مشخصات فنی مزدا 3 نیو صندوق دار 2.0 لیتر تیپ 4 سال 1389 - 1398
سال
در سال 1389 مزدا 3 نسل قدیم (BK) جای خود را به نسل دوم (BL) از این سدان اسپرت ژاپنی در خطوط تولید گروه بهمن داد اما در پی وضع تحریمهای صنعت خودرو، مونتاژ این مدل در سال 1392 متوقف شد و سری بعدی آن نیز از سال 1394 با تیراژ محدود به خط تولید بهمن بازگشت. این درحالی بود
0%
0%
0%
0%
0%
نقاط قوت
کیفیت ساخت
مانورپذیری
جعبهدنده اسپرت
پایداری در سرعت بالا
عملکرد فنی بهتر از مگان
تعلیق مولتیلینک عقب (نرمتر از سراتو مونتاژی)
افزایش 4 سانتیمتری ارتفاع تعلیق در تیپ4
نقاط ضعف
کیفیت رنگ بدنه
تعلیق خشکتر از کرولا
نداشتن مالتی مدیا (در مدلهای قبل 97)
فضای پای محدود در عقب
عملکرد ضعیف در مدل 1.6 لیتری
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1391 تا 1398مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
5 دنده اتوماتپیشرانه
4 سیلندرحجم موتور
2 لیترعملکرد فنی
قدرت
147 اسببخارگشتاور
187 نیوتنمترشتاب
9.2 ثانیهسرعت
204 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
7.6 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
سدان جمع و جورنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل دوم (BL)طول
4580 میلیمترعرض
1755 میلیمترارتفاع
1470 میلیمترفاصله محوری
2640 میلیمتروزن
1260 کیلوگرمحجم باک
55 لیترچرخ جلو
205/55R16چرخ عقب
205/55R16سایر ویژگیها
رینگ 5 شاخه دوبلسیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند
کنترل ایستایی در سربالایی
کنترل سرعت در سرازیری
کنترل کشش
کنترل پایداری
ضد واژگونی
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
از مدل 97سنسور باران
سنسور فشار باد تایر
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور
رادار تغییرلاین
رادار تصادف جلو
رادار تصادف عقب
رادار تابلوخوان
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز
ترمز ضدقفل
ترمز با نیروی کمکی
ترمز پارک برقی
ترمز اضطراری هوشمند
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
بای زنونسایر ویژگی روشنایی
مهشکن دایرهای جلوفرمان
نیروی کمکی
الکتروهیدرولیکیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
سیستم صوتی
6 اسپیکرمانیتور
مانیتور لمسی (از مدل 97)نویگیشن
از مدل 97هدآپ
دوربین عقب
از مدل 97دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
Bluetooth - CD - MP3 - AUXسایر ویژگی مالتی مدیا
صفحه کیلومتر اسپرت با تنظیم نورایمنی کابین
مجموع ایربگها
6ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
اتومات دوگانهکول باکس
صندلی راننده
6 حالته برقیصندلی سرنشین جلو
4 حالته دستیویژگی صندلی عقب
تاشو دوتکهگرمکن صندلی
جلوسردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
چرمایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
سوییچ هوشمند - نمایشگر دمای بیرون - ساعت دیجیتالآینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
شیشه بالابر آنتیترپ راننده - سپر جدید جلو - سپر عقب همرنگ بدنه درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
ناشناس 6 روز پیش
به نظرتون با ۱۳۰۰ مزدانیو ۸۹ بهتره یا کمری ۲۰۰۷
پاسخ
0
0
0
homas 1403/1/19
مزدا3بدون ترديدبهترين انتخاب از نظر هندلينگ؛ايمني؛شتاب؛عملكردحرفه اي گيربكس؛ترمزگيري
وپايداري در رنج قيمتي خود و حتي بالاتر مي باشد و با وجود قيمت هاي فعلي؛هنوز ارزش بالايي دارد
چون انتخاب مناسب تري موجود نيست و جايگاه آن به لحاظ لذت رانندگي تثبيت شده است ولي اگر دنبال ماشين پرآپشن ياجادار هستيد قضيه جداست .
پاسخ
0
0
2
ناشناس 1403/1/12
کول باکس مزدا3 کجاست؟
پاسخ
1
0
0
احمد2 1403/1/24
شاید قسمت جالیوانی زیر ترمز دستی باشه، تجربه نکردم، مثلاً هوای خنک از زیر که زده بشه اون محوطه رو سرد کنه، اگه کسی تست کرده بگه
0
0
mohammadcolman 1403/1/8
واقعا با پول این ماشین میشه انتخاب های بهتری کرد
ماشین های ۶ سیلندر جادار تر و پر قدرت تری مثل کمری گرند ، ماکسیما ، سوناتا ۶ سیلندر ، ازارا کالیفرنیا
برام جای سواله چرا این ماشین قیمتش اینقدره
اگر بحث دوام و ژاپنی بازی باشه تویوتا گرند و ماکسیما همه جوره سر تر هستند فقط شایط از نظر هندلینگ مزدا۳ بهتر باشه اونم به خاطر کف خواب بودنش هست و همین مورد هم مکافات هست در مواردی که ماشین سنگینه و یا دست انداز غیر استاندارد باشه به مشکل بر میخوره
پاسخ
0
2
2
ehsan1120 1402/12/29
دوستان بنده تقریبا ۴ ساله که این ماشین و دارم.
از نکات مثبتش میشه به هندلینگ فوق العاده اشاره کرد به طوری که میتونین با سرعت بالا با اطمینان خاطر وارد پیچ بشین_نکته بعدی پایداری بسیار بالای ماشین تو سرعت های بالاس اونهم بدلیل وجود سیستم مولتی لینک در تعلیق ماشینه_نکته بعدی شتاب خوب و قابل قبولی داره.
گیربکس ماشین با وحود ۵ دنده بودن بسیار هوشمند عمل میکنه بطوری که روی سرعت ۱۶۰ اگر شما تخته کنیپد از دنده ۵ معکوس میکشه به ۳ که باور نکردنیه.
مصرف سوخت خودرو پایینه و از همه مهم تر ماشین دوام فنی بسیار خوبی داره و در صورت تصادف نکردن رنگ مکانیک نخواهید دید_
از نکات منفی هم میشه به چراغ های بسیار گرونش اشاره کرد که به دلیل وجود سیستم afs قیمت بالایی داره و در صورت تصادف هزینه زیادی رو دست مالک میذاره.
از دیکر معایبشم تو این رنج بهتر از این ماشین وارد نشده
پاسخ
0
0
3