یکشنبه این هفته مسابقه ملی آفرود NORRA به عنوان بخشی از مسابقات ریس مکزیکن 1000 برگزار خواهد شد. شرکت فولکسواگن هم قصد دارد در این رقابت حاضر شود، اما نه با یک خودروی بنزینی بلکه نسخهای خاص از کراساور برقی ID.4 که بدون هرگونه تغییر در پیشرانه و تنها از نظر ظاهری به ویژگیهای موردنیاز برای حضور در این رقابت مجهز شده است.
”این خودرو تنها از نظر ظاهری به ویژگیهای موردنیاز برای حضور در این رقابت مجهز شده است.“این خودرو در همکاری میان خودروساز آلمانی با راننده حرفهای مسابقات یعنی Tanner Foust و تیمهای Rhys Millen Racing و Tanner Foust Racing شکل گرفته است.
زیرسپریهای استیل برای محافظت از بخش زیرین بدنه، تغییر در بخشهای مختلف سیستم تعلیق، افزایش شبکههای ورودی هوا به منظور بهبود عملکرد سیستم خنککننده، رینگهای 18 اینچی با دیواره پهن و افزایش 5 سانتیمتری ارتفاع خودرو مهمترین تغییرات اعمال شده در این خودرو است.
در فضای کابین نیز شاهد حذف برخی امکانات مثل سیستم تهویه مطبوع و اضافه شدن موارد دیگری مثل میلههای محافظ، صندلیهای مسابقهای و نمایشگرهایی برای نمایش اطلاعات فنی مهم هستیم.
پیشرانه فولکسواگن ID.4 با 201 اسببخار قدرت و باتری 82 کیلووات ساعتی آن بدون تغییر باقیمانده و مهندسان تیم امیدوار هستند که این خودرو بتواند 98 درصد مسافت رقابت را بدون نیاز به شارژ باتری طی کند. البته یک کیت شارژ سریع قابل حمل 50 کیلووات ساعت به راننده تحویل خواهد شد تا در صورت نیاز مورد استفاده قرار گیرد. این خودرو چند مرتبه توسط Foust بررسی شده است.
حضور فولکسواگن در مسابقات NORRA Mexican 1000 به سالهای دور بازمیگردد. این شرکت نخستین بار در سال 1967 و به همراه یک بیتل تقویتشده در این رقابت شرکت کرده و توانست رتبه اول را به دست آورد.
امسال این مسابقه از 25 الی 29 آوریل و در مسافتی به طول 1.8 کیلومتر برگزار خواهد شد.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com