کاهش سطح اعتبار مالک هندی در پی برگزیت

جگوار-لندرور و تاتا سرشاخ شدند

16 آذر 1397 16:35

بخش انگلیسی گروه تاتاموتورز هندوستان اعتراضات گسترده‌ای را مبنی برای اعلام میزان سوددهی خود در سال جاری مطرح کرده است.

موسسه S&P‌ رتبه اعتباری فعلی تاتا موتورز را در پی از دست دادن سرمایه‌ای در حدود 141 میلیارد و 800 میلیون دلار Junk (کاملاً بی‌ارزش) اعلام کرده است. چالش‌های بین جگوار لندرور و تاتا تأثیر مطلوبی بر بازار نداشته است. یکی از عواقب وخیم این درگیری مدیریتی، کاهش سطح اعتبار گروه هندی در موسسه بین‌المللی اعتبارسنجی S&P‌ بوده است.

پایگاه خبری اتوموتیو نیوز گزارش می‌دهد که رتبه اعتباری بلندمدت تاتا موتورز در بحث‌های حساب‌های صادره و هم‌چنین رتبه اعتباری این مجموعه در مورد مسائل مربوط به اوراق قرضه، هردو با کاهش سطح روبه‌رو شده و از BB‌ به –BB‌ تنزل پیدا کرده است. موسسه S&P رتبه اعتباری فعلی تاتا موتورز را Junk (کاملاً بی‌ارزش) اعلام کرده است.

البته بررسی اعتبار تاتا یک بار دیگر انجام خواهد پذیرفت. این بار زمانی است که نتیجه برگزیت (خروج انگلستان از اتحادیه اروپا) روشن‌تر شده باشد. برگزیت هم‌چون ابر سیاهی بر صنعت خودروسازی انگلستان سایه افکنده است. به صورت مشخص می‌توان به جگوار لندرور اشاره کرد که از این ماجرا مصون نیست.

گزارش‌های آماری فصل گذشته تاتا حکایت از آن دارد که تاتا چیزی حدود 141 میلیارد و 800 میلیون دلار از دست داده و به همین دلیل روند جابه‌جایی و بهبود جگوار لندرور را آغاز کرده است. این اقدام در جهت بهبود جریان نقدی 3.1 میلیارد دلاری شرکت هندی بوده است.

دیدگاه کاربران