در آستانه رونمایی

جدیدترین اخبار از پورشه 911 هیبرید

25 اردیبهشت 1403 10:47

با رونمایی از پورشه 911 هیبرید در 28 می 2024، فصل جدیدی در تاریخ پرافتخار این خودروی اسپرت گشوده می­‌شود.

البته مخاطبان با این خودرو ناآشنا نیستند، چراکه در طول دو سال گذشته، تصاویری از نمونه آزمایشی 911 هیبرید در رسانه­‌ها منتشر شده است. اما حالا پورشه از تکمیل بررسی این خودرو پس از پیمایش 5 میلیون کیلومتر مسافت، خبر می­‌دهد.

پورشه 911 هیبرید بخشی از این مسیر طولانی را در پیست نوربورگ رینگ پیموده است. بنابر اعلام خودروساز آلمانی، 911 هیبرید در مدت 7 دقیقه و 16.9 ثانیه مسیر پیست معروف به جهنم سبز را طی کرده، که 8.7 ثانیه سریع‌تر از مدل فعلی است. این ادعا دور از واقعیت نیست چراکه پورشه 911 کررا S از نسل 992، در سال 2020 توانست مسیر این پیست را در مدت 7 دقیقه و 25 ثانیه طی کند.

در تصاویری که اکنون از پورشه 911 هیبرید در اختیار داریم، هیچ لوگو یا نشان خاصی دیده نمی‌­شود، اما می­‌توان اطمینان داشت که در نمونه نهایی، با چنین مواردی روبرو باشیم.

آقای فرانک موسر قائم مقام بخش مدل‌های 911 و 718 در شرکت پورشه، ضمن تایید نصب سامانه هیبرید در 911 برای نخستین بار در عمر 61 ساله این خودرو، از تست و بررسی این خودرو در تمام شرایط اقلیمی خبر داده است. بنابر اظهارات ایشان، آخرین مراحل از بررسی پورشه 911 هیبرید در دوبی سپری می­‌شود.

مشخصات فنی پورشه 911 هیبرید

فعلا از مشخصات فنی پورشه 911 هیبرید اطلاعی در دسترس نیست. خودروساز آلمانی پیش از این ضمن اطمینان به مشتریان درباره بهبود عملکرد فنی این مدل، وجود ساختار پلاگین-هیبرید را تکذیب کرده است.

به هرحال برای آگاهی از مشخصات فنی و سایر ویژگی‌های پورشه 911 هیبرید، چاره‌­ای نیست جز این‌که تا زمان رونمایی رسمی از این خودرو یعنی 28 می 2024 منتظر بمانیم.

طراحی و توسعه پیشرانه این مدل توسط بخش خودروهای مسابقه‌­ای خبر داده است. به نظر می‌رسد مهندسان پورشه، تجارب حاصل از مدل‌های 919 و 963 را در طراحی 911 هیبرید به کار گرفته­‌اند.

بنابر اظهارنظرهای مدیرعامل پورشه و همچنین مدیر بخش 911 و 718 در این شرکت، خودروساز آلمانی قصد ندارد با ساخت مدل‌های پلاگین-هیبرید، وزن و پیچیدگی فنی محصولات خود را افزایش دهد.

به گفته منابع مطلع، پورشه 911 هیبرید به استارتر 48 ولتی داخل گیربکس دوکلاچه مجهز خواهد شد. یک موتور برقی به محور جلو متصل می­‌شود درحالی‌که وظیفه انتقال نیرو به محور عقب برعهده پیشرانه درون‌سوز قرار دارد. بنابراین با یک خودروی چهار چرخ محرک مواجه هستیم.

می‌­توان انتظار داشت که با نصب موتور برقی سبک و مجموعه باتری با ظرفیت پایین، وزن پورشه 911 هیبرید نسبت به مدل عادی، نزدیک به یکصد کیلوگرم افزایش یابد. تقسیم وزن روی محورها نیز احتمالا با نسبت 39 به 61 انجام شود.

بنابر شایعات، احتمال دارد که پورشه بعد از ساخت 911 هیبرید، مدل نیرومندتر GT2 RS را نیز با این فناوری همراه کند تا مجموع خروجی پیشرانه شش سیلندر 3.8 لیتری توئین توربوشارژ حتی از مرز 700 اسب‌­بخار هم عبور کند. از رقم گشتاور اطلاعی نداریم، ولی می­‌توان انتظار داشت که بسیار فراتر از رقم 800 نیوتن‌متر در 911 توربو S باشد.

برنامه عرضه پورشه 911 هیبرید

انتظار داریم که پورشه 911 هیبرید در سال 2026 وارد بازار شود. خودروساز آلمانی قصد دارد تا حد امکان، از ساخت 911 برقی خودداری کند. سرمایه‌گذاری این شرکت بر طراحی سوخت مصنوعی و تولید این سوخت از سال 2022 در شیلی، نشانه­‌ای مهم از ارادات پورشه به پیشرانه‌های درون‌سوز است.

البته اتحادیه اروپا هم فروش خودروهای صفر کیلومتر سازگار با سوخت مصنوعی را از سال 2035 ممنوع کرده است. بنابراین به نظر می­‌رسد که تا خداحافظی همیشگی از پورشه 911 فاصله زیادی نداریم.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران