فولکس‌واگن I.D. R در اندیشه ثبت رکورد نوربورگ‌رینگ

حمله ریسر برقی فولکس به هیولای چینی

17 آذر 1397 17:53

طبق ادعای منابع وب‌سایت بریتانیایی اتوکار، شاخه مسابقه‌ای فولکس‌واگن قصد دارد رکورد یک دور کامل پیست نوربورگ‌رینگ را با خودروی الکتریکی I.D. R بزند. جالب است بدانید این خودرو قبلاً توانسته رکوردی تاریخی در Pikes Peak International Hill Climb به ثبت برساند. این پیست توسط فولکس‌واگن به‌صورت اختصاصی برای ماه مه رزرو شده است.

این خودروی تمام الکتریکی با پیشرانه 670 اسب‌بخاری خود در سیمولاتور توانسته یک دور کامل جهنم سبز نوردشلایف را زیر 5 دقیقه و 30 ثانیه ثبت کند. در حال حاضر، سریع‌ترین خودروی الکتریکی پیست نوربورگ‌رینگ نوردشلایف مدل NIO EP9 است که توانسته یک دور کامل آن را در 6 دقیقه و 45.900 ثانیه بزند. از سویی دیگر، عنوان سریع‌ترین خودروی پیست نوربورگ‌رینگ در حال حاضر متعلق به پورشه 919 هیبریدی Evo است که موفق شده زمان 5 دقیقه و 19.55 ثانیه و میانگین سرعت 233.79 کیلومتر برساعت را ثبت کند.

مدیران شاخه مسابقه‌ای فولکس‌واگن پیش‌بینی می‌کنند زمان ثبت‌شده برای یک دور کامل فولکس‌واگن I.D. R زیر 5 دقیقه و 30 ثانیه باشد. با این عدد، I.D. R نه فقط خودروهای الکتریکی، بلکه بسیاری از مدل‌های مجهز به پیشرانه احتراق داخلی را هم شکست خواهد داد.

یکی از مدیران شاخه موتور اسپرت فولکس‌واگن در مصاحبه با اتوکار گفته: «ما هنوز در مراحل اولیه آماده‌سازی هستیم، ولی در سیمولاتور رکورد زیر 5 دقیقه و 30 را توانسته‌ایم ثبت کنیم. ما مطمئن هستیم که هنوز جای پیشرفت زیادی داریم.»

ثبت رکورد جدید یک دور کامل پیست نوربورگ‌رینگ قبل از رونمایی رسمی فولکس‌واگن I.D. در سال 2019 قطعاً می‌تواند روی فروش این خودرو تاثیر خوبی داشته باشد. این خودرو هنوز در مراحل طراحی و توسعه قرار دارد و باید تغییراتی در بدنه آن اعمال شود تا I.D. R بتواند از پس سرعت‌های بالا بربیاید. از مهم‌ترین بخش‌هایی که مهندسان شرکت همچنان روی آن‌ها در حال کار هستند می‌توان به سیستم الکتریکی، جعبه‌دنده و همچنین طراحی یک پکیج آیرودینامیکی جدید اشاره کرد.

رومن دوماس که در پایکس پیک پشت فرمان I.D. R نشسته بود، رانندگی خودرو در پیست نوربورگ‌رینگ را هم برعهده خواهد داشت. دوماس سابقه 4 بار قهرمانی در مسابقه 24 ساعته نوربورگ رینگ را دارد.

مشخصات فنی فولکس‌واگن I.D. R:

  • صفر تا صد: 2.25 ثانیه
  • پیشرانه: دو موتور الکتریکی با مجموع 670 اسب‌بخار قدرت و 650 نیوتن‌متر گشتاور
  • سیستم انتقال قدرت: دو دیفرانسیل
  • وزن خالص: 1100 کیلوگرم
دیدگاه کاربران