بررسی مشخصات پراید 151
بررسی مشخصات پراید 151
بررسی مشخصات پراید 151

سال 91 سریال تولید پرایدهای عجیب و غریب به اوج خود رسید و سایپا با معرفی مدل 151، ویرایش وانت‌بار این خودروی ریزاندام شهری را معرفی کرد. در نهایت سال 93 بود که ایرانی‌ها توانستند اولین مدل‌های این خودرو را سوار شوند. سایپا 151 برپایه پلت‌فرم X100‌ این شرکت طراح شده است؛ همان زیرساختی که پرفروش‌ترین مدل یعنی 131 نیز روی آن طراحی و پیاده‌سازی شده بود. کمی عجیب به نظر می‌رسد اما به گفته شرکت، پیشرانه این خودرو چیزی حدود 5 اسب‌بخار نسبت به ویرایش استانداردش، نیروی بیشتری دارد. در واقع از نیمه تا جلوی این خودرو همه‌چیز درست مانند سایپا 131 است. حتی جزئیات کابین و داشبورد. شاید بارزترین تفاوتش، تعبیه زاپاس خودرو پشت صندلی راننده باشد! البته نباید نادیه گرفت که همین پیکاپ کوچک و ارزان، توانسته بسیاری از کسب و کارهای جدید را در بازار کشورمان راه بیاندازد. اما در بهار 99 سایپا دست به عرضه تیپ جدیدی از پراید 151SE زد که 151 پلاس نام گرفت. در سایپا 151 پلاس، شاهد اضافه شدن تجهیزات بیشتری به خودرو هستیم مانند برچسب گرافیکی روی بدنه، رول بار برای محفظه بار، سنسور عقب، زیرپایی سه بعدی، کفپوش اتاق بار (لاینر)، سیستم هشداردهنده (مشابه 132)، رینگ اسپرت سفارشی و مولتی مدیا با مانیتور و دوربین.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • مزایای پراید 151

    • هزینه نگهداری
    • فراوانی قطعات یدکی
    • بهبود تجهیزات در 151 پلاس
  • معایب پراید 151

    • کولر ضعیف
    • پوشش گارانتی
    • فرمان‌پذیری
    • کیفیت ساخت
    • امنیت و ایمنی

وضعیت در بازار ایران

  • سال های موجود 1393 تا 1394

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر یورو4 بهینه (M13)
  • حجم موتور 1.3 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 71 اسب‌بخار
  • گشتاور 108 نیوتن‌متر
  • شتاب 13.4 ثانیه
  • سرعت 160 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.6 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه پیکاپ کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (X100)
  • طول 3928 میلی‌متر
  • عرض 1605 میلی‌متر
  • ارتفاع 1455 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2345 میلی‌متر
  • وزن 900 کیلوگرم
  • حجم باک 49 لیتر
  • چرخ جلو 165/65R13
  • چرخ عقب 165/65R13
  • سایر ویژگی‌ها ظرفیت بار تا 500 کیلوگرم

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
قیمت

وضعیت در بازار ایران

  • سال های موجود 1393 تا 1402

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر یورو4 بهینه (M13)
  • حجم موتور 1.3 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 71 اسب‌بخار
  • گشتاور 108 نیوتن‌متر
  • شتاب 13.4 ثانیه
  • سرعت 160 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.6 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه پیکاپ کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (X100)
  • طول 3928 میلی‌متر
  • عرض 1605 میلی‌متر
  • ارتفاع 1455 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2345 میلی‌متر
  • وزن 900 کیلوگرم
  • حجم باک 49 لیتر
  • چرخ جلو 165/65R13
  • چرخ عقب 165/65R13
  • سایر ویژگی‌ها ظرفیت بار تا 500 کیلوگرم

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها

وضعیت در بازار ایران

  • سال های موجود 1393 تا 1394

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر یورو4 بهینه (M13)
  • حجم موتور 1.3 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 71 اسب‌بخار
  • گشتاور 108 نیوتن‌متر
  • شتاب 13.4 ثانیه
  • سرعت 160 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.6 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه پیکاپ کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (X100)
  • طول 3928 میلی‌متر
  • عرض 1605 میلی‌متر
  • ارتفاع 1455 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2345 میلی‌متر
  • وزن 900 کیلوگرم
  • حجم باک 49 لیتر
  • چرخ جلو 165/65R13
  • چرخ عقب 165/65R13
  • سایر ویژگی‌ها ظرفیت بار تا 500 کیلوگرم

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها

وضعیت در بازار ایران

  • سال های موجود 1393 تا 1394

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر یورو4 بهینه (M13)
  • حجم موتور 1.3 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 71 اسب‌بخار
  • گشتاور 108 نیوتن‌متر
  • شتاب 13.4 ثانیه
  • سرعت 160 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.6 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه پیکاپ کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (X100)
  • طول 3928 میلی‌متر
  • عرض 1605 میلی‌متر
  • ارتفاع 1455 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2345 میلی‌متر
  • وزن 900 کیلوگرم
  • حجم باک 49 لیتر
  • چرخ جلو 165/65R13
  • چرخ عقب 165/65R13
  • سایر ویژگی‌ها ظرفیت بار تا 500 کیلوگرم

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
قیمت

وضعیت در بازار ایران

  • سال های موجود 1399 تا 1400

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر یورو4 بهینه (M13)
  • حجم موتور 1.3 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 71 اسب‌بخار
  • گشتاور 108 نیوتن‌متر
  • شتاب 13.4 ثانیه
  • سرعت 160 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.6 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه پیکاپ کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (X100)
  • طول 3928 میلی‌متر
  • عرض 1605 میلی‌متر
  • ارتفاع 1455 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2345 میلی‌متر
  • وزن 900 کیلوگرم
  • حجم باک 49 لیتر
  • چرخ جلو 165/65R13
  • چرخ عقب 165/65R13
  • سایر ویژگی‌ها (رینگ آلومینیومی: سفارشی) - ظرفیت بار تا 500 کیلوگرم

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
5 دیدگاه

mohamad8564

سلام من مدل ۹۳ دارم رو موتورم نوشته مگا موتور ..... متاسفانه رو دور موتور ۲.۵ تا ۳.۵ یه صدا بدی میاد که آدم سر درد میگیره.... فرقیم نمیکنه ماشین تو دنده باشه یا خلاص..... همچیم نشون دادم سالم بوده.... دسته متور اگزوز کلا همچی.... موتور هم یهدویبره شششششدید مثل ویبره موبایل داره ولی خیلی زیاد.... حتا به نماینده کیاموتور هم نشون دادم میگه نمیدونیم چشونه خیلیا این مشکلو داشتن ..... اگه کسی تجربه این صدا داره و راه کارشم بلده ممنون میشم بگه.... من فقط یجا خوندم مشکل از میل سوپاس هست یه واشری هست براش نزاشتن

Alllllllllllllllllll

من دارم عااااالی من تا 850 کیلو هم بار زدم نه نمیگه از من مدل پلاس هست مانیتو بعضی وقت ها خیلی بدرد میخوره ممنون از سایت باما

R3

با سلام و عرض ادب به دوستان و کارکنان سایت باما این مدل ماشین به درد کسب کار میخوره که استقبال خوبی صورت گرفت ولی شرکت گروه خودروسازی سایپا به درد وانت ساختن میخوره نه به درد خودروهای به روز دنیا کلا از شرکت سایپا حمایت نکنید سایپا=درست کردن انواع وانت ها مانند شوکا و زامیاد و پادرا اینطوری بهتر هست به جای اینکار برود سرمایه گذاری کنه که خودروهای با کیفیتی بیاره داخل بازار مانند سوزوکی سلریو و حتی میتواند زانتیا رو برگردونه یا حتی کیا ریو مونثاژ خیلی محصول بهتری هست و استقبال زیادی خواهند شد و حتی ژیان که به درد اینجور ماشینها میخوره به بهانه ای کیا سراتو رفت از ایران که واقعا حیف بهترین خودروی توی محصولات سایپا بود حتی میتواند امتیاز سراتو رو بخرد به جای اینکه خودروهای بی کیفیت رو تولید کنه برود به جان سلامت مردم و ایمن بودن رو فکر کنه نه فقط تولید و هی پلاس اضافه کنه با تشکر از دوستان و دست اندرکاران سایت باما همین فقط سراتو یا ریو مونثاژ و خط تولیدش رو راه اندازی کنه یا زانتیا رو با قیمتی استثنایی و یا مرام سیتروئن ژیان با قیمت مفت بسازه خیلی بهتره که بخواد خودروهای دیگری رو تولید کنه

Makan94

با سلام حدود ۴ ساله این ماشین رو واسه کارم استفاده میکنم ماشین خوب و راحتی هست واسه داخل شهر از مزیتهاش کم هزینه بودن و ابعاد کوچیک و قدرت خوب نسبت به وزنش هست و از معایبش کیفیت پایین قطعات صدای زیاد تو سرعت و مصرف سوخت زیاد و فضای کم کابینه.تو جاده خسته کنندس.کلا اگر بهش فشار نیارید و مراقبش باشید خوبه

محمودقربانی

سلام من دوسال سه تا از این وانتا داشتم واقعا عالیه دم دستی بی ازار و خیلیم کارامد برای کارای سبک کولرشم حرف نداره سوختش یکم بالاتره ولی شتابش خوبه برای بارای تا نهایت ۵۰۰ حرف نداره حتی بین شهری من تجربه سواری شو داشتم حرف نداره