ضرر 155 میلیون دلاری

بنتلی قربانی جدید قوانین آلایندگی اروپا

5 آذر 1397 17:35

مدیرعامل شرکت خودروسازی بنتلی انگلستان (از زیرمجموعه‌های فولکس‌واگن آلمان) آدریان هالمارک خبر بدی برای علاقه‌مندان به این برند و البته سهام‌داران سخت‌گیر آن دارد.

بنتلی نتوانسته در زمان مقرر خودروهای خود را با قوانین WLTP مطابقت دهد، که همین امر ضرر 155 میلیون دلاری برای آن‌ها در پی داشته است.به گفته هالمارک تیم مهندسی این شرکت با سرعتی آهسته‌تر از آنچه انتظار می‌رفت نسبت به تطابق خودروها با قوانین آلایندگی جدید پیش رفت. در واقع تیم مهندسی این شرکت نتوانستند در زمان مقرر قوانین WLTP‌ را که جایگزین دستورالعمل‌های قبلی موسوم به NEDC شده بود را اجرایی کنند.

این شرکت در 9 ماهه ابتدایی سال جاری 155 میلیون دلار زیان را تجربه کرد. در حالی که در مدت مشابه سال گذشته به سوددهی رسیده بود. خبرهای بد برای این لوکس‌ساز تمامی ندارد. میزان فروش شرکت نیز در قیاس با مدت مشابه سال گذشته نیز 11 درصد افت را نشان می‌دهد. در طی این بازه معادل 6 هزار و 643 دستگاه انواع خودروی این شرکت به دست مشتریانش رسیده است.

مدیرعامل بنتلی در این زمینه می‌گوید: «خبر بد این است که ما هنوز برای تعیین اولویت در برخی‌ از کارهای خود و هم‌چنین بهبود فرایندها به اندازه کافی سریع‌ نستیم.»

تاخیر در پروسه اعتبارسنجی مدل‌های بنتلی موجب به بازماندن برخی از مدل‌ها مانند بنتایگا هیبریدی در سبد عرضه شده است.

دیدگاه کاربران