• مشخصات فنی arisan1.7liter
  • مشخصات فنی arisan1.7liter
  • مشخصات فنی arisan1.7liter
  • مشخصات فنی arisan1.7liter
  • مشخصات فنی arisan1.7liter
  • مشخصات فنی arisan1.7liter
  • مشخصات فنی arisan1.7liter
  • مشخصات فنی arisan1.7liter
  • مشخصات فنی arisan1.7liter

مشخصات فنی آریسان دوگانه سوز 1.7 لیتر سال 1394 - 1399

9 دیدگاه
سال
در اوایل دهه 1390 و همزمان با خداحافظی وانت پیکان (باردو) از خط تولید، شرکت ایران خودرو وانت دیگری را با نام آریسان معرفی نمود. چهره آریسان که بی‌شباهت به چهره پژو پارس نیست، برگ برنده‌ای بود که وانت باردو آنرا نداشت. فضای داخلی آریسان، جادارتر و شیک‌تر از وانت باردو بود و حتی برخی اجزای داشبورد، کاملا شما را
0%
رانندگی و فنی
0%
طراحی ظاهری
0%
کابین و امکانات
0%
ارزش در مقابل قیمت
0%
کیفیت

نقاط قوت

بهبود امکانات نسبت به باردو
قطعات یدکی در دسترس
تعمیرات آسان (موتور مشترک با پیکان)

نقاط ضعف

کیفیت ساخت
عایق بندی کابین
استحکام شاسی
بازدهی پیشرانه
مصرف سوخت بالا

وضعیت در بازار ایران

سال های موجود

1394 تا 1399

مشخصات فنی

محور محرک

دیفرانسیل عقب

گیربکس

5 دنده دستی

پیشرانه

4 سیلندر دوگانه سوز (OHV G2)

حجم موتور

1.7 لیتر

عملکرد فنی

قدرت

86 اسب‌بخار

گشتاور

140 نیوتن‌متر

شتاب

12.7 ثانیه

سرعت

160 کیلومتر برساعت

مصرف ترکیبی

9.2 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

نوع بدنه

پیکاپ جمع و جور

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

اول

طول

4680 میلی‌متر

عرض

1720 میلی‌متر

ارتفاع

1465 میلی‌متر

فاصله محوری

2671 میلی‌متر

وزن

1240 کیلوگرم

حجم باک

52 لیتر

چرخ جلو

185/65R15

چرخ عقب

185/65R15

سایر ویژگی‌ها

رینگ فولادی - مخزن گاز: 70 لیتر

سیستم‌‌ کمکی راننده

کروز کنترل

کروز کنترل هوشمند

کنترل ایستایی در سربالایی

کنترل سرعت در سرازیری

کنترل کشش

کنترل پایداری

ضد واژگونی

اتو پارک

حالت رانندگی

سایر ویژگی‌ها

سیستم هشدار دهنده‌

سنسور جلو

سنسور عقب

سنسور باران

سنسور فشار باد تایر

سنسور خواب‌آلودگی راننده

رادار نقطه کور

رادار تغییرلاین

رادار تصادف جلو

رادار تصادف عقب

رادار تابلوخوان

سایر ویژگی‌ها

سیستم‌های ترمز

توزیع نیرو ترمز

ترمز ضدقفل

ترمز با نیروی کمکی

ترمز پارک برقی

ترمز اضطراری هوشمند

سایر ویژگی‌ ترمز

ترمز عقب کاسه‌ای

سیستم‌ روشنایی

دی‌لایت

اتولایت

نوربالا اتومات

ارتفاع نور اتومات

چراغ مه‌شکن جلو

چراغ مه‌شکن عقب

چراغ چرخشی

چراغ شور

چراغ جلو

سایر ویژگی‌ روشنایی

فرمان

نیروی کمکی

هیدرولیکی

دکمه‌های کنترلی

حساس به سرعت

پدل شیفتر

گرمکن فرمان

سایر ویژگی‌ فرمان

مالتی مدیا

سیستم صوتی

2 اسیکر

مانیتور

نویگیشن

هدآپ

دوربین عقب

دوربین جانبی

دوربین 360

دوربین شب

قابلیت پشتیبانی

MP3

سایر ویژگی‌ مالتی مدیا

ایمنی کابین

مجموع ایربگ‌ها

2

ایربگ راننده

ایربگ زانویی راننده

ایربگ سرنشین جلو

ایربگ زانویی سرنشین جلو

ایربگ پرده‌ای

ایربگ جانبی جلو

ایربگ جانبی عقب

پشت‌سری فعال

سایر ویژگی‌ ایمنی

رفاهی کابین

ورود بدون کلید

استارت دکمه‌ای

سیستم تهویه

دستی

کول باکس

صندلی‌ راننده

تنظیم دستی

صندلی سرنشین جلو

تنظیم دستی

ویژگی صندلی عقب

گرمکن صندلی

سردکن صندلی

ماساژور صندلی

روکش صندلی

پارچه

ایزوفیکس صندلی

خروجی 12 ولت

صندوق برقی با جک

صندوق پران هوشمند

سایر ویژگی‌ کابین

آینه، شیشه‌ و اتاق

آینه عقب الکتروکرومیک

آینه جانبی تاشو برقی

آینه جانبی با تنظیم برقی

سقف پانوراما

سانروف

سایر ویژگی‌ ظاهری

درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
دیدگاه کاربران
sasaaaan 1401/8/14
من وانت آریسان مدل 99 را صفر تخویل گرفتم و با حوصله آب بندیش کردم. بیش از یک سال هم ازش استفاده کردم ولی برای مصارف شخصی بود و بار زیادی بهش نزدم.تو این مدت که حدود 22 هزار کیلومتر باهاش رانندگی کردم هیچ مشکلی نداشت تمام این مدت هم فقط از گاز استفاده کردم و بنزین در مدت یک سال فقط دو باک مصرف شد. روی گاز عملکرد بسیار خوبی داشت. همه چیز در حد قابل قبولی بود فقط توی سربالایی ها خیلی ضعیف عمل میکرد. همه جوره از وانت پیکان بهتر بود از لحاظ کابین راننده و راحتی رانندگی از وانت مزدا بهتر است. کولر و فرمان هیدرولیکش خیلی خوب عمل میکنه. مقدار خیلی جزیی لرزش حس میشد که مربوط به سایز بزرگ چرخ ها است که بهتره بالانس درجا بشه. متاسفانه جای چرخ زاپاس بسیار بد است و نشستن روی صندلی سرنشین را سخت میکند. موتور اگر کم قدرته در عوض خیلی بی دردسره و خیلی خوب با گاز کار میکنه کابینش برای افراد بلند قد هم مشکلی ایجاد نمیکنه و راحته
پاسخ
0
0
0
Ali51 1401/6/28
من وانت آریسان مدل 99 را صفر تخویل گرفتم و با حوصله آب بندیش کردم. بیش از یک سال هم ازش استفاده کردم ولی برای مصارف شخصی بود و بار زیادی بهش نزدم.تو این مدت که حدود 22 هزار کیلومتر باهاش رانندگی کردم هیچ مشکلی نداشت تمام این مدت هم فقط از گاز استفاده کردم و بنزین در مدت یک سال فقط دو باک مصرف شد. روی گاز عملکرد بسیار خوبی داشت. همه چیز در حد قابل قبولی بود فقط توی سربالایی ها خیلی ضعیف عمل میکرد. همه جوره از وانت پیکان بهتر بود از لحاظ کابین راننده و راحتی رانندگی از وانت مزدا بهتر است. کولر و فرمان هیدرولیکش خیلی خوب عمل میکنه. مقدار خیلی جزیی لرزش حس میشد که مربوط به سایز بزرگ چرخ ها است که بهتره بالانس درجا بشه. متاسفانه جای چرخ زاپاس بسیار بد است و نشستن روی صندلی سرنشین را سخت میکند. موتور اگر کم قدرته در عوض خیلی بی دردسره و خیلی خوب با گاز کار میکنه کابینش برای افراد بلند قد هم مشکلی ایجاد نمیکنه و راحته
پاسخ
1
0
1
Bardo1392 1401/6/29
اره داداش بعضی مورد هارو هستم باهات موتور پیکان روی گاز cng مخصوصا اگه فابریک کارخونه باشه خیلی از lpg بهتره... تو کشش و قدرت فرق انچنانی با بنزین و ال پی جی نداره...lpgدوتا خوبی داره...خطرش از cng بشدت کمتره....و فشاری روی موتور نمیاره چون گاز مایس...ولی نمیدونم موتور پیکان چه حکمتی توش داره cng بهش فشار نمیاره..حالا شاید بخاطر سرسیلندر چدنیش باشه...cngروی تمام موتور ها ی خانواده tu,xu7,elx,m15,m13فشار و افت قدرت شدیدی داره...در مورد هیدرولیک و کولر بت بگم که...اصولا خودرو های باری که تو ایرانه تکنولوژی قدیمی دارن و روی این سیستم نباید هیدرولیک سوار شه چون بار زدنی عقب میخوابه جلو میاد بالا..و این تو سربالایی ها و سرعت بالاها میتونه مرگ آفرین باشه...هیدرولیک باید برای وانت های مثل..t8..کاپرا..اسنا.وانت لندکروز ها...تویوتا های وانت امروزی و خیلی وانت های دیگه...نه برای پیکان.آریسان.مزدا.نیسان خو این از این.... در مورد کولر هم بهت بگم خودت میتونی با هزینه ۶،۷تومن یه کولر عالی با سرما روش نصب کنی..منظورم روی مدل پاییناس..پیکان و مزدا، در کل ماشینای کم دردسری هستن از همه لحاظ ولی خو در مقابل یه جهانی که خودرو های روز سوار میشن...هیچه
1
3
Bardo1392 1401/5/22
آخه چرا روی پیکان وانت کولر نزاشتن یا شیشه هاشو برقی نکردن...که این بیاد به جاش تولید شه نه شاسی محکمی داره،،،نه قدرت خوبی داره برای این بدنه به این سنگینی ...والا من یه پیکان وانت داشتم عجب وانتی بود..کولر نصب کردم روش..گیربکس ۶ دنده گتراک آلمانی.. دف تویوتا از قم به تهران تو سربالایی های حسن آباد..علی آباد اصلا با بار تقریبا ۱ تنی که البته فنراشم تقویت کرده بودم جیکش درنمیومد اونم کولر روشن..حالا همین بارو اگه بزنی به این از وسط دوتیکه میشه😂
پاسخ
1
3
4
ناشناس 1402/8/22
این ماشین برای استفاده شخصی خوبه نیسان برای باربری خیلی خوبه و پیکان هم برای اون سال ها ماشین قابل قبولی به حساب می اومده اما الان به دلیل تولید نشدن و فرمان مکانیکی و... خیلی ازش استقبال نمی شه شما هم این پیکان و تقویت کردی اکثر ماشینارو اگه تقویت کنی مثل تعریف هایی که شما کردی می شن
0
0
CitroenXsara 1401/4/14
و باز هم شاهکار موتور پیکان
پاسخ
3
0
1
Bardo1392 1401/6/28
حالا درسته که تکنولوژی موتورش قدیمیه ولی دست کمی از ماشین های پژو ،تیبا و امثالش نداره...وانت سرحالش ۰تا ۱۰۰ رو تو ۱۲ ثانیه میزنه..فقط ضعف آریسان اینجاستشاسی ضعیفه..اگر شاسی قوی میبود مثل این کاراهای ۱۷۰۰ که تولید کردن ،،شاسی مستقل...قطعا من خودم آریسان رو انتخاب میکردم...ولی وتور پیکان ذاتا قدرتی و گشتاوریه...چون دفر عقبه..شما آریسان با پژو رو طناب بنداز.. راننده ها حرفه ای...ماشینا فابریک بدون هدرز و کیت مکش،، ریمپ هردوتاشونم سرحال روپا باشن... اولش پژو میکشه چون تونل گاردان نداره چرخاش بهتر و زود تر میچرخه هیچ اتلاف انرژی نداره( البته همه دفر جلو ها اینطوری هستن) ولی اگه آریسان تقه دومو بزنه گاردان بیوفته تو دور کارو تموم شده بدونید..اصلا هیچ شکی توش نیس. میتونید انجام بدید
0
3
CitroenXsara 1401/6/26
هیچی همینجوری گفتم
0
1
Bardo1392 1401/6/25
موتور پیکان مگه چه عیبی داره دادا
0
1