دیدار با فولکس‌واگن جتا GLI جدید در شیکاگو 2019

سدانی قدرتمند مثل گلف GTI

20 آذر 1397 18:06

تصاویر جاسوسی سدان اسپرت فولکس‌واگن جتا جدید نخستین بار در نوامبر 2017 منتشر شد و اکنون، دقیقاً بیش از یک سال می‌شود که منتظر رونمایی جتا GLI جدید هستیم. گرچه برخی مقامات فولکس‌واگن گفته بودند که این مدل رقیب هوندا سیویک Si و هیوندای النترا اسپرت ماه ژانویه در نمایشگاه دیترویت رونمایی می‌شود، ولی ظاهراً برای دیدن آن اندکی بیشتر باید صبر کنیم.

برخلاف وعده قبلی فولکس‌واگن مبنی بر رونمایی جتا GLI در دیترویت، این خودرو به‌احتمال‌زیاد در نمایشگاه شیکاگو رونمایی خواهد شد.امروز اتوبلاگ گزارشی منتشر کرده که به نقل از یک مدیر فولکس‌واگن می‌گوید جتا GLI در نمایشگاه خودروی شیکاگو 2019 رونمایی خواهد شد. البته احتمال این که چند روز مانده به نمایشگاه شاهد رونمایی آنلاین تصاویر آن باشیم هم وجود دارد. البته فولکس‌واگن هیچ تلاشی برای پنهان کردن طراحی جدید جتا GLI ندارد و همین چند ماه پیش بود که یک نمونه تستی بدون پوشش استتاری را در آرژانتین دیدیم.

جتا GLI جدید که ظاهری شبیه به سدان گلف GTI دارد به لطف سیستم تعلیق عقب مستقل و بهبود کلی سیستم تعلیق میله پیچشی خود، سواری بسیار بهتری را در اختیار راننده قرار خواهد داد. به لطف پیشرانه 2 لیتری بنزینی توربو که از هاچ‌بک گلف GTI قرض گرفته شده، این سدان 220 اسب‌بخار قدرت و 350 نیوتن‌متر گشتاور دارد که در مقایسه با یک جتا معمولی، 73 اسب‌بخار و 100 نیوتن‌متر افزایش خروجی‌ها را نشان می‌دهد.

خروجی‌های پیشرانه به کمک جعبه‌دنده شش سرعته دستی استاندارد و یا آپشن هفت سرعته دو کلاچه اتوماتیک به چرخ‌های جلو ارسال خواهد شد. شرکت قصد طراحی یک بادی کیت خشن‌تر برای GLI دارد و به‌منظور لذت‌بخش‌تر کردن فرمان‌پذیری خودرو، آن را به رینگ‌های آلیاژی ویژه و سیستم تعلیق سفت‌تر مجهز خواهد کرد.

همان‌طور که می‌دانید، فولکس‌واگن اخیراً چند مدل قدرتمند جتا را رونمایی کرده که آخرین آن‌ها را در نمایشگاه خودروی سما دیدیم.

دیدگاه کاربران