بررسی مشخصات مزدا 3 جدید صندوق دار (مونتاژ)
بررسی مشخصات مزدا 3 جدید صندوق دار (مونتاژ)
بررسی مشخصات مزدا 3 جدید صندوق دار (مونتاژ)

در سال 1389 مزدا 3 نسل قدیم (BK) جای خود را به نسل دوم (BL) از این سدان اسپرت ژاپنی در خطوط تولید گروه بهمن داد اما در پی وضع تحریم‌های صنعت خودرو، مونتاژ این مدل در سال 1392 متوقف شد و سری بعدی آن نیز از سال 1394 با تیراژ محدود به خط تولید بهمن بازگشت. این درحالی بود که در این سال‌ها، مزدا 3 در بازار جهانی به نسل سومش رفته بود! ولی با این وجود هنوز این ژاپنی نسبت به خودروهای وارداتی، همچنان قیمت مناسب و ارزش خرید خوبی دارد. مزدا 3 جدید در ابتدا در تیپ‌های 1، 2 و 3 تحویل می‌شد که عرضه همگی آنها در سالهای 91 و 92 متوقف شد. تولید تیپ 4 آن نیز از سال 1391 آغاز شد؛ این تیپ تنها در رینگ‌ها، سپر و مه‌شکن جدیدش با تیپ 3 متفاوت است. همچنین در فاصله سال‌های 92 و 93 مزدا 3 با پیشرانه 1.6 لیتری نیز به تعداد بسیار محدود به بازار آمد اما با بازخورد منفی مشتریان روبرو شد. مزدا 1.6 لیتری به لحاظ تجهیزات مشابه تیپ 1 بود اما گیربکس آنرا دستی کرده بودند. ضمن اینکه تنها 2 ایربگ داشت و آپشن‌هایی مانند تهویه اتومات، گرمکن صندلی‌ و گرمکن آینه‌ جانبی هم از روی آن حذف شده بود. همچنین بهمن موتور از سال 97 به بعد، 3 آپشن سنسور عقب، دوربین عقب و مانیتور با نویگیشن را به تجهیزات تیپ 4 اضافه کرد.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • مزایای مزدا 3 جدید صندوق دار (مونتاژ)

    • کیفیت ساخت
    • مانورپذیری
    • جعبه‌دنده اسپرت
    • پایداری در سرعت بالا
    • عملکرد فنی بهتر از مگان
    • تعلیق مولتی‌لینک عقب (نرم‌تر از سراتو مونتاژی)
    • افزایش 4 سانتی‌متری ارتفاع تعلیق در تیپ4
  • معایب مزدا 3 جدید صندوق دار (مونتاژ)

    • کیفیت رنگ بدنه
    • تعلیق خشک‌تر از کرولا
    • نداشتن مالتی مدیا (در مدل‌های قبل 97)
    • فضای پای محدود در عقب
    • عملکرد ضعیف در مدل 1.6 لیتری

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 1392 تا 1393

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 1.6 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 104 اسب‌بخار
  • گشتاور 145 نیوتن‌متر
  • شتاب 12.2 ثانیه
  • سرعت 183 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.3 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه سدان جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل دوم (BL)
  • طول 4580 میلی‌متر
  • عرض 1755 میلی‌متر
  • ارتفاع 1470 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2640 میلی‌متر
  • وزن 1185 کیلوگرم
  • حجم باک 55 لیتر
  • چرخ جلو 205/55R16
  • چرخ عقب 205/55R16
  • سایر ویژگی‌ها

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 1389 تا 1391

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده اتومات
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 2 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 147 اسب‌بخار
  • گشتاور 187 نیوتن‌متر
  • شتاب 9.2 ثانیه
  • سرعت 204 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 7.6 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه سدان جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل دوم (BL)
  • طول 4580 میلی‌متر
  • عرض 1755 میلی‌متر
  • ارتفاع 1470 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2640 میلی‌متر
  • وزن 1260 کیلوگرم
  • حجم باک 55 لیتر
  • چرخ جلو 205/55R16
  • چرخ عقب 205/55R16
  • سایر ویژگی‌ها رینگ 7 شاخه

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 1390

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده اتومات
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 2 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 147 اسب‌بخار
  • گشتاور 187 نیوتن‌متر
  • شتاب 9.2 ثانیه
  • سرعت 204 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 7.6 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه سدان جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل دوم (BL)
  • طول 4580 میلی‌متر
  • عرض 1755 میلی‌متر
  • ارتفاع 1470 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2640 میلی‌متر
  • وزن 1260 کیلوگرم
  • حجم باک 55 لیتر
  • چرخ جلو 205/55R16
  • چرخ عقب 205/55R16
  • سایر ویژگی‌ها رینگ 7 شاخه

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 1389 تا 1392

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده اتومات
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 2 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 147 اسب‌بخار
  • گشتاور 187 نیوتن‌متر
  • شتاب 9.2 ثانیه
  • سرعت 204 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 7.6 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه سدان جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل دوم (BL)
  • طول 4580 میلی‌متر
  • عرض 1755 میلی‌متر
  • ارتفاع 1470 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2640 میلی‌متر
  • وزن 1260 کیلوگرم
  • حجم باک 55 لیتر
  • چرخ جلو 205/55R16
  • چرخ عقب 205/55R16
  • سایر ویژگی‌ها رینگ 7 شاخه

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
قیمت

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 1391 تا 1398

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده اتومات
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 2 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 147 اسب‌بخار
  • گشتاور 187 نیوتن‌متر
  • شتاب 9.2 ثانیه
  • سرعت 204 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 7.6 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه سدان جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل دوم (BL)
  • طول 4580 میلی‌متر
  • عرض 1755 میلی‌متر
  • ارتفاع 1470 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2640 میلی‌متر
  • وزن 1260 کیلوگرم
  • حجم باک 55 لیتر
  • چرخ جلو 205/55R16
  • چرخ عقب 205/55R16
  • سایر ویژگی‌ها رینگ 5 شاخه دوبل

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
409 دیدگاه

0jafar(82 روز پیش)

مزدا به لحاظ شتابگيري ؛ ترمزگيري ؛ هندلينگ و مانور پذيري ؛ پايداري و كيفيت فني كاملا برتر از النترا و سراتو مي باشد و داراي معايبي مانند فضاي كم عقب و ارتفاع پايين ورنگ بي كيفيت و لوازم يدكي گران ( ولي بادوام ) مي باشد كه داراي 5 ستاره ايمني بوده و طبعا با اين مقايسه هنوز هم انتخاب مناسبي است .

Shayan2022(84 روز پیش)

دوستان لطف کنید درباره خودرویی که تاحالا حتی از کنارش رد نشدید نظر ندید . اولا اینکه شتاب مزدا زیر 10 نیست ثانیا این خودرو علاوه بر کیفیت فاجعه بار رنگ بدنه کیفیت بدنه بسیار پایین است اگر یکبار تصادف کنید با این خودرو متوجهش میشید بقیه معایبش هم که خود باما مشخص کرده در ضمن این رو هم یادم رفت بگم که عایق بندی در های خودرو از سمت داخل خوب نیست و قطعات داخلی در مدام صدا میدن که باید برید تعمیرگاه درست کنید . بنده مزدا مدل 95 داشتم تیپ 4 همچنین سراتو سایپا 2000 اپشنال مدل 98 و در حال حاضر النترا مدل 97 مونتاژ . اگر بخوام این 3 خودرو رو باهم مقایسه کنم باید بگم که النترا یه سر و گردن از هر دوی اینها بالاتره قطعا از بین مزدا و سراتو سایپا هم من مزدارو ترجیح میدم همون کیفیت چرم فرمان و صندلی ها بخصوص صندلی سرنشینان عقب که چرم بسیار خوبی داره رانندگی رو لذت بخش تر از سراتو سایپا میکنه . حجم فرمان و کیفیت ادوات به نسبت سراتو حس بهتری به راننده میده همچنین این رو هم بگم که از باک سراتو سارتو سایپا و ترمز عقبش مدام صدا خش خش میاد تو کابین که نکته منفی سراتو هست بنظرم ولی سراتو فضای بزرگتری داره برای سرنشینان عقب و همچنین فضای سر بیشتری هم داره و خدماتش بهتره و قطعاتش ارزونتره و همچنین میتونم بگم شتاب ثانویش به مراتب از مزدا بیشتره . با تشکر و سپاس از سایت خوب باما

hamedk56(94 روز پیش)

سلام بین مزدا 3 نیو مدل 89 یا 90 تیپ 3 و سراتو 2000 مدل 2010 یا 2011 وارداتی گیر کردم. لطفا راهنمایی کنید.

hamed141(558 روز پیش)

دوستان مزدا3 یا آریزو6؟

Ramin mn (491 روز پیش)

ببین اگر قدرت و آپشن کمتر می خوای برو مزدا بگیر ولی اگر قدرت کمتر ولی آپشن بیشتر می خوای برو آریزو ۶ بگیر

majid56 (477 روز پیش)

معلومه مزدا بدون هیچ شک و تردید

xaniar (472 روز پیش)

مزدا به لحاظ عملكرد فني كاملا برتر از النترا ؛ سراتو و آريزو مي باشد .

V8V8V8 (459 روز پیش)

اگه اپشن میخای اریزو اگه شتاب و مانورپزیری میخای و دوام بالا مزدا بگیر

b123 (375 روز پیش)

ماشین چینی صاحب اول و اخرش خودتی

ahmads (370 روز پیش)

مزدا به لحاظ پرفورمنس كاملا برتر است .

Tonder (358 روز پیش)

سلام مزدا 3 روندم و با اطمینان میتونم بگم یه سر و گردن از قدرت اریزو بالاتر و یه سر و گردن از اپشن های اریزو پایین تر است

Hr_khalili (340 روز پیش)

مزدا بي ترديد .

Latitude (203 روز پیش)

آریزو بگیر؛ مزدا خیلی قدیمی شده و قیمتش نسبت به ارزشش خیلی بالاست.. امکانات رفاهی مناسبی نداره، شتابش هم ضعیفه، سیستم تعلیق هم به شدت خشکه، کف ماشین ارتفاع پایینی داره و به همه جا میگیره، ردیف عقبش فضای بسیار کمی داره و به درد خانواده نمیخوره؛ در همه این مواردی که گفتم آریزو به شدت برتری داره و جالبیش اینجاست که چند صد میلیون هم قیمتش پایین تره؛ البته از حق نگذریم که مزدا هم خوبی هایی داره مثل هندلینگ عالی، برند معتبر و آرم مزدا، کیفیت ساخت و دوام بالاتر، فراوانی قطعات و تعمیرکار، و بازار فروش عالی؛ ولی با این حال من یک ماشین با طراحی سیزده سال پیش و موتور چهار سیلندر ضعیف که امروزه فقط تو کشور ما خرید و فروش میشه رو اونهم با قیمت فضایی بالای یک میلیارد اصلا توصیه نمیکنم؛ با قیمت مزدا،میشه کارکرده هایی مثل رنو لتیتود با پیشرانه غول و امکانات رفاهی فراوان که ماشین لوکسی حساب میشه رو خرید که صد برابر ارزش خرید بیشتری دارن؛ یا هوندا اکورد، یا کادنزا، یا سفران ۲۰۱۶، یا سیویک و ماشین های صفر چینی تازه وارد که واقعا ارزش خرید دارن. حتی ام جی ۶ نیو مدل ۲۰۱۶ با قیمت زیر ۸۰۰ میلیون به مراتب از مزدا ۳ ماشین بهتریه؛ والسلام

0jafar (165 روز پیش)

اگر ماشين واقعي ميخواهي مزدا قطعا اگر اسباب بازي بي كيفيت ميخواهي آريزو .

0Rahman (125 روز پیش)

مزدا قطعا .

Masoudrh(154 روز پیش)

دوستان بین مزدا مدل ۹۴ و نیسان جوک راهنمایی میکنید؟کسی تجربه جفتش رو داشته؟

am22 (130 روز پیش)

من هر دو ماشین رو داشتم، مزدا موتور قویتر و شتابگیری بهتری داره ،صندلی ردیف عقب هر دو ماشین مشابه اند و صندوق مزدا بزرگتره،سواری نیسان جوک احساس کراس اور بودن رو میده ولی مزدا همیشه اون نگرانی گیر کردن کف ماشین رو داره، به نظر من گیربکس مزدا بهتر از نیسانه و گیربکس cvtنیسان قلق گیری داره ، خدمات و قطعات مزدا به وفور پیدا میشه و نیسان هم در تهران که ساکن هستم جهان نوین خدمات خوبی ارایه میده ،نرمی هر دو ماشین تقریبا مشابه اند و در هر دو ماشین به شکل باورنکردنی کنترل خودرو را در دست دارید و هر دو ماشین کاملا پایدار هستند .قیمت مزدا مدل 97 و 98 در حدود نیسان جوک 2017مدل اسکای پک هست .امیدوارم کمکتون کرده باشم

Sorena13(148 روز پیش)

سلام بین ۲۰۰۸ و مزدا ۳ کدوم برای خرید بهتره از لحاظ استهلاک و استفاده برای ۵ تا ۱۰ سال بی دردسر باشه

R165 (141 روز پیش)

اگه استهلاک کم میخوای فقط ژاپنی کم کار

GatAria(160 روز پیش)

دوستا ن مزدا 3 98 بخرم یا سوناتا yfمدل 2014

amirrh90(185 روز پیش)

دوستان سلام , من 10 ساله مگان 2000 سوار شدم و الان میخوام تا حدود 1 میلیارد ماشین کم کارکرد مناسب خانواده 3 نفره بگیرم . میشه خواهش کنم راهنمایی کنید چه گزینه ای مناسب هست ؟

مجید سمیعی (177 روز پیش)

اگر ده سال مگان سوار شده باشی تا رنج یک میلیارد هیچ ماشینی جز تویوتا مخصوصا کرولا نمیتونی سوار بشی. چون مگان خیلی نرم و خوشدسته و بهترین گزینه برای افراد خانواده دار هست .اگر مگانت سرحاله و تمیزه که بنظرم نفروش .همون بهترین گزینه برای خانواده ات هست چون ۱۰ ساله دست خودت هست و میدونی چجوری نگهداریش کردی. اگرم اصرار به تعویض ماشین داری قطعا تویوتا بخر که نرم باشه بعد مگان اذیتت نکنه

0Rahman (166 روز پیش)

مزدا به لحاظ عملكردفني؛پايداري و هندلينگ كاملا برتر از مگان؛سراتو و النترا است ولي اگر به دنبال نرمي و راحتي هستي كرولا بگير يا همان مگان را نگهدار .

Farhadfaraji (161 روز پیش)

سلام اتفاقا من هر دوی آنها یعنی مگان و مزدا ۳ رو دارم. حسی که نسبت به این دو دارم میتونم به شکل حس داشتن یه پسر و یه دختر تصویرشان کنم. مزدا حکم پسر پرشر و شور و پر قدرت و مگان حکم دختری متین و باوقار و آرام. هر دو عالی هستن. مگان رو از سال ۹۰ دارم و مزدا از سال ۹۷ و هر دوشون رو صفر خریدم. باور نمی کنید دو دنیای کاملا متفاوت هستن. اکثرا وقتی می خام برم مهمونی با مگان میرم چون بسیار شکیل و تشریفاتی به نظر میرسه.

Salam1(306 روز پیش)

مزدا ۳ بخرم یا پژو ۲۰۰۸؟

Mohammad1389 (239 روز پیش)

سلام به دوست عزیز با توجه به تجربیات بنده اگه قدرت برات مهمه 208 بخر از نظر راحتی 208 هندلینگ فوق‌العاده ای داره ولی کیفت ساخت خوبی نذاره سانروف نداره نسبت به مزدا جا دار تره به کل از مزدا بهتره

حامدشریعتی نیا(337 روز پیش)

من حدود ده هزار کیلومتر با این ماشین رانندگی کردم و اینجا خلاصه ای از تجربیاتم رو براتون میگم. نکات منفی: جای پای عقب در حد ۲۰۶ پوشش داخلی سقف در حد 4۰۵ سپر جلو خیلی بر آمده و پایین که همیشه موقع در آمدن از پارک معطلتون میکنه و همیشه خط و خش خواهد داشت. چراغ شورهای برآمده که با کوچکترین مالیدگی سپر جلو باید تعمیرشون کنید. نمایشگرهای قدیمی و خیلی بی کیفیت بالای داشبرد که برای تنظیم دما و اطلاعات کامپیوتر سفری ازشون استفاده میشه. روکش چرم مصنوعی در و صندلی‌ها کیفیت بسیار پایین کلیدهای شیشه بالابر و دریچه هواهای دو طرف و کنسول وسط نکات مثبت ارگونومی عالی موتور و گیربکس سرحال و شیفتر های پشت فرمان که برای اندکی هم که شده به شما حس نشستن پشت فرمان یک ماشین اسپرت رو میده سیستم ای اف اس یا چراغ های زنون گردان با زاویه فرمان کابین آرام و کم صدا به شرطی که آسفالت مناسب باشه صندلی های راحت البته اگر از روکش پلاستیکی شون صرف نظر کنیم. پایداری و فرمان دقیق خصوصا در پیچ ها که واضحا اعتماد به نفس و جسارت شما رو در رانندگی بالا میبره ایمنی فعال و غیرفعال سطح بالا به طوری که یکی از ایمن ترین اتومبیل های بازار ایرانه. کلا یک سدان کامپکت با ویژگی های اسپرته که اگه ازش انتظار یک سدان کلاسیک نرم و جادار مثل کمری یا نمونه کوچکترش کرولا رو دارید نامید خواهید شد. اما در مجموع از اکسنت و سراتو و چری آریزو ماشین بهتریه. اگر مجرد هستید یا نهایتا یک خانواده سه نفره دارید و دوست دارید گاهی سر پیچ ها تندتر از ماشین های معمولی رانندگی کنید و ضربان قلبتون یه کم تندتر بشه انتخاب درستی خواهد بود.

Show More