سدان جمع‌وجور النترا، از موفق‌ترین خودروهای کره‌ای در بازار جهانی است. این مدل در بازار ایران نیز پرطرفدار است و به‌خصوص در نسل پنجمش، فروش قابل توجهی را در کشورمان تجربه کرد. تولید نسل جدید (ششم) النترا از سال 2015 و به‌عنوان مدل 2016 آغاز شد اما نخستین سری وارداتی آن با مدل 2017 به ایران آمد و البته بسیار خوش‌شانس بود چراکه در آن زمان، واردات مهم‌ترین رقیبش یعنی کرولا متوقف شده بود. النترای جدید (اتاق AD) به لطف کاپوت کشیده، جلوپنجره بزرگ شش‌ضلعی و چراغ‌های باریکش، ظاهر تهاجمی‌تری نسبت به قبل دارد و به نظر می‌رسد که هیوندای کابین آنرا هم با گوشه‌چشمی به کابین سوناتا LF طراحی کرده باشد. صرف‌نظر از آپشن‌های جدید النترا، مهم‌ترین تمایز فنی این خودرو با نسل پنجم آن را باید در حجیم‌تر شدن پیشرانه‌اش دانست که البته تاثیر چشمگیری در قدرت یا حتی مصرف سوخت خودرو نداشته است. النترا AD وارداتی، با اینکه هم توسط کرمان موتور و هم توسط آسان موتور در بازار ایران عرضه شده اما نسخه های فول این دو مدل، هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند. البته برخی مدل‌های آسان موتور، فقط «مانیتور بزرگ» ندارند.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • فرمان‌پذیری
    • بازار دست‌دوم
    • امکانات و تجهیزات رفاهی
    • عملکرد فنی بهتر از نسل پنجم
  • نقاط ضعف
    • فنربندی خشک‌تر از کرولا
    • عدم عرضه نسخه‌ توربو در ایران
قیمت
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2017 تا 2018
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 6 دنده اتومات
  • پیشرانه 4 سیلندر MPi
  • حجم موتور 2 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 153 اسب‌بخار
  • گشتاور 195 نیوتن‌متر
  • شتاب 9.6 ثانیه
  • سرعت 205 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 7.5 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل ششم (AD)
  • طول 4570 میلی‌متر
  • عرض 1800 میلی‌متر
  • ارتفاع 1435 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2700 میلی‌متر
  • وزن 1331 کیلوگرم
  • حجم باک 50 لیتر
  • چرخ جلو 225/45R17
  • چرخ عقب 225/45R17
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی 3 حالته (اکو - نرمال - اسپرت)
  • سایر ویژگی‌ها مدیریت پایداری خودرو (VSM)

170 دیدگاه

VahidReza(125 روز پیش)

سلام دوستان موندم بین کیا اپتیما ۲۰۱۶ جی تی لاین فول وارداتی با النترا ۲۰۱۷ فول کدوم رو بگیرم کدوم از نظر نرمی و فرمان پذیری و آپشن بهتره؟

2030MohammadAmin (3 روز پیش)

قطعا اپتیما هم آپشن زیادی داره هم سواریش عالیه

pouriacar(7 روز پیش)

این ماشین یا سراتو 2018 فول ؟ من ادمی هستم که ماشین اسپرت سوار میشم و اهل گاز دادن هستم و یک ماشین تند و تیز میخوام و برای مسافرت عالی باشع پر اپشن باشه سراتوو 2018 یا النترا 2018 کدوم رو پیشنهاد میکنید؟ کدوم بهتره؟

pouriacar(22 روز پیش)

با یک میلیارد چه ماشینی بگیرم لطفا در مورد همه ی ماشین ها نظر بدید رنو تالیسمان کارکرده یک دستگاه هیوندای ای 20 و یک ام جی 6 نیو سراتو 2018 النترا 2018 مزدا3 نیو تویوتا پریوس هیوندای اکسنت و یک لیفان ایکس 50 اتومات یا یک دونه ام جی جی اس یا چری اریزو 6 دیگنیتی پرایم کدوم خوبه بچه ها لطفا پاسخ بدین

Majidnouri (13 روز پیش)

به نظر من فقط برو سراغ تویوتا آریون مدل ۲۰۰۹ یا ۱۰ فوق العاده است این ماشین هر روزی هم که اراده کنی مثل طلا مشتری داره فقط باید تویوتا سوار بشی تا فرق ماشین های تویوتا رو با محصولات کره ای متوجه بشی

Amirho3ein1(48 روز پیش)

سلام دوستان وقت بخیر من به تازگی این ماشین رو با کیلومتر صفر و رنگ مشکی وارداتی خریدم، هرکسی سوال داره زیر این نظر بپرسه تا اگه بتونم راهنماییش کنم.

heeeeel (26 روز پیش)

سلام دوست عزیز اگه شما سوار سراتو 2017و مزدا 3 نیو شدی بگو که کدوم بهتره ممنون

itmhd (20 روز پیش)

مبارکت باشه داداش ،تجربه رانندگیت رو با ماشین برامون بگو

Amirho3ein1 (15 روز پیش)

Heeel: سوار نشدم، ولی من طراحی مزدا رو به سراتو ترجیح میدم اما ماشین سال ۲۰۱۷ رو می خرم بجای ۲۰۱۲

Amirho3ein1 (15 روز پیش)

Itmhd: تقریبا تا الان حدکد ۴۰۰۰ کیلومتر رانندگی کردم باهاش، می تونم تا اینجا نکاتی رو بگم: - کیفیت ساخت ماشین مناسب هست - تمامی آپشن ها کاربردی هستند و خوب کار می کنند - از لحاظ نرمی تقریبا مشابه اپتیما و سوناتا هست - صندلی ها یکم سفت هست اما من مشکلی باهاش نداشتم و انگار حالت طبی داره - شتابش ۰ تا ۱۰۰ حدود ۱۰.۵ ثانیه است - ارتفاع ماشین کمی پایین هست که به نسبت اسپرت بودن و آیرودینامیک بودن طراحی ماشین طبیعی هست - حالت اکو قدرت موتور رو محدود می کنه که برای کاهش مصرف سوخت بهتر عمل کنه - مصرف شهریش حدود ۹ هست و خارج از شهر تقریبا ۶ - مانیتورش با اندروید اتو که از طریق usb به گوشی متصل میشه، امکانات مانیتور اندروید رو در اختیارتون میزاره - فضای صندوق مناسب هست - فضای پای عقب اوکی هست ( نه در حد اپتیما و ... ) اما راحت هست - عقب ۳ نفر به راحتی می نشینند - عملکرد گیربکسش مناسب هست - سانروفش دو حالته هست - کیفیت سیستم صوتی اینفینیتی بسیار بالاست و ساب جلو و عقب خیلی خوب کار می کنند - به خاطر حالت اسپرت و شهری ماشین، شیشه عقب دید محدودی داره ولی خب باعث میشه نور بالا خیلی تو آینتون نیفته - عملکرد تمرمز ماشین خوب هست بعدا مورد جدیدی پیدا کردم میگم

Armando2(221 روز پیش)

آقا این شتابش واقعا ۹.۶ هست در واقعیت؟ در مقایسه با سراتو ۲۰۱۸ کدوم پرشتاب تره؟

Djv (190 روز پیش)

از سراتو یه مقدار خیلی کم فکر کنم سریعتر باشه ولی هندلینگ سراتو بهتره.

Manira (111 روز پیش)

النترا قوی تره و حدود ۰.۵ ثانیه زود تر به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت میرسه

VahidReza (20 روز پیش)

آقای djv کاملا اشتباهه میتونید تو همین سایت ببینید النترا خیلی هندلینگ بهتری داره

امیرسالار(99 روز پیش)

سلام خدمت دوستان بین الانترا 2018 و سراتو 2018 از نظر موتور دوام فنی هزینه نگهداری و مصرف سوخت و ... کدوم انتخاب بهتری مدلشون MPI هستش بنزین معمولی کافیشون یا نه سوپر. بزنیم حتما؟

1Ams (93 روز پیش)

سلام دوست عزیز همه النترا ها وسراتو هایی که به ایران وارد شدن mpi هستن از لحاظ موتوری و دوام هم وقعا عالین م اینکه جزو موتور های جدید هیوندا وکیا هستن و تتا نیستن من النترا ۲۰۱۸ دارم ۸۰ تا هم باهاش رفتم خدا رو شکر هیچ مشکل یا خرجی هم نداشته بین سراتو و النترا هم از ظاهر هر کدوم بیشتر خوشت میاد بگیر چون بقیه چیزاشون باهم فرقی نداره

1Ams (93 روز پیش)

موتور هاشون هم حساسیت خاصی به بنزین نداره و استهلاک فوق العاده کمی دارن موتور های ۲۰۰۰

Mh89 (53 روز پیش)

موتور هاشون یکیه ولی من النترا رو بیشتر می‌پسندم

1010(887 روز پیش)

سلام ، ببخشید قیمتش چنده ؟

مرتضی هستم! (885 روز پیش)

در تاریخ امروز حدود 550 تومنه

sptspt (789 روز پیش)

در تاریخ امروز 430

اشکان نژاد (788 روز پیش)

در تاریخ امروز که کف قیمت و خود قیمت ثبت نامی هست ۴۸۰ هست.اون دوستی که فرمودند ۴۳۰ احتمالا کارکرده مونتاژی بوده

Mahdii_mhd (533 روز پیش)

درتاريخ امروز 700

ک (467 روز پیش)

سلام در تاریخ امروز ۲۸تیر۹۹ با دلار۲۴۵۰۰ قیمت۹۰۰ ملیون

1483 (455 روز پیش)

در تاریخ مرداد 99 نزدیک 900 میلیون تومن

1483 (452 روز پیش)

در تاریخ 11 مرداد 99 800 تا 900 تومان

امیرسالار (381 روز پیش)

در تاریخ امروز 1500000000 است

Amrkh (378 روز پیش)

در تاریخ 24/7/99 قیمت 1/600 تومان!!!!!!!!!!!!!! علی برکت الله

Amrkh (340 روز پیش)

در تاریخ امروز 1/9/99 حدود 1.350

Farshad.m (306 روز پیش)

در تاريخ امروز ١ ميليارد كه همينم نمي ارزه و نصف بيشترش پول گمرك و دلال هست

1483 (303 روز پیش)

در تاریخ 8 دی 99 قیمت 1300

most99 (257 روز پیش)

به تاریخ امروز یعنی 24 بهمن 99 یک میلیارد و پنجاه

Armando2 (254 روز پیش)

امروز ۲۷ بهمن ۹۰۰ تومن.

Yasuj (174 روز پیش)

در تاریخ امروز حدود 950 میلیون تومان که بنظرم افت قیمت داره

Mahan84 (171 روز پیش)

سلام،در تاریخ امروز ۱ میلیارد و ۱۲۰ میلیون

Amiram (117 روز پیش)

الان یا دو سال پیش؟😂

VahidReza (112 روز پیش)

پنجشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۰ یک میلیارد و صد و پنجاه

Khmh (110 روز پیش)

الان متاسفانه ۱ میلیارد هست😔

Msheykhi (87 روز پیش)

جالبه طی یکی دوسال اخیر دلار همین حدود ۲۵تومانه ولی قیمت این ماشین از حدود ۵۵۰ رفته شده ۱۲۰۰ عجیب نیست؟

سعيد EF7 (84 روز پیش)

اصلا عجیب نیست برای این که: اولا کی می گه دلار یکی دو سال 25 هزار تومانه پارسال این موقع دلار برای اولین بار رسید به 20 هزار تومان. در ثانی پارسال این موقع قیمت النترا صفر خیلی بیش تر از 550 میلیون بود. و در آخر این که چند سال هست واردات وجود نداره تعداد ماشین های خارجی ثابته ولی تقاضای جدید هر چند کم ولی هست عرضه کمتر از تقاضا در نتیجه قیمت می ره بالا!

Tycjg (83 روز پیش)

در این‌تاریخ‌یک میلیارد و ۳۰۰تومان😂🤣🤣

Mh89 (53 روز پیش)

به تاریخ امروز ۱ میلیارد و ۴۵۰ میلیون

AmirMohammadsmst(139 روز پیش)

دوستان بدون تعصب بفرمایند که پژو ۲۰۰۸ بدیم النترا ۲۰۱۷ بگیریم؟

A5555555555555 (132 روز پیش)

اگه سرعت و شتاب برات مهمه 2008 بگیر ولی اگه آپشن و کیفیت واست مهمه النترا ظاهر هم که سلیقه ای هست

Shayn (130 روز پیش)

علیک سلام به هیچ وجه

VahidReza (112 روز پیش)

مقایسه این دو خودرو کاملا اشتباه است چون این دو خودرو هم کلاس نیستن و تو یه رنج قیمت نیستن بنده صد در صد الانترا رو ترجیح میدم سواری نرم و راحت ، کابین و طراحی زیبا ، تعلیق نرم نسبت به رقبا و مهم تر از همه آپشن های مناسب

Manira (111 روز پیش)

هیوندای با کیفیت و زیبا و... تره

soroushms(170 روز پیش)

سلام دوستان من قصد خرید ۲۰۱۸ این خودرو را دارم. با پولی که دارم میتونم الانترا صفر یا تالیسمان کم کارکرد بگیرم. نظر شما روی کدومشون هست؟هزینه نگهداری هر کدام چجوری هست؟برای جاده مسافرت چطور هستند؟خیلی با هم فرق میکنند از لحاظ نرمی؟

1AHMAD1 (161 روز پیش)

الانترا گزینه بهتر و بی دردسر تری هست ۴۰۰میلیون هم تفاوت قیمت داره با تالیسمان و با این پول میتونی یه ماشین دوم هم بگیری البته تالیسمان هم خیلی ماشین خوش فرم و خوبیه فقط مشکلی که تو ایران داره باید حواستون به بنزینش باشه

AmirMohammadsmst (142 روز پیش)

تلیسمان بگیرید پشیمون نمیشید، هرچند که النترا نرم تره و هزینه سرویسش کمتره ولی کره کجا و فرانسه کجا

Shayn (130 روز پیش)

علیک سلام در تالیسمان باید بنزین سوپر بزنی اگه میتونی که تالیسمان بگیر جفتشون هم خیلی میکوبن باز تالیسمان کلا بهتره

UmRir1643 (128 روز پیش)

آقای 1380man عزیزم کره کجا؟فرانسه کجا؟ یه نگاه به آماری که موسسه jd power برای کیفیت و اعتماد به برند ها داده بنداز سال ۲۰۱۹ جنسیس اول شد هیوندا و کیا هم دوم و سوم سال پیش هم ببین اونوقت بین ۲۰ تا برند اول کدومشون فرانسه هست؟ هیج جا فرانسه رو اصلاً حساب نمیکنن همین تلیسمانی هم که میگی به خاطر فروش پایینش تولیدش متوقف شده ولی کره ای ها تو امریکا رشد فروششون از همه بالاتر بوده اینارو هم من نمیگم خودت سرچ کن اما jd power رو بخون متوجه میشی

UmRir1643 (128 روز پیش)

رنو داره ورشکست میشه همین کولیوس و تلیسمان رو ببینید موتور گیربکشون که مال یه جای دیگه هست مونتاژ وسیم کشیشون هم که تو شرکته سامسونگه چراغ ها و. خیلی چیزایه دیگه هم که چینی هستن بعد. تلیسمان تو ایران به خاطر فقط شتابش چون موتورش توربوه محبوبه وگرنه تو خارج اپتیما موتورش ۲۰۱۸ ۲ لیتر توربو gdi هست که از این قویتره برندش هم کیا هست و نرمی خیلی بهتره ۲۰۲۱ هم که ۲.۵ لیتر توربو gdi هست که شتابش ۵.۵ که از اکثر رقباش بهتره برا همین هیچکی نمیاد اینو ول کن ماشین فرانسوی بگیره البته که اصلاً فرانسوی ها مجوز ورود به امریکا رو ندارن

UmRir1643 (128 روز پیش)

اقای soroushms به نظرم النترا بگیر چون هم کره ای هم صفره هم خیلی نرم تره البته نو النترا هم خشکه و میکوبه ولی از تلیسمان خیلی بهتره و اینکه موقع فروشش مثل تلیسمان افت شدید نداره اگهی ها تلیسمان رو که ببینید متوجه افت شدیدش میشید

AmirMohammadsmst (123 روز پیش)

در جواب به دوست گرامی UmRir1643 ، به نظر شما یکم جای تامل نداره که هیوندای و کیا بیان اول لیست و حتما شرکت های آمریکایی و بی ام و بنز اینجا نقش هویج رو دارن. اینایی که ۵۰ سال نیست خودروساز شدن رو با شرکتایی مثل پژو که از ۱۸۱۰ میلادی فعالن مقایسه نکن، این آمار های سایت ها معیار خوبی نیست برای سنجش خودروها و معلوم نیست اون دیتا ها از کجا اومده ، یه مدت هم توسان و سانتافه بهترین شاسی های آمریکا شده بودن :) پس فورد،جمس،شورولت کجاان ! و کاری به اینکه فرانسوی ها تو آمریکا نیستن ولی هیوندای و کیا اومدن با شرایط خوب فروش و حتی اسامی برگرفته از ایالت های قاره آمریکا مثل سانتافه،وراکروز و اکسنت که نوعی گویش هستش و سوناتا که نوعی موسیقی محلی هستش سعی کردن خودشونو جا کنن تو آمریکا، در صورتیکه پژو سیتروئن(PSA) به دلیل خدمات پس از فروش ضعیف از آمریکا طرد شد و نه به دلیل کیفیت پایینتر نسبت به رقبا. من ۲۰۶ مدل ۸۵ دیدم که واقعا باهاش بد تا کردن و کارکردش هم بالای ۴۰۰ هزارتاس، نه تنها راه میره بلکه پا به پای ۲۰۰۸ رفیقم میاد تو گردنه .اصلا فرانسوی ها معروفن به دوام بالا، مگان یکی میشناسم داره مدلش هم ۲۰۰۸. باید ببینید که بعد این همه سال هیچ خرجی نداره درصورتیکه سراتو ۲۰۰۸ الان شده سرطان .

Manira (111 روز پیش)

خدمت دوستانی که عرض میکنن فرانسه از کره بهتره باید بگم کدوم ماشین فرانسه ای می‌تونه به ماشین های کره ای مثل آزرا ، جنسیس ، سنتنیال و موهاوی و... از هر لحاظ برسه؟ کلا تو ماشین های فرانسوی یدونه تلیسمان هست که خوب راه میره اونم اگه یدونه آزرا یا جنسیس بیان بغلش تلیسمان رو پودر میکنن . بعد خدمت اون دوستی که میگه مگان از سراتو بهتر دوام آورده باید بگم که در همه شرایط اینطوری نیست شاید اون سراتویی که شما دیدید تو شرایط بدی نگه داری شده وگرنه الان هستن سراتو هایی که در حد صفر هستن . و بعضی از دوستان میان میگن که ماشین های کره ای کم کیفیت یا دوام فنی کمی دارن حالا من نمی‌دونم از روی چه حسابی همچنین حرفی میزند . مثلاً من الآن یدونه هیوندای آوانته رو ۱۱ ساله دارم هنوز مثل روز اول با کیفیت و کم خرج و هنوز هم که هنوزه دلم نمیاد بفروشمش و ماشین گرون تر بگیرم و(حتی حاضر نیستم با ماشین های ژاپنی هم عوضش کنم).

sab76(243 روز پیش)

سلام دوستان به نظر من الان دست نگه دارید چون ماشین داره میاد پایین و النترا واقعا 1 میلیارد و صد نمی ارزه یعنی خرید تو این شرایط اشتباه بزرگ

Hasan2345 (234 روز پیش)

حرفتو کاملا درسته الان صبر کردن بهترین کار ما یکی از فامیل هامون نمایشگاه داره می خواستم یه النترا بخرم بهم گفت اصلا تو این موقعیت نخر صد در صد ضرر میکنی

Ihan (181 روز پیش)

چه ضرری برادر. وقتی شاهین سایپا با موتور پراید ۶۰۰ ملیونه این ماشین این قیمتو نمی ارزه به نظرتون ؟!

VahidReza (112 روز پیش)

Ihan داداش شاهین کجاش شیشصد میلیونه؟

Show More