این هماهنگی را در چراغ‌های عقب نیز رعایت کرده‌اند.

به لطف استفاده از پلتفرم جدید CMF-B رنو-نیسان 85 درصد قطعات این خودرو به کلی جدید هستند تا وزن خودرو را کمتر کنند و آیرودینامیک آن را بهبود ببخشند. گفته می‌شود رنو کپچر جدید 11 سانتی‌متر طویل‌تر از نسل قبلی است.

نسل جدید رنو کپچر

رنو می‌گوید برای این خودرو رینگ‌های 18 اینچی و چراغ‌های تمام LED به صورت استاندارد نصب خواهد شد. کپچر مدل 2020 با 11 رنگ‌ مختلف بدنه و 4 ترکیب رنگ سقف و البته 3 پکیج سفارشی‌سازی به دست مشتریان می‌رسد. این یعنی 90 حالت ترکیب‌ رنگ‌بندی. چیزی که به گفته رنو در این سگمنت منحصر به فرد است.

با ورود به داخل کابین رنو کپچر مدل 2020 چندان شگفت‌زده نمی‌شویم. چراکه پیش‌تر این فرم را در کلیو جدید دیده بودیم. البته نباید بی‌انصافی کرد چراکه رنو در تعبیه دکمه‌ها و المان‌های روی کنسول خلاقیت‌های ویژه‌ای را نیز لحاظ کرده است. به‌عنوان مثال محل قرارگیری دسته‌دنده در این خودرو برگرفته از فلسفه طراحی Flying Console است که اشاره به حالت آزاد و با آرگونومی بالای آن دارد. در این قسمت محلی برای شارژ بی‌سیم تلفن‌های همراه نیز تعبیه شده است. برای مدل‌های سفارشی این خودرو سیستم صوتی Bose با یک ساب‌ووفر اضافی در نظر گرفته شده است.

رنو کپچر مدل 2020

شاید باورکردنی نباشد ولی این شاسی‌بلند کوچک دارای 536 لیتر فضای قسمت بار است که او را در کلاس خودش برتر می‌کند. مجموع فضاهای کاربردی نسل جدید رنو کپچر نیز به 27 لیتر می‌رسد.

در قسمت قوای محرکه شاهد حضور پیشرانه‌های یک لیتری و 1.3 لیتری بنزینی هستیم که بین 100 تا 155 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کنند. البته رنو هنوز هم به مشتریان خودروهای دیزلی احترام می‌گذارد و نسخه 1.5 لیتری گازوئیل‌سوز 95 اسب‌بخاری را کنار گذاشته است. انتخاب جعبه‌دنده‌ها نیز از بین مدل‌های پنج و شش سرعته دستی و یک نمونه 7 سرعته دوکلاچه میسر است.

بی‌تردید مهم‌ترین قسمت قوای محرکه این خودرو قابلیت اتصال مستقیم به برق شهر است که این خودرو را با پیمایش 45 کیلومتر تبدیل به یک هیبریدی ملایم می‌کند. رنو مدعی است روی این خودرو 150 اختراع جدید را ثبت کرده است.

مترجم : نیما حدادی

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران
تورنتو 1398/5/4
واقعا پیشرفت کرده فیس عقب جلو زیبا شده کابین خیلی بهتر شده خدا کنه به ایران بیاد چراغ های جلوش خیلی زیبا تر شده امکلانات بیشتر شده دیگه مث قبل موتورش ضعیف نیست ۱۵۵ اسب بخار خوب و کافی هست
پاسخ
0
0
0