اولین خودرو در این رقابت‌ها با رکورد زیر 8 دقیقه

رکوردشکنی خودروی برقی فولکس‌واگن در پایکس پیک

7 تیر 1397 20:17

خودروی برقی I.D. R ساخت فولکسواگن به رانندگی رومن دوماس موفق شده با شکست رکورد قبلی این مسابقه که متعلق به سباستین لوب بوده، افتخارآفرینی کند. اکنون رومن دوماس اولین راننده‌ای است که توانسته در جریان این رقابت مسافت 19.87 کیلومتر را در کمتر از 8 دقیقه بپیماید.

رومن دوماس موفق شد در مدت زمان 7 دقیقه و 57.14 ثانیه مسیر را به پایان برساند.در ابتدای امر راننده فرانسوی مجبور شد کمی از سرعت خود بکاهد چرا که در اثر برخورد راننده جلویی او با یکی از تماشاگران، روند مسابقه کمی کند شد، اما در نهایت این راننده چهل ساله موفق شد در مدت زمان 7 دقیقه و 57.14 ثانیه مسیر را به پایان برساند.

اگر با این مسابقه و شرایط برگزاری آن آشنایی ندارید، بد نیست بدانید مسابقه رالی Pikes Peak International Hill Climb که به اختصار PPIHC نامیده شده و لقب «رالی در میان ابرها» را از علاقمندان دریافت کرده، رقابت کوهستانی سالانه‌ای است که هر سال در آخرین یکشنبه ماه ژوئن با شرکت تعداد زیادی از خودروها و موتورسیکلت‌ها با شرایط فنی متنوع برگزار می‌شود. مقصد نهایی شرکت‌کنندگان قله کوه پایکس پیک واقع در ایالت کلرادو آمریکاست.

پیش از ثبت این رکورد، سباستین لوب در سال 2013 موفق شده بود با خودروی پژو 208 مجهز به پیشرانه 3.2 لیتری تویین‌توربو و در مدت زمان 8 دقیقه و 13.87 ثانیه رقابت را به پایان رسانده و رکورد جدیدی به نام خود ثبت کند.

شکستن رکورد ثبت شده توسط سباستین لوب به این راحتی هم نبود. هرچند در طول دورهای تمرینی از مسابقه، فولکس‌واگن توانسته بود قابلیت خود برای شکستن این رکورد را نشان دهد، اما شرایط آب‌وهوا باعث شد در مورد امکان انجام این کار تردید به وجود آید. ناگهان ابرهایی در کوهستان پیدا شدند و باران شروع به باریدن کرد. با این‌که بارش باران پس از مدتی قطع شد ولی مسیر مسابقه همچنان پوشیده از مه بود.

رومن دوماس فرانسوی که پیش از این رکوردشکنی سه قهرمانی در این رقابت‌ها و یک قهرمانی در مسابقات لمان را در کارنامه خود ثبت کرده بود.

دوماس در جریان گفتگویی پس از پیروزی در مسابقه اظهار داشته که در نیمه دوم مسیر مسابقه وجود مه، رطوبت و زمین خیس کار را سخت‌تر کرده بود و در صورت عدم پیش آمدن چنین شرایطی، امکان کسب نتیجه بهتر نیز فراهم بوده است.

لازم به ذکر است هیولای فولکس‌واگن از پیشرانه الکتریکی با قدرت 680 اسب‌بخار و گشتاور 650 نیوتن‌متر بهره می‌برد. I.D. R به کمک چنین پیشرانه‌ای قادر است شتاب صفرتاصد 2.25 ثانیه‌ای ثبت کند؛ یعنی سریع‌تر از خودروهای فرمول 1.

 

دیدگاه کاربران