خودرو پیکان، شاید یکی از معدود محصولات خودروسازی ایران باشد که هم در زمان تولیدش و هم بعد از توقف تولیدش، باعث رونق صنعت کشورمان شد! اوایل دهه 1390 خورشیدی و همزمان با توقف تولید پیکان در ایران خودرو، قلب این خودرو روی دو محصول دیگر نیز قرار گرفت که یکی از آنها وانت آریسان و دیگری وانت کارا بود.
امتیاز کارشناسان باما
راهنما
امتیاز نهایی 10 / 4.7
امتیازهای پنجگانه
نقاط قوت
شاسی مستقل
بهبود امکانات در تیپ 4
موتور 1700 مشترک با پیکان
نقاط ضعف
کیفیت ساخت
عایق بندی کابین
بازدهی موتور 1700
مصرف سوخت موتور 1700
تریم های کارا دو کابین
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1393 تا 1402مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل عقبگیربکس
5 دنده دستیپیشرانه
4 سیلندر یورو پنج (DAE481Q)حجم موتور
2 لیترعملکرد فنی
قدرت
112 اسببخارگشتاور
171 نیوتنمترشتاب
14.5 ثانیهسرعت
160 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
8.1 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
پیکاپ جمع و جورنوع شاسی
مستقلنسل (کد اتاق)
نسل سوم سری B - فیس لیفتطول
4820 میلیمترعرض
1620 میلیمترارتفاع
1560 میلیمترفاصله محوری
2865 میلیمتروزن
1330 کیلوگرمحجم باک
66 لیترچرخ جلو
195/R14چرخ عقب
195/R14سایر ویژگیها
ظرفیت بار تا 600 کیلوگرمسیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند (ACC)
کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
کنترل کشش (TCS)
کنترل پایداری (ESC)
ضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر (TPMS)
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور (BSD)
رادار تغییرلاین (LDW)
رادار تصادف جلو (FCW)
رادار تصادف عقب (RCTA)
رادار تابلوخوان (TSR)
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
ترمز عقب کاسهایسیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
سایر ویژگی روشنایی
فرمان
نیروی کمکی
هیدرولیکی (از مدل 1399)دکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
سیستم صوتی
2 اسپیکرمانیتور
نویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
SD - AUXسایر ویژگی مالتی مدیا
ایمنی کابین
مجموع ایربگها
2ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
دستیکول باکس
صندلی راننده
صندلی سرنشین جلو
ویژگی صندلی عقب
گرمکن صندلی
سردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
پارچهایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
آینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
شیشه بالابر دستی درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
حسینیانی 1404/2/31
سلام دوستام این نوشته ای که میزارم به امام رضای غریب عین واقعیته من نه شرکت دارم نه چاپلوسی نه با گروه بهمن خودرو دشمنی دارم اینو میزارم تا کسایی که میخان این ماشین اشغال بخرن حتی ممکنه به قیمت جانشان تمام بشه نجات بدم که ذخیره ای برای آخرتم باشه
داداش من سال ۱۴۰۱ با کلی قرض و قوله حدود ۳۶۰ ملیون یه دونه کارا ۲۰۰۰ خریدم از همون روز اول هر سه ماه یکبار صحفه کلاچ عوض میکردم تو ترافیک بشمر ۳ صحفه میسوزوند بدنه که مثل حلبی فقط موتورش خوب بود انصافا عالی بود اما گیربکس بعد یکسال دو سال افتاد به صدا اما قسمت ترسناک ماجرا این بود من از تهران حرکت کردم به سمت نهبندان خراسان جنوبی بعد از طبس تو جاده دیهوک طبس دیدم یه ماشین تریلی از روبر میاد شب بود طرف خواب بود برا اینکه بهش نخورم با سرعت ۶۰ یا ۷۰ یه چرخهای ماشین انداختم تو شانه خاکی از تریلی که رد شدم آمدم تو آسفالت دیدم ماشین داره صدای بدی از عقب میده باورتون نمیشه چرخ عقب با میله پلس بدون اینکه پیچش باز بشه از تو گاردن در رفت و رفت وسط بیابونی و ماشین کج شد افتاد رو دیسک چرخ ۲۰۰ مت کشیده شد تو جاده ایستاد پليس آمد تا بردیم با جرثقیل ساعت شد ۵ صبح اول صبح در تعمیرگاه باز کرد دیدم ده بیست تا از این کارها صفر خراب تو تعمیرگاه طبس بود یارو میگفت اینجا معدن داریم صاحب معدن مزدا قدیمی داشته اصل ژاپن چون سابقش خوب بوده بازم مزدا خریده کارا اما نگو اینا اشغال بوده تا حالا چند تا کسته داده باورتون نمیشه ماشین من پولسش در رفته چرخ در آمده بود آخه کدوم ماشین با خرابی پلس چرخ در میره بابا تو رو خدا نخرید خصوصا اگه بار سبک یا سنگین میزنید خصوصا بین شهری این ماشین اشغاله من با ۱۵۰ ملیون زیر قیمت امسال ردش کردم رفت یه نیسان کارون خریدم از وقتی خریدم کیف کردم مشهد همه جا بار بردم یه کم بیشتر بنزین مصرف میکنه اما خداییش ايمني داره
پاسخ
0
0
0
Sina777 1403/9/19
نوشته ۳۰۰ قطعه در مقایسه با مزدا بهبود یافته بود! شوخیتون گرفته؟! از مزدا بهتر ساختن؟؟!!
پاسخ
1
0
0
مرتضیهستم 1403/9/21
دوست عزیز ارادت. توضیحات رو یکبار دیگه بخونین، نوشتیم : "بهبود یافته یا تغییر کرده" هر ماشینی نقاط قوت و ضعف خودشو داره و حتی خودرویی مثل وانت کارا هم در برخی موارد، میتونه از وانت مزدا بهتر باشه و در برخی موارد دیگه هم میتونه بدتر باشه. مثلا تقویت شاسی کارا در مقایسه با وانت مزدا، اگه اسمش بهتر شدن نیست پس اسمش چیه؟! لطفا اعتدال رو رعایت کنین و با صبوری بیشتری متنهارو مطالعه کنین :)
0
0
Abolfazldehgan 1403/9/5
کارا 2000 عالیه هم از لحاظ شتاب هم از لحاظ باربردن و هم از لحاظ دوام فنی
پاسخ
0
0
0
گنگستر 1403/1/5
فرق مزدا با کارا این میباشد از لگو خرد باهم فرق میکنه و چراغ پشتشون باهم تفاوت داره اونی که قدیمی تره مزدا هست و سپر جلوش شما باید دقت کنی
پاسخ
0
1
0