پورشه وارد فصل چهارم رقابتهای فرمول E میشود و به همین خاطر، 99X بهروز شده را براساس قوانین Gen3 برای فصل جدید مسابقات معرفی کرده است. این محصول در تاریخ 14 ژانویه 2023 در اولین رقابت خود در مکزیکوسیتی شرکت میکند.
”پورشه 99X در تاریخ 14 ژانویه 2023 در اولین رقابت خود در مکزیکوسیتی شرکت میکند.“خودروهای Gen3 یک تغییر بزرگ در قدرت و پیشرانه خود دارند. تولیدکنندگان میتوانند موتور عقب را تا قدرت 469 اسببخار مهندسی و تنظیم کنند. حد مجاز در خودروهای Gen2، برابر 335 اسببخار است.
فرمول E تخمین میزند که خودروهای Gen3 میتوانند به سرعت 322 کیلومتر برساعت دست پیدا کنند؛ در حالی که حداکثر سرعت خودروهای قبلی، 280 کیلومتر برساعت بود.
همچنین اکنون یک موتور نیز روی اکسل جلو قرار گرفته است؛ البته چرخها را به حرکت در نمیآورد، بلکه قدرت سیستم ترمز را تقویت میکند. در حالت کلی، پورشه 99X میتواند 600 کیلووات (250 کیلووات در بخش جلو و 350 کیلووات در عقب) تولید کند.
نسل سوم خودروهای فرمول E، ترمز سنتی عقب ندارند. چرخهای عقب به وسیله موتور الکتریکی سرعت را کاهش میدهند.
ظرفیت باتری پورشه 99X اکنون به 38.5 کیلوواتساعت میرسد که 52 کیلوواتساعت بیشتر از نسخههای قبلی است. این باتری از شارژر سریع پشتیبانی میکند. براساس آنچه در motor1.com آمده است، این باتری در هر پیتاستاپ 30 ثانیهای، 4 الی 5 کیلوواتساعت دریافت میکند.
طراحی پورشه 99X شبیه به خودروهای مسابقهای سنتی است. قطعات روی چرخهای جلو از بین رفتهاند. بال روی دماغه خودرو، شکل پیچیدهای و گوشههای بلند دارد. در قسمت عقب، قطعات بلند و بال کوچک وجود دارد.
طبق قوانین، فاصله محوری کوتاهتر و مسیرها باریکتر هستند. حداقل وزن خودروها (با احتساب وزن راننده) باید 840 کیلوگرم باشد. در صورتی که برای نسل قبلی 900 کیلوگرم تعیین شده بود.
تیم فرمول E پورشه Tag Heuerدر فصل قبلی توانست 134 امتیاز کسب کند و به مقام هفتم رسید. گروه مرسدس EQ با امتیاز 319، اول شد.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : مریم سادات نوری
منبع : motor1.com