شوک الکتریکی برای رقبای تسلا

تسلا از دایملر بزرگ‌تر شد

19 آذر 1397 14:04

جدیدترین داده‌های آماری حکایت از آن دارد که ارزش بازار شرکت تسلا از گروه دایملر (مالک مرسدس‌بنز، AMG و ...) بیشتر شده است.

از فروردین سال گذشته ارزش بازار تسلا از 49 به 63 میلیارد دلار رشد داشته و در این مدت برندهایی مانند فورد، جنرال‌موتورز و دایملر را پشت سر گذاشته است.مدت‌ها بود که کارشناسان اقتصادی پیش‌بینی می‌کردند که تسلا قدم به قدم در حال بزرگ و بزرگ‌تر شدن است. شرکتی که روز به روز به میزان فروش خودروهایش و البته دیگر تولیدات خود می‌افزاید.

این اتفاق تابعی است از روند جذب منابع در بازار که اغلب آن را «برابری قیمت سهام با تعداد سهام صادره» تلقی می‌کنند. اخیر ناظران به این نتیجه رسیده‌اند که ارزش بازار تسلا از غول خودروسازی آلمان یعنی دایملر نیز بیشتر شده است. این در حالی بوده که دایملر همیشه و از هر لحاظ (حجم فروش، سود و حتی تاریخ) نیز بزرگ‌تر بوده است؛ اما در بازار امروز آمار و ارقام تعیین‌کننده موفقیت نیستند. تنها در نظر داشته باشید که ارزش بازار تسلا معادل 63 میلیارد و 180 میلیون دلار است. در حالی که ارزش بازار دایملر 61 میلیارد و 270 میلیون دلار اعلام شده است.

بد نیست بدانید فروردین ماه سال گذشته بود که ارزش بازار تسلا با 49 میلیارد دلار از فورد پیشی گرفت. کمتر از یک ماه بعد بود که این رکورد با ثبت ارزش 51 میلیارد دلاری از جنرال‌موتورز هم عبور کرد.

دیدگاه کاربران