پیش فروش لوکانو: فروردین 1404
ثبت نام جدید لوکانو، از ساعت 10 صبح روز سهشنبه مورخ 1404/01/26 آغاز شده و تا زمان تکمیل ظرفیت فروش نیز ادامه دارد. در این مرحله از پیش فروش لوکانو، قیمت خودروها غیرقطعی بوده و در زمان صدور دعوتنامه مشخص خواهد شد:
نوع محصول | LUCANO L7 |
---|---|
پیش پرداخت | 1,440,000,000 |
الباقی قیمت | در زمان صدور دعوتنامه |
موعد تویل | 60 روز کاری |
مدل خودرو | 1404 |
جریمه تاخیر | سالانه 30 درصد |
سود مشارکت | سالانه 12 درصد |
سود انصراف | سالانه 12 درصد |
*قیمتها برحسب تومان است.
اولین فروش لوکانو 7 در ایران: بهمن 1403
پس از رونمایی لوکانو L7 در تاریخ 27 بهمنماه، شرایط فروش لوکانو برای نخستینبار، از سوی این شرکت اعلام شد. ثبت نام لوکانو از عصر روز دوشنبه مورخ 1403/11/29 با قیمت قطعی (بدون سود مشارکت و انصراف) و با تحویل فوری، مطابق جدول زیر انجام میشود:
نوع محصول | LUCANO L7 |
---|---|
قیمت مصوب | 2,414,000,000 |
موعد تویل | 30 روز کاری |
مدل خودرو | 1404 |
جریمه تاخیر | سالانه 30 درصد |
*قیمتها برحسب تومان است.
برنامه عرضه لوکانو و اکودا در بازار ایران
بهمن 1403: یکی از برندهای نو ظهور در صنعت خودرو سازی ایران، لوکانو و اکودا است که حدود یکسال پیش شایعاتی مبنی بر ورود آن به بازار ایران مطرح شد. این برند به طور رسمی در آبان ماه سال ۱۴۰۳ معرفی و آغاز به فعالیت کرد. در آستانه پایان سال ۱۴۰۳، با سفر مدیرعامل گلوبال لوکانو و اکودا به ایران، برنامههای این برند برای بازار کشور تبیین شد. به گفته آقای شو، برنامه تولید لوکانو در سال جاری در حدود ۴۰ هزار دستگاه برای بازار ایران پیشبینی شده است.
به گزارش عصر خودرو، مدیر گلوبال لوکانو و اکودا درباره زمانبندی معرفی و عرضه محصولات این دو برند اظهار داشت که در ماه فوریه کراس اوور L7 در دو نسخه بنزینی رونمایی خواهد شد و سه ماه بعد کراس اوور L8 و سپس L7 در نسخه PHEV به بازار ایران معرفی میشود. همچنین، نخستین محصول با نام تجاری ECODA نیز در ماه سپتامبر رونمایی خواهد شد. کراس اوور کامپکت شهری L5 نیز در سهماهه چهارم سال 2025 معرفی خواهد شد.
مسئله احتمال بازگشت تحریمها و واکنش برند لوکانو و اکودا به آن، سوال دیگری از مدیرعامل جهانی لوکانو و اکودا بود که آقای شو در پاسخ به آن گفت: ما زیرساختهای متعددی با حجم سرمایهگذاری بالا در ایران ایجاد کردهایم و حتی با احتمال بازگشت تحریمها، به کار در ایران ادامه خواهیم داد.
مدیرعامل گلوبال لوکانو و اکودا تعداد نمایندگان کنونی این شبکه را ۳۰ نفر اعلام کرد و افزود: این تعداد در دو ماه آینده و پس از استانداردسازی بخشهای باقیمانده به ۵۰ نفر خواهد رسید و برنامهریزی لوکانو برای سال 2025 با این تعداد نمایندگان صورت خواهد گرفت.
آقای شو همچنین در خصوص تأمین قطعات خودروهای برند لوکانو از ورود اولین سری قطعات محصولات لوکانو برای تأمین کامل نیاز این خودرو به انبار قطعات در پایتخت خبر داد. او همچنین از راهاندازی یک مرکز بزرگ تأمین قطعات در کشور امارات اطلاع داد و عنوان کرد که با وجود این مرکز، در صورت بروز مشکل در تأمین قطعات در ایران، امکان تأمین سریع از امارات فراهم خواهد بود.
شاون شوا، مدیرعامل گلوبال لوکانو و اکودا، در مورد عرضه لاین اکسسوری و آپشنهای آفرودی همراه با محصولات لوکانو گفت: با توجه به قابلیت بیراههنوردی و سیستم AWD محصولات لوکانو، ما قصد داریم اکسسوریها و آپشنهای اختصاصی برای سفر و آفرود این خودروها را نیز در بازار ایران ارائه دهیم.
آشنایی سلبریتیها با اکودا و لوکانا
دی 1403: عصرگاه چهارشنبه نوزدهم دیماه، برند اکودا و لوکانو توسط شرکت مکثموتور رویدادی به نام فراتر از مرزها (Beyond Boundaries) را با حضور بالغ بر 50 چهره شاخص از جمله بازیگران برجستهای چون امین زندگانی، حدیث فولادوند، سیاوش خیرابی، امیرحسین زند و شمار دیگری از چهرههای فعال در زمینههای سینما، موسیقی و شبکههای اجتماعی برگزار کرد.

در این رویداد باشکوه، حاضران علاوه بر آشنایی با برند اکودا و لوکانو، توانستند خودروها را از نزدیک مشاهده کرده و به ارائه نظراتشان درباره ویژگیها و امکانات خودرو لوکانو بپردازند و همچنین دیدگاههای خود را درباره خرید این محصول عنوان کنند.

يون چو، قائممقام مدیرعامل شرکت مکثموتور در این رویداد ضمن ابراز خرسندی از حضور چهرههای بانفوذ و معتبر عنوان کرد: اکودا و لوکانو به دنبال این است که لیدر خودروهای لوکس در ایران باشد. ما در طی 3 سال آینده 9 مدل خودرو را معرفی خواهیم کرد. او ادامه داد: لوکانو برندی است که فقط به فروش محصول فکر نمیکند و برای اهداف خود برنامهریزیهای بلند مدت دارد که خدمات پس از فروش و برطرف کردن نیاز مشتریان نیز بخش مهمی از ماموریت برند را شامل میشود.
برند ECODA با طراحی مدرن و تکنولوژی پیشرفته، محصولی آینده محور و کاملاً مناسب نسل جوان برای تجربه سفری هیجان انگیز و بینظیر است. نخستین مدل، ECODA E7، یک کراس اوور با سایز متوسط است که نسل جوان با دغدغههای دوستدار محیط زیست را با طراحی خاص هدف قرار داده است.
LUCANO L7 نیز SUV شهری است که قابلیت استفاده در جادههای آفرودی را دارد. این خودرو که به گونهای طراحی شده که چه در دل طبیعت و چه در شلوغی شهر بهترین عملکرد را دارد و به زودی در بازار ایران عرضه خواهد شد. قابلذکر است که طرح اصلی کانسپ لوکانو برگرفته از برند لوکس لندرور است.

در مراسم پنجشنبه، برند ECODA و خودرو ECODA E7 برای نخستینبار معرفی شدند. سارا بغدادی که مسئولیت مارکتینگ برند اکودا و لوکانو را بر عهده دارد، در توضیح برند اکودا گفت: «اکودا برای اکوسیستمی جدید از نسل جوان، با طراحی آیندهنگر و استفاده از تکنولوژیهای پیشرفته و هوشمند نه تنها محصولات استثنائی تولید میکند بلکه خالق دنیایی هیجانانگیز است.»
او در توضیح برند لوکانو نیز گفت: «در این خودروها علاوه بر حفظ تمام قابلیتهای کلاسیک خودروهای آفرود، امکانات و آپشنهای بهروز به این خودرو اضافه شده که همین موضوع باعث انتخاب شعار فراتر از کلاسیک برای این برند بوده است.»

در طول رویداد Beyond Boundaries فرصت مشاهده و بررسی LUCANO L7 برای مهمانان فراهم بود. یکی از مهمترین بازخوردهای اغلب سلبریتیهای حاضر، از یک سو اشاره به شباهت بیبدیل آن به لندروور ایووک و از سوی دیگر، تحسین رنگ زیبا، طراحی خاص و ارزندگی این خودرو و در نهایت ابراز تمایل نسبت به خرید این خودرو بود.این مراسم در فضایی مملو از معاشرت و صمیمیت به پایان رسید.
معرفی رسمی برند لوکانو در ایران
آبان 1403: شامگاه شنبه، پنجم آبان ماه هزارو چهارصد و سه، "لوکانو" با حضور جمعی از مقامات عالی رتبه کشور و صنعت، مدیران صنعت خودرو، مدیران ارشد بین المللی لوکانو و رسانههای تخصصی خودرو طی مراسمی مجلل در هتل اسپیناس پالاس رونمایی شد. این ورود به بازار که با یک سرمایهگزاری مشترک جدید همراه است، در شرایط تحریمی، نشانه ای مثبت از توسعه خودروسازی ایران به شمار می آید.

براساس گزارشها، برند لوکس و مبتکر جدید بازارخودروی ایران، محصول سرمایهگزاری مشترک گروه ماموت و لوکانوگلوبال است..
داخلی سازی 50 درصدی در ایران
مدیرعامل گروه ماموت در این رویداد با اشاره به شرایط کشور و لزوم توسعه صنعت خودروسازی کشور گفت: با توجه به اکوسیستم اقتصادی ناشی از تحریم، سرمایه گذاری مطلوبیت لازم را برای بسیاری از سرمایه گذاران نداشت. اما خوشبختانه این اتفاق بزرگ با موفقیت رقم خورد و در نهایت این سرمایهگذاری مشترک از سوی دولت به رسمیت شناخته شد.

محمد مومنی با اشاره به سرمایه گذاری گسترده شریک تجاری ماموت و زیر ساخت های مناسب و قابل توجهی که به اشتراک گذاشته شده است، افزود: محصولی باکیفیت و بی نظیر با برند لوکانو عرضه خواهد شد که تمرکز ویژه ای بر جامعه هدف علاقمندان آفرود دارد. در ادامه نیز سبد محصول کاملی با تکیه بر سوخت های فسیلی و همچنین خودروهای برقی متناسب با بازار ایران در نظر گرفته شده است که به مرور وارد بازار خواهند شد.
وی ادامه داد: در این سرمایهگذاری مشترک چند اتفاق نیز روی خواهد داد که برای کشور بسیار مفید و ارزشمند خواهند بود. از جمله اینکه در این شراکت راه اندازی مرکز تحقیق و توسعه پیش بینی شده است که حجم تولید داخلی را به شدت افزایش خواهد داد و بر اساس مذاکراتی که با وزارت صمت انجام شده است ، بومیسازی 50 درصدی با رعایت تمام استانداردهای روز جهان پیش خواهد رفت. با توجه به توانمندی های طرفین و جدیت و تمرکزی که بر تولید با کیفیت دارند باور داریم که این محصولات در بازار موفقیت چشمگیری خواهند داشت.
محمد مومنی، همچنین در پایان با اشاره به این سرمایهگذاری مشترک تاکید کرد که بدون تردید این همکاری برای صنعت خودروسازی کشور روزهای خوبی را رقم خواهد زد.
لوکانو؛ برندی منحصربفرد برای ایران
مدیرعامل مکس موتور نیز در ادامه این مراسم با تشکر از حمایت های دولت و همچنین گروه ماموت برای شکل گیری این سرمایهگزاری مشترک، گفت: لوکانو با بهرهمندی از کانسپت طراحی و تیم طراحان لندروور با هدف ارتقا سبک زندگی شهری پا به عرصه وجودگذاشته است. مینگ هونگ وو (Ming Hong wu) افزود: لوکانو برند بسیار جدید و خاصی به شمار می آید که با استانداردهای روز اروپا و استفاده از آخرین فناوری های کیفی و ایمنی به طور ویژه برای بازار خودرو ایران در نظرگرفته شده است.خودرویی که تجربه ای فراتر از انتظار را در اختیار مخاطب قرار خواهد داد.

وی ادامه داد: این نکته را نیز باید یادآور شد که لوکانو، همیشه اصل تجارت بلند مدت را دنبال می کند و سرمایه گذاری های خود را براساس افزایش بومیسازی، ساخت محصولات و کارخانه دوست دار محیط زیست و بهره گیری از فناوری های پیشرفته و تولید محصولات با بالاترین کیفیت و کمک به رشد و توسعه صنعت خودروسازی ایران ادامه می دهد.
معاون مدیرعامل مکس موتور، یون ژو، نیز در حاشیه این رویداد با اشاره به تعهد برند در راستای تحقق اهداف بلندمدت با توجه به دغدغه مردم مبنی بر کمبود و ناتوانی برخی شرکتها در تامین قطعات مورد نیاز در خدمات پس از فروش تاکید کرد: لوکانو برندی است که فقط به فروش محصول فکر نمی کند و برای اهداف خود برنامه ریزی های بلند مدت دارد که خدمات پس از فروش و برطرف کردن نیاز مشتریان نیز بخش مهمی از ماموریت برند را شامل می شود.
قائم مقام مدیر عامل مکس موتور، وحید حقی، نیز در ادامه با اشاره به اینکه بیش از 100 نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش آماده ارائه سرویس های مد نظر مشتریان هستند ، تاکید کرد : در حال حاضر و همزمان با سفارش گذاری محصول ، بر اساس پیش بینی ها ، قطعات مورد نیاز اعم از تند مصرف و با تقاضای بالا نیز در حجمی وسیع سفارش گذاری شده است و به مرور به شبکه نمایندگیها تزریق خواهد شد. محصولات لوکانو بسیار با کیفت هستند و با گذشت زمان این امر ثابت خواهد شد. با این حال اطمینان می دهم که دارندگان لوکانو برای دریافت خدمات پس از فروش به هیچ عنوان با مشکل مواجه نخواهند شد.

دراین مراسم همچنین علاوه بر حضور مقامات بلند پایه ، هنرمندان مطرح و برتر کشور ازجمله رضا یزدانی که در خلال این رویداد به صورت زنده به اجرای برخی از قطعات معروف خود پرداخت و فاطمه عبادی با نمایش قصهی آفرود برند لوکانو با نقاشی شن، نیز حضور درخشان داشتند.
بنابراین گزارش، لوکانو طی برگزاری مراسم رونمایی، حضور خود را به عنوان یک برند جدید در ایران به طور رسمی اعلام کرد. همچنین L7بنزینی، L7 هیبرید و لوکانو L8 در فضایی متناسب با این خودروهای لوکس به معرض دید عموم درآمده بود و علاقمندان می توانستند ازنزدیک با تمام جزئیات این خودرو آشنا شده و پرسش های خود را نیز با کارشناسان مستقر در میان بگذارند.
لوکانو بزودی در ایران
اسفند 1402: پخش زنده معرفی محصول جدید برند لوکانو با حضور مدیران ارشد این سازمان، اصحاب رسانه و چهرههای شناخته شده صنعت خودرو ایران، روز چهارشنبه مورخ 16 اسفندماه در تهران برگزار شد.

در این رویداد 30 دقیقه ای، مدیران لوکانو به دنبال ایجاد شماتیک جامع و دقیقی از برند بودند. این رویداد شامل معرفی محصول جدید این برند با عنوان LUCANO7، امکانات آن و نیز پرسش و پاسخ تعاملی بین شرکتکنندگان بود.
در ابتدای این جلسه، آقای جک، معاون مدیرکل برند لوکانو، ضمن تأکید بر رویکرد بینالمللی این برند و تعهد آن به ارائه خدمات متمایز به مشتریان، بر تلاش این مجموعه برای توسعه جهانی و ورود به بازارهای شناخته شده بینالملل تأکید کرد.

در ادامه این رویداد، آقای جیمز ژِنگ، مدیر برند لوکانو، با تأکید بر تعهد این برند به کیفیت بالای تولید محصول، نوآوری و تجربه ممتاز رانندگی خارج از جاده را دو عنصر کلیدی لوکانو دانست. ژِنگ با تشریح گروه هدف این محصول، بر این نکته تأکید کرد که تولید محصول متمایز و ممتاز و شایسته مشتریان، هدف اصلی لوکانو است. جیمز، ارزشهای اصلی لوکانو یعنی بیباک بودن، ظرافت و آیندهنگری را برجسته کرد و شعار این برند، "از کلاسیک، فراتر از کلاسیک" را مظهر این موضوع دانست. شعار و شاخصههایی که در محصولات آتی این برند نیز موردتوجه قرار خواهد گرفت.
در ادامه این جلسه، آقای شرلوک ژی، مدیر محصول LUCANO7، از فلسفه طراحی این خودرو پردهبرداری کرد. وی تصریح کرد که «این خودرو با الهام از زیباییهای طبیعت، قدرت و فناوری را با هم ترکیب کرده و سادگی و تمایز را در هر جنبهای از تجربه رانندگی خارج از جاده به نمایش میگذارد».

این رویداد فرصتی را فراهم آورد تا رسانههای ایرانی و افراد تأثیرگذاران صنعت خودرو، مستقیماً با تیم لوکانو تعامل داشته باشند و اطلاعات دقیقی در مورد آینده این برند به دست آورند. برگزاری این رویداد نشاندهنده عزم لوکانو برای ورود موفق به بازار و ارتباط مؤثر این برند با رسانه است و طبعاً میتواند فرصت مناسبی باشد تا فعالان صنعت خودرو با نگاهی دقیقتر، استراتژی و راهبردهای این برند را شناسایی و هدفیابی کنند.
قیمت خودرو لوکانو در سال 1404
آخرین تغییرات قیمت محصولات لوکانو در بازار کشورمان را در جدول زیر مشاهده میکنید:
زمان قیمتگذاری | LUCANO L7 |
---|---|
بهمن 1403 | 2,414,000,000 |
*قیمتها برحسب تومان است.
بررسی خودروهای لوکانو در بازار ایران
برای آشنایی با خودروهای لوکانو در بازار کشورمان و همچنین جهت اطلاع از مشخصات فنی خودروهای لوکانو به همراه لیست آپشن و امکانات این خودروها، مقالات منتخب زیر را مطالعه کنید:
. بررسی خودرو لوکانو ال 5
. بررسی خودرو لوکانو 7
. بررسی خودرو لوکانو ال 7 پلاگین هیبرید
. بررسی خودرو لوکانو 8
نویسنده : مرتضی برجسته