انتظارات به پایان رسید و این همه انتظار، ارزشش را داشت!

غوغای 630 اسب بخاری مرسدس - آام‌گ GT چهار درب در نمایشگاه ژنو

19 اسفند 1396 11:40

بالاخره آمد! پس از یک سال انتشار تصاویر جاسوسی مختلف پس از معرفی کانسپت زیبای مرسدس - آام‌گ GT در نمایشگاه ژنو سال قبل، کمپانی اکنون از کوپه چهار درب مرسدس - آام‌گ GT رونمایی کرده است. این خودرو دقیقاً همین طور نامگذاری شده و کمپانی از آن با عنوان مرسدس - آام‌گ GT چهار درب یاد می‌کند. بیایید حاشیه‌ها را کنار گذاشته و یک راست سر اصل مطلب برویم.

به هیولای جدید مرسدس سلام کنید!

موتور 4 لیتری توربو هشت سیلندر خورجینی آام‌گ GT چهار درب کوپه

قبلاً گزارش‌هایی منتشر شده بود که این خودرو احتمالاً بالای 600 اسب بخار نیرو خواهد داشت. قوی‌ترین نسخه این خودرو که مرسدس - آام‌گ GT 63 S خواهد بود، از موتور 4 لیتری توربو هشت سیلندر خورجینی خود 630 اسب بخار نیرو استخراج می‌کند. یک رده پایین‌تر از آن مرسدس - آام‌گ GT 63 قرار دارد که از همان موتور 577 اسب بخار نیرو تولید می‌کند. جدا از میزان نیروی فوق العاده بالا، هر دو موتور به فناوری غیرفعال سازی سیلندر مجهز هستند تا مصرف سوخت خودرو بهینه‌تر شود.

 

سنت‌شکنی آام‌گ

 

سومین و آخرین مدل مرسدس - آام‌گ GT 53 است که در واقع کمی سورپرایز با خود به همراه آورده است. به جای موتور 4 لیتری هشت سیلندر، این خودرو از یک موتور توربو 3 لیتری شش سیلندر خطی با فقط 429 اسب بخار نیرو استفاده می‌کند و می‌توان در واقع آن را به عنوان پکیج پایه برای این خودرو در نظر گرفت. 53 همچنین از نظر فنی یک هیبریدی ملایم به شمار می‌رود که در کنار موتور مذکور، از سیستم EQ Boost کمپانی به عنوان یک استارتر-دینام برای خودرو استفاده می‌کند. این سیستم بین موتور و گیربکس نصب شده و 21 اسب بخار نیرو و 249 نیوتن متر گشتاور به خروجی‌های موتور می‌افزاید.

 

سیستم انتقال نیروی بی‌نقص

 

رقیب اصلی این خودرو پورشه پانامرا توربو اس E-Hybrid خواهد بود

همه مدل‌ها به یک گیربکس آام‌گ اسپید شیفت 9 دنده اتومات مجهز هستند که نیروی موتور را با کمک سیستم دو دیفرانسیل 4Matic+ به تمام چرخ‌ها ارسال می‌کنند. البته تفاوت‌هایی بین موتور هشت سیلندر خورجینی و شش سیلندر خطی وجود دارد. دو مدل 63 و 63 S از گیربکس MCT با یک کلاچ خیس بهره می‌برند تا بهتر بتواند نیرو و گشتاور اضافه را مدیریت کند و از سوی دیگر، 53 به یک گیربکس TCT و یک مبدل گشتاور معمولی‌تر مجهز شده است. به طور مشابه، سیستم دو دیفرانسیل خودرو به صورت خودکار نیرو را به جایی که بیشترین کارایی را داشته باشد می‌فرستد، البته مدل‌های مجهز به موتور هشت سیلندر یک قابلیت دریفت هم دارند. حالت دریفت در 63 S به صورت استاندارد موجود است ولی در 63 به عنوان یک آپشن باید آن را سفارش دهید.

پرفورمنس خودرو چگونه است؟

مرسدس می‌گوید GT 63 S می‌تواند صفر تا صد را در 3.1 ثانیه پر کند. بخواهیم دقیق‌تر بگوییم، این خودرو 0.2 ثانیه سریع‌تر از کوپه 4 درب پورشه پانامرا توربو اس E-Hybrid با 680 اسب بخار نیرویی که دارد است. مرسدس همچنین می‌گوید مدل استاندارد 63 صفر تا صدی معادل 3.3 ثانیه دارد و 53 ظرف 4.4 ثانیه می‌تواند سرعت خود را از صفر به صد کیلومتر بر ساعت افزایش دهد. البته این نکته را هم باید ذکر کنیم که مرسدس می‌گوید این اعداد تخمینی هستند و هنوز تست دقیق گرفته نشده است. حداکثر سرعت این خودروها به ترتیب 314، 310 و 280 کیلومتر بر ساعت ذکر شده است.

طراحی چشم‌نواز

بدون شک کسی نمی‌تواند منکر زیبایی‌های فوق العاده مرسدس - آام‌گ GT چهار درب شود. تمامی ‌تریم‌ها به پکیج آیرودینامیک فعال زیبا مجهز هستند که شامل یک پنل هوا در سپر جلو و یک اسپویلر تاشو در عقب می‌شود. مدل‌های مجهز به موتور هشت سیلندر را می‌توان به یک آپشن پنل آیرودینامیک مجهز کرد که یک اسپلیتر جلوی بزرگ‌تر و یک دیفیوزر عقب متفاوت را به خود اضافه می‌نماید. این پکیج همچنین جای اسپویلر عقب فعال را با یک باله ثابت عوض می‌کند که به صورت دستی قابل تنظیم است. چندین تنظیم مختلف سیستم تعلیق برای این خودرو موجود است و مدل‌های مجهز به موتور هشت سیلندر همچنین به یک سیستم فرمان فعال عقب مجهز خواهند شد که چرخ‌های عقب را در جهت عکس محور جلو در سرعت‌های زیر 100 کیلومتر بر ساعت می‌چرخاند. در سرعت‌های بیشتر از 100 کیلومتر، به منظور افزایش پایداری خودرو محور عقب هم جهت با محور جلو می‌چرخند.

کابین لوکس

داخل کابین، مرسدس - آام‌گ GT چهار درب از یک کاک‌پیت تمام شیشه‌ای با دو صفحه نمایش 12.3 اینچی و تجهیزات بسیار بهره می‌برد. کمپانی هنوز چیزی در مورد نسخه‌های سدان یا هاچ بک این خودرو نگفته، ولی از نظر فنی این مدل جدید های‌پرفورمنس مرسدس بنز یک خودرو خانوادگی محسوب می‌شود. جزئیات کامل فضای کابین و فضای بار خودرو هنوز منتشر نشده، ولی صندلی‌های عقب از قابلیت تاشوندگی 60/40 بهره می‌برد و از این رو، جدیدترین مدل آام‌گ GT توانایی حمل بار زیادی هم خواهد داشت. کمپانی گفته مدل‌های ویژه بازار آمریکای این خودرو 4 سرنشین خواهند بود. برای دیگر بازارهای جهانی، این خودرو ظرفیت 5 سرنشین را خواهد داشت.

 

این خودرو که رسماً این هفته در نمایشگاه ژنو رونمایی شد، تا سال آتی قرار نیست وارد جاده‌ها شود. مدل‌های هشت سیلندر اوایل سال 2019 وارد بازار خواهند شد و مرسدس - آام‌گ GT 53 چند ماه بعد رونمایی می‌شود. قیمت گذاری تمام مدل‌ها نزدیک به زمان رونمایی قرار است اعلام شود.

 

دیدگاه کاربران