• نمايشگاه موتورسيکلت 1401 کوير موتور

آتش‌بازی با برندهای جذاب موتورسیکلت

محصولات کویر موتور در نمایشگاه موتورسیکلت 1401

9 بهمن 1401 17:33

انتهای سالن A5 که اولین سالن نمایشگاه به حساب می‌آمد، تمامی عرض سالن را محصولات کویر موتور پر کرده بودند. تنوع بسیار زیاد مدل‌های این کمپانی برای هر سلیقه‌ای بیشتر از یک انتخاب فراهم می‌کند و به طبع حاضرین زیادی را جذب می‌کند. این برند با تمام قوا به میدان آمده بود و تقریبا تمامی محصولات موجود در سایت کویر موتور در نمایشگاه موجود بود.

علاوه بر موتورسیکلت، پوشاک موتورسواری، کلاه‌های ایمنی وسپا و AIROH و حتی تجهیزات غواصی (DPV) را به نمایش گذاشه بودند و دوچرخه‌های کودک این شرکت خردسالانی را هم مشغول کرده بود.

موتورهای KTM و هاسکوارنا در غرفه کویر موتور

در انتهای سالن اتریشی‌ها اطراف رفیق جدیدشان ، RC200 فیس‌لیفت شده، تجمع کرده بودند. KTM یکی از برندها با قیمت متعادل در بازار است که سواری و دینامیک متناسبی هم در اختیار راکب قرار می‌دهد.

نمایشگاه موتورسیکلت 1401 کویر موتور

کی‌تی‌ام های وارد شده به بازار ایران توسط شرکت کویر در کلاس‌های استریت (KTM DUKE)، استریت اسپرت (KTM RC)، ادونچر (KTM ADVENTURE) و آفرود (KTM EXC) هستند. در تمامی موارد پیشرانه‌های استفاده شده (200 و 250 سی‌سی) تک سیلندر و DOHC هستند که بیشترین توان خروجی در مدل DUKE 250 بوده که نزدیک 25 اسب‌بخار است.

اما HUSQVARNA SVRATPILEN که عملا KTM DUKE در لباس کافه ریسر است (شرکت هاسکوارنا توسط KTM خریداری شده است)، با پیشرانه ای 250 سی سی مشابه توانسته در دست مهندسان سوئدی هاسکوارنا خروجی‌ای نزدیک به 30 اسب‌بخار داشته باشد.

نمایشگاه موتورسیکلت 1401 کویر موتور

توان اسوارتپیلن چیزی نزدیک به بنلی 249S دو سیلندر است و برای تک سیلندری چهار سوپاپ عالی به نظر می‌آید. اما تنها چیزی که ممکن است شما را در خرید این دو برند مردّد کند کمبود قطعات یدکی و خدمات نه چندان خوب شرکت کویر موتور است، که شایسته برند کویر با این سابقه و گستره خدمات نیست!

موتورهای کاوازاکی در غرفه کویر موتور

یکی از دوست داشتنی‌ترین بخش‌های نمایشگاه، دیدار با کاوازاکی‌ها بود. با این‌که روز به روز تنوع مدل‌های کاوازاکی در ایران کم و کمتر می‌شود و مدل‌های صفر کیلومتر به این راحتی‌ها پیدا نمی‌شوند، مردم هنوز از علاقه به این برند دست نکشیده‌اند. تا آخر ساعت کاری نمایشگاه در انتهای غرفه کویر پر از کسانی بود که به تماشای Z248، نینجا 248، ورسیس 249 و استرلا آمده بودند.

نمایشگاه موتورسیکلت 1401 کویر موتور

کاوازاکی ZX-25 R هم گل سرسبد بود. اگر خوش شانس بودید و مسئولین راضی به روشن کردنش می‌شدند، صدای قوی‌ترین موتورسیکلت پلاک شده ایران را هم می‌توانستید بشنوید! شیون حاصل از احتراق در چهار محفظه جادویی که میل‌لنگ را تا 17 هزار دور در دقیقه دور خود می‌چرخانند و نزدیک به 50 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند، صدای یک موتورسیکلت 250 سی‌سی که چهار سیلندر دارد.

موتورهای برقی سوپر سوکو در غرفه کویر موتور

محصولات برقی شرکت کویر تمام و کمال در نمایشگاه حاضر بودند، اما برخی وارداتی‌های سوپر سوکو به چشم بازدیدکنندگان تازه بود. سوپر سوکو TC MAX نمونه جدیدتر و قوی‌تر مدل TC است، که حالا به جای قرارگیری الکتروموتور در مرکز چرخ عقب، پیشرانه برقی را در مرکز موتورسیکلت جا داده و توسط یک تسمه قدرت را به چرخ عقب منتقل می‌کند و می‌تواند پا به پای یک موتورسیکلت بنزینی پیمایش داشته باشد و سرعت بگیرد.

نمایشگاه موتورسیکلت 1401 کویر موتور

از همین خانواده اسکوتر برقی CUx هم در این غرفه موجود بود که مدلی جذاب برای متقاضیان اسکوتر برقی به شمار می‌رود. مدل‌های سوپر سوکو علاوه بر طراحی چشمنواز، دینامیک خوب و مانورپذیری مناسبی نسبت به برقی‌های دیگر دارند و استفاده از باتری‌های پاناسونیک و امکان اضافه نمودن یک پکیج باتری دیگر به موتورسیکلت‌ها برتری خوبی نصیب این سازنده کرده است.

در کنار برقی‌ها مدل‌های تولیدی خود کویر موتور قرار داشت، از مگلی و کافه ریسر ST3 گرفته تا طرح بوکسر BX-200 کویر که کمتر در بازار دیده شده است و تازه‌وارد به شمار می‌رود. یک اقدام جالب در غرفه کویر نمایش تمامی قطعات بومی‌سازی شده در کنار مدل‌هایی بود که این قطعات در آن‌ها به کار گرفته شده‌اند.

نمایشگاه موتورسیکلت 1401 کویر موتور

موتورهای رویال الوی در غرفه کویر موتور

رویال الوی های رنگی رنگی به وفور پیدا می‌شدند، رویال الوی TG 170 اسکوتری است که به منظور همیشه کلاسیک بودن طراحی و ساخته شده است. رویال الوی یک شرکت انگلیسی است، که با شعار طراحی «یک مدرن کلاسیک واقعی» مشغول به ساخت اسکوتر بوده، اما این محصول با وجود قیمت مناسب‌تر از وسپا پریماورا و برتری نسبی فنی، به علت ناشناخته‌تر بودن در بازار در حقش کمی بی‌مهری شده است و استقبال خوبی از آن نشد.

وسپا، زونتس و سایر موتورهای وارداتی در غرفه کویر موتور

موندیال‌ها، کابالروها هم حضور داشتند و به نظر می‌رسید کماکان در سبد محصولات کویر حاضر خواهند بود. کابالرو اسکرمبلر و فلت ترک در کنار موندیال HPS 249 مدل‌های کلاسیک اسپرت موجود در ایران هستند. اسکرمبلر، رامبلر و کافه ریسرها هرکدام ریشه در تاریخچه مسابقات موتورسیکلت قدیمی دارند، FLAT TRACK به عنوان مثال مسابقه‌ای روی پیستی نسبتا هموار است که سرتاسر از خاک نرم و گل پوشیده شده. این سه کلاس شاید برای مصرف روزمره خیلی راحت نباشند، اما کسی که آن ها را خریداری می‌کند به دنبال لذت سواری خالص و دقیق است.

اگر از این برند ها عبور می‌کردید، به پیاجو، وسپا و در کمال تعجب آپریلیا می‌رسیدید! مدل های پیاجو و وسپا تغییر خاصی نداشتند اما حضور آپریلیا SR GT و SXR که هردو اسکوترهای آپریلیا هستند آن هم در غرفه کویر دور از انتظار بود.

نمایشگاه موتورسیکلت 1401 کویر موتور

همین حوالی زونتس های خوش قیافه هم ردیف شده بودند، زونتس که در کلاس استریت، ادونچر و یک نمونه کروزر عرضه می‌شود، ظاهری بسیار جذاب دارند اما کاش به پیشرانه‌های هیجان‌انگیزتری هم مجهز بودند.

موتورهای چهارچرخ در غرفه کویر موتور

محصولات چهارچرخ سی اف موتو طبق معمول حضور داشتند، همینطور محصولات بیرون جاده ای کایو هم بخشی از فضا را نارنجی و سفید کرده بودند. اما کودِر QUADRO 4 400 بیشتر از همه چهارچرخ های دیگر مورد توجه قرار گرفته بود. کودر(QOODER) به عنوان اولین موتورسیکلت 400 سی سی کشور که دارای پلاک شهریست معرفی شده است که توان 30 اسب بخار از پیشرانه تک سیلندر خود را دارد.

نمایشگاه موتورسیکلت 1401 کویر موتور

سیستم تعلیق این محصول همانجایی است که تمام پیچیدگی ها و اسرارش در آن جا نهفته است، سیستم هیدروپنوماتیکی در چرخ های عقب و جلو که قابلیت مانور یک اسکوتر را به این چهارچرخ می دهد. در عین حال میتوان کودر را اولین چهارچرخ بنزینی مجاز به تردد در سطح شهر تلقی کرد. این محصول با قیمت حدودی 900 میلیون تومان عرضه خواهد شد.

موتورهای چینی QJ در غرفه کویر موتور

در این میان محصولات جدید کویر موتور هم که در راه عرضه به بازار هستند به چشم می‌خورد. QJ MOTOR که کمپانی بزرگ چینی است و مالکیت برندهای بسیاری از جمله بنلی سابق را هم بر عهده داشت. با توجه به مدل‌های دیده شده و اطلاعات موجود در سایت کویر مدل‌های QJ وارداتی به شرح زیر خواهند بود:

  • SRV 249 : کروزر با پیشرانه دو سیلندر V شکل آب خنک با خروجی 22 اسب بخار
  • SRK 249 RR : اسپرت با پیشرانه دو سیلندر موازی آب خنک با خروجی 29 اسب بخار
  • SRK 249 RR : استریت اسپرت با پیشرانه دو سیلندر موازی آب خنک با خروجی 28 اسب بخار
  • NX 150 : استریت با پیشرانه تک سیلندر آب خنک با خروجی 11 اسب بخار
  • LTR 150 : اسکوتر با پیشرانه تک سیلندر آب خنک با خروجی 10 اسب بخار
  • VPS 125 : اسکوتر با پیشرانه تک سیلندر هوا خنک با خروجی 8.3 اسب بخار

که با این تفاسیر به نظر می‌رسد پس از مدت‌ها بالاخره رقبای جدیدی برای بنلی 249S (دو سیلندر) و بلنتا Z 249 در کلاس دو سیلندرهای استریت پیدا شده است.

نمایشگاه موتورسیکلت 1401 کویر موتور

شرایط فروش موتورسیکلت

جهت اطلاع از آخرین اخبار شرکت های بزرگ تولیدکننده موتورسیکلت در ایران و همچنین جهت مشاهده قیمت انواع محصولات شرکت کویر موتور، شرکت نیرو موتور، شرکت کبیر موتور، شرکت شاهین موتور، شرکت ایران دوچرخ و شرکت نیکران موتور، مجموعه مقالات منتخب زیر را مطالعه کنید:

عکاس: عطاالدّین سیداخوانی

نویسنده : سیاوش رضایی

منبع : باما

دیدگاه کاربران