در سال 1389 مزدا 3 نسل قدیم (BK) جای خود را به نسل دوم (BL) از این سدان اسپرت ژاپنی در خطوط تولید گروه بهمن داد اما در پی وضع تحریمهای صنعت خودرو، مونتاژ این مدل در سال 1392 متوقف شد و سری بعدی آن نیز از سال 1394 با تیراژ محدود به خط تولید بهمن بازگشت. این درحالی بود
امتیاز کارشناسان باما
راهنما
امتیاز نهایی 10 / 7
امتیازهای پنجگانه
نقاط قوت
کیفیت ساخت
مانورپذیری
جعبهدنده اسپرت
پایداری در سرعت بالا
عملکرد فنی بهتر از مگان
تعلیق مولتیلینک عقب (نرمتر از سراتو مونتاژی)
افزایش 4 سانتیمتری ارتفاع تعلیق در تیپ4
نقاط ضعف
کیفیت رنگ بدنه
تعلیق خشکتر از کرولا
نداشتن مالتی مدیا (در مدلهای قبل 97)
فضای پای محدود در عقب
عملکرد ضعیف در مدل 1.6 لیتری
تریم های مزدا 3 نیو صندوق دار
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1391 تا 1398مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
5 دنده اتوماتپیشرانه
4 سیلندرحجم موتور
2 لیترعملکرد فنی
قدرت
147 اسببخارگشتاور
187 نیوتنمترشتاب
9.2 ثانیهسرعت
204 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
7.6 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
سدان جمع و جورنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل دوم (BL)طول
4580 میلیمترعرض
1755 میلیمترارتفاع
1470 میلیمترفاصله محوری
2640 میلیمتروزن
1260 کیلوگرمحجم باک
55 لیترچرخ جلو
205/55R16چرخ عقب
205/55R16سایر ویژگیها
رینگ 5 شاخه دوبلسیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند (ACC)
کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
کنترل کشش (TCS)
کنترل پایداری (ESC)
ضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور پارک جلو
سنسور پارک عقب
از مدل 97سنسور باران
سنسور فشار باد تایر (TPMS)
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور (BSD)
رادار تغییرلاین (LDW)
رادار تصادف جلو (FCW)
رادار تصادف عقب (RCTA)
رادار تابلوخوان (TSR)
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
بای زنونسایر ویژگی روشنایی
مهشکن دایرهای جلوفرمان
نیروی کمکی
الکتروهیدرولیکیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
سیستم صوتی
6 اسپیکرمانیتور
مانیتور لمسی (از مدل 97)نویگیشن
از مدل 97هدآپ
دوربین عقب
از مدل 97دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
Bluetooth - CD - MP3 - AUXسایر ویژگی مالتی مدیا
صفحه کیلومتر اسپرت با تنظیم نورایمنی کابین
مجموع ایربگها
6ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
اتومات دوگانهکول باکس
صندلی راننده
6 حالته برقیصندلی سرنشین جلو
4 حالته دستیویژگی صندلی عقب
تاشو دوتکهگرمکن صندلی
جلوسردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
چرمایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
سوییچ هوشمند - نمایشگر دمای بیرون - ساعت دیجیتالآینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
شیشه بالابر آنتیترپ راننده - سپر جدید جلو - سپر عقب همرنگ بدنه درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
علیف 1404/8/2
دوستان صندلی مزدا ۳هم مثل سراتو هست. سراتو خیلی روی زمین هست و یجوری
پاسخ
0
1
0
VMahdi 1404/7/19
لاماری بین چینیا خوبه
پاسخ
2
1
2
Mohammad14400 1404/8/16
داداش خدایی لاماری اشغال ترین چینی بازاره بدونه اختلاف
0
1
ناشناس 1404/7/30
😂😂 در مورد اسباب بازی حرفی نزن به نظرم ماشین های خوب چینی اول گک امپو هست بعد تیگو۸ پرومکس بعد آریزو۸ بعد knc j7 باقیشون یا خدمات ضعیفی دارن یا فایده ای ندارن
0
3
علیعباسیفر 1404/7/18
میگم من بین اسپورتیج ۲۰۱۳ و سراتو وارداتی و مزدا ۳ نیو و چینی ها مثل دیگنیتی پرایم و لاماری موندم، نظرتون چیه؟
پاسخ
3
0
1
Moradiiii 1404/7/19
مزدا ۳ نیو ۱۰۰٪
0
3
علیسلامـــــــتی 1404/7/19
اسپورتیج ۲۰۱۳ شاسیبلند خوشفرم و کمدردسره، ولی یه کم قدیمی و مصرفش بالاست. سراتو وارداتی نرم و باکیفیته، قطعاتش راحتتر گیر میاد، ولی طراحی سادهتری داره. مزدا ۳ نیو اسپرت و خوشدسته، ولی خشکه و قطعاتش گرونتره. دیگنیتی پرایم ظاهر خاص و آپشن زیاد داره، ولی مونتاژش هنوز جای سوال داره. لاماری ایما شتاب خوب و طراحی خفن داره، ولی تازهوارد و بازار دستدومش ضعیفه. اگه دنبال دوام و بازار خوب باشی برو سمت کرهایها، اگه دنبال خاص بودن و آپشن باشی چینیها بیشتر بهت حال میدن.
1
2
علیسلامـــــــتی 1404/7/19
**اسپورتیج ۲۰۱۳** خوشساخت و باکیفیته، سواری نرم داره، ولی سنش بالاست و خرجش ممکنه بزنه بالا. **سراتو وارداتی** قابل اعتماد و کمخرجتره، ولی طراحیش قدیمی شده و امکاناتش معمولیه. **مزدا ۳ نیو** هندلینگ عالی و ظاهر جذاب داره، ولی خشکه و قطعاتش گرونه. **دیگنیتی پرایم** ظاهر خفن و امکانات زیاد داره، ولی کیفیت مونتاژ و بازار دستدومش هنوز جا نیفتاده. **لاماری ایما** اسپرت و خوشفرمه، سواری خوب و امکانات بالا، ولی مثل دیگنیتی هنوز تو بازار جا نیفتاده. اگه دنبال اصالت و کیفیتی، برو سمت کرهایها؛ اگه دنبال ظاهر و امکاناتی، چینیها حال میدن؛ ولی حواست باشه به قطعات و بازار فروش بعدی.
1
1
00ali 1404/7/16
سلام و درود دوستان
مزدا ۳ در رقابت با این ۲ مدله چانگان
چانگان CS 35 و CS55 پلاس
ارزش خریدش چجوریه ؟؟
اپشن ها و کیفیت ساخت خودرو
و کلی موارد در بخش فنیِ موتور هم همینطور
اگه کسی اطلاعات خوب داره
پاسخ کلی بده... ممنون
پاسخ
2
0
0
علیسلامـــــــتی 1404/7/19
**مزدا ۳ نیو** یه ماشین خوشفرم، با هندلینگ عالی و کیفیت ساخت بالا از ژاپن؛ موتور ۲ لیتری با ۱۴۸ اسب بخار، گیربکس ۵ سرعته، ولی خشکه و آپشنهاش نسبت به چینیها کمتره، قطعاتش هم گرونتره. **چانگان CS35 پلاس** جمعوجور و اقتصادیه؛ موتور ۱.۶ لیتری با ۱۲۳ اسب بخار، مصرف سوخت حدود ۷.۲ لیتر، امکانات قابل قبول ولی قدرت پایینتر و طراحی سادهتر. **چانگان CS55 پلاس** قویتر و خوشاستایلتره؛ موتور ۱.۵ توربو با ۱۸۸ اسب بخار، گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه، مصرف سوخت حدود ۵.۹ لیتر، آپشنهای زیاد مثل کروز کنترل تطبیقی، طراحی مدرن و سواری نرمتر. اگه دنبال کیفیت و اصالتی، **مزدا ۳** هنوز حرف داره؛ اگه دنبال امکانات و ظاهر خفن با قیمت مناسبتری، **CS55 پلاس** انتخاب بهتریه؛ **CS35 پلاس** هم برای استفاده شهری و اقتصادی خوبه، ولی نسبت به اون دو ضعیفتره.
0
3
علیعباسیفر 1404/7/18
مزدا ۳ خیلی خیلی بهتر از ایناس خداوکیلی، کیفیت ساخت و هندلینگش اینارو قورت میده
0
4
MehdiRahmati 1404/7/7
سلام عرض ادب دارم
من تا حالا ماشین خارجی خودم نداشتم
ماشین شاهین صفر دارم میخواهم یک مزدا بخرم با با این ماشین جای معاوضه داره برای مزدا که بدهکار نشم اصلان مرقوم به صرفه هست
پاسخ
0
0
0


