علی‌رغم داشتن پلتفرم و پیشرانه‌های مشترک

احساس رانندگی متفاوت تویوتا سوپرا با ب‌ام‌و Z4

5 تیر 1397 13:17

با وجود این‌که قرار نیست تویوتا سوپرا زودتر از سال آینده عرضه شود، اما تا همین جای کار هم اطلاعات زیادی درباره آن منتشر شده است. سر مهندس پروژه سوپرا یعنی تتسویا تادا (Tetsuya Tada) قبلاً در جریان یک مصاحبه تصریح کرده بود که پیشرانه نصب شده در سوپرا شش سیلندر توربو است و همچنین وزن خودرو به صورت 50-50 میان محورهای جلو و عقب توزیع شده که با توجه به تجربه حاصل از مدل GT86، می‌توان انتظار تعادل و فرمان پذیری خیلی خوبی از سوپرا داشت.

سیستم تعلیق و برنامه‌ریزی کامپیوتری سوپرا و Z4 منحصربه‌فرد است.اما مطمئناً چیزی که هنوز کسی درباره آن خبر درستی ندارد، احساس رانندگی با این خودرو است. اکنون آقای تادا در مصاحبه‌ای جدید اعلام کرده که تجربه رانندگی با سوپرا چیزی متفاوت از همتای آلمانی‌اش یعنی ب‌ام‌و Z4 خواهد بود، هرچند که این دو خودرو از پلتفرم یکسانی بهره می‌برند.

طبق گفته وی از ابتدای امر هر کدام از شرکت‌ها توقع خاصی از خودروی تولیدیشان داشتند و به دنبال برآورده ساختن این خواسته رفته‌اند. هرچند هر دو مدل از پیشرانه شش سیلندر یکسان و جعبه‌دنده مشابه بهره می‌برند اما سیستم تعلیق و برنامه‌ریزی کامپیوتری آن‌ها منحصربه‌فرد خواهد بود.

تادا همچنین عنوان کرده که سوپرا در عین داشتن ویژگی‌های کامل یک خودروی اسپرت، کاربردی و راحت نیز هست.

از این گفته چنین دریافت می‌شود که طراحی کلی نمونه نهایی سوپرا به کانسپت GR Supra که اوایل سال جاری میلادی در ژنو رونمایی شد شبیه خواهد بود ولی مشتریان نباید انتظار داشته باشند برخی جزئیات آن همچون بال بزرگ عقب را در نمونه تولیدی ببینند. آقای تادا همچنین اشاره مبهمی به احتمال عرضه نسخه خاصی از سوپرا با تجهیزات برند GRMN (بخش اسپرت تویوتا) کرده است.

انتظار می‌رود تویوتا سوپرا در نیمه اول سال 2019 رونمایی شود و در همان سال برای فروش به بازارها ارائه شود. اما دوقلوی آلمانی این خودرو یعنی ب‌ام‌و Z4 به احتمال فراوان در تابستان امسال رونمایی و اواخر سال جاری میلادی یعنی 2018 برای فروش عرضه می‌شود.

دیدگاه کاربران