این کانسپت مفهوم لوکس بودن را تغییر داده است...

کانسپت فوق لوکس ویژن مرسدس میباخ در نمایشگاه پکن رونمایی شد

10 اردیبهشت 1397 14:28

ما قبلاً تصاویر تیزر این خودرو را دیده بودیم. طی ماه‌های اخیر تصاویر جاسوسی مختلفی هم از آن منتشر شده بود. امروز رسماً دایملر از جدیدترین کانسپت خود در نمایشگاه خودروی پکن 2018 رونمایی کرد.

چهار موتور الکتریکی این خودرو روی هم رفته 750 اسب بخار نیرو تولید می‌کننداین خودرو که Vision Mercedes-Maybach Ultimate Luxury نام دارد، یک کراس اور فوق العاده لوکس ساخت این خودروساز آلمانی است. برخی آن را پیش نمایشی از نسل آینده GLS هم عنوان کرده‌اند.

کانسپت Vision Ultimate Luxury ارتفاع سواری بالایی مانند یک شاسی بلند دارد. ولی به جای یک شکل بدنه استیشن مانند، از یک فرم متفاوت در طراحی آن استفاده شده است. از این رو، کانسپت Vision Ultimate Luxury مانند یک سدان صندوق عقب دارد و خبری از درب‌های لیفت گیت که در بیشتر شاسی بلندها استفاده می‌شود نیست.

این خودرو تقریباً از نظر شکل طراحی شبیه به سوزوکی X90 است، ولی اندازه بزرگ‌تری دارد. خیلی بزرگ‌تر! در واقع این کانسپت 5260 میلی متر طول، 2110 میلی متر عرض و 1765 میلی متر ارتفاع دارد. اگر بخواهیم آن را با نسل فعلی GLS مقایسه کنیم، طول و عرض Vision Ultimate Luxury بیشتر ولی ارتفاع آن کم‌تر است.

لوکس به معنای واقعی

روی این شکل بدنه خاص، مرسدس برخی از عناصر طراحی که امضای میباخ هستند را اعمال کرده است. چراغ‌های جلوی باریک خودرو در کنار جلوپنجره میله‌ای آن طراحی بخش جلوی خودرو را بسیار زیباتر نشان می‌دهد. قبلاً یک چنین طراحی را روی کانسپت ویژن مرسدس میباخ 6 کوپه و اخیراً روی میباخ اس کلاس دیده‌ایم. رینگ‌های 24 اینچی این کانسپت، بدون شک برای این خودرو بسیار بزرگ هستند. روی بدنه زیبای این خودرو چند لایه رنگ قرمز متالیک زده شده تا خودرو یک ظاهر لوکس و بسیار درخشان داشته باشد. در طراحی این خودرو همچنین به میزان زیادی از کروم استفاده شده است.

داخل کابین به همان میزان که از میباخ انتظار دارید لوکس است، لوکس به شیوه‌ای مدرن که تزئینات بسیار زیبای آن را فقط در یک مدل کانسپت می‌توانید ببینید. داخل کابین این خودرو به جز رنگ سفید و رزگلد رنگ دیگری نمی‌بینید و از دیگر موارد قابل توجه آن می‌توان به تزئینات چوب آبنوس و دو صفحه نمایش بزرگ 12.3 اینچی اشاره کرد. طراحی داشبورد خودرو به گونه‌ای است که در کنار پنل های شیشه‌ای سقف فضای کابین را بسیار دل باز کرده است. بر خلاف اندازه بزرگی که این خودرو دارد، مرسدس بنز فقط 4 صندلی داخل کابین آن نصب کرده است. ولی این صندلی‌ها به بیشتر به تخت‌های پادشاهی سیار می‌مانند، ظاهری باشکوه‌تر از صندلی‌های یک جت شخصی دارند. این موضوع کاملاً منطقی هم هست، زیرا این کراس اور را مطابق با تمایل اکثر چینی‌ها، راننده قرار است براند و مالک خودرو روی این صندلی‌ها خواهد نشست.

750 اسب بخار الکتریکی

به جای استفاده از یک موتور هشت یا دوازده سیلندر خورجینی موجود در میباخ اس کلاس، این کانسپت نیروی مورد نیاز خود را همانند ویژن 6 به کمک چهار موتور الکتریکی تأمین می‌کند. روی هم رفته این موتورها 750 اسب بخار نیرو در اختیار راننده قرار می‌دهند. پک باتری 80 کیلووات ساعتی زیر کف خودرو، با یک بار شارژ انرژی کافی برای طی مسافتی 320 کیلومتر مطابق با استانداردهای آمریکا و 500 کیلومتر طبق چرخه اروپایی جدید خواهد داشت. حداکثر سرعتی هم که این خودرو می‌تواند به آن دست پیدا کند به صورت الکترونیکی روی 250 کیلومتر بر ساعت محدود شده است. این خودرو همچنین با داشتن یک ظرفیت شارژ 350 کیلوواتی، در عرض فقط 5 دقیقه می‌توان باتری آن را برای طی مسافتی به طول 100 کیلومتر شارژ کرد. برای راحتی بیشتر، این کانسپت حتی به تکنولوژی شارژ بی سیم القایی هم مجهز شده است. چرا؟ چون کدام مرفه بی دردی وجود دارد که بخواهد خود یا راننده‌اش خودرو را به برق وصل کند؟

گوردن واگنر، سرطراح دایملر در مورد این کانسپت می‌گوید: " کانسپت Vision Mercedes-Maybach Ultimate Luxury نمونه اولیه خودرویی است که قبلاً مشابهش را کسی ندیده است. کانسپت ما DNA یک شاسی بلند را با یک سدان بزرگ ترکیب کرده تا یک شاسی بلند فوق مدرن با یک طراحی خاص تولید کند."

ساب برند میباخ گفته می‌شود در آینده قصد دارد یک مدل شاسی بلند وارد بازار کند، ولی قطعاً آن خودرو شبیه کانسپت Vision Mercedes-Maybach Ultimate Luxury و طراحی ترکیبی شاسی بلند و سدان آن نخواهد بود.

دیدگاه کاربران