مشخصات فنی هیوندای توسان 2.4 لیتر سال 2014 - 2015
سال
فیسلیفت توسان LM از مدل 2014 به ایران آمد و برخلاف مدلهای سابقش، مانیتور کوچک کنسول، دی لایت و چراغ زنون را بهصورت استاندارد داشت. طراحی مجدد چراغها و اضافهشدن نوار LED به آنها در کنار مهشکنهای جدید تنها ویژگی ظاهری مهم در توسان LM نیوفیس است. اما برخی مدلهای این فیسلیفت، که وارداتی اروپا بودند، چراغها و جلوپنجرهای کاملا
0%
0%
0%
0%
0%
نقاط قوت
بازار دستدوم
خدمات پس از فروش
تعلیقی نرمتر از اسپورتیج SL
حضور هردو فیسلیفت LM در ایران
نقاط ضعف
فنربندی خشک
شتاب و عملکرد
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
2014 تا 2016مشخصات فنی
محور محرک
دو دیفرانسیل هوشمند با قفل الکترونیکیگیربکس
6 دنده اتوماتپیشرانه
4 سیلندرحجم موتور
2.4 لیترعملکرد فنی
قدرت
176 اسببخارگشتاور
228 نیوتنمترشتاب
10.4 ثانیهسرعت
180 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
9.6 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
شاسی بلند جمع و جورنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل دوم (LM) - فیس لیفتطول
4399 میلیمترعرض
1821 میلیمترارتفاع
1656 میلیمترفاصله محوری
2639 میلیمتروزن
1598 کیلوگرمحجم باک
58 لیترچرخ جلو
225/55R18چرخ عقب
225/55R18سیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند (ACC)
کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
سفارشیکنترل کشش (TCS)
سفارشیکنترل پایداری (ESC)
سفارشیضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
حالت رانندگی ECOسایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر (TPMS)
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور (BSD)
رادار تغییرلاین (LDW)
رادار تصادف جلو (FCW)
رادار تصادف عقب (RCTA)
رادار تابلوخوان (TSR)
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
زنونسایر ویژگی روشنایی
تنظیم برقی ارتفاع نورفرمان
نیروی کمکی
برقیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
سیستم صوتی
7 اسپیکر 360 واتی با آمپلیفایر - هندزفریمانیتور
4.3 اینچی لمسی - (7 اینچی لمسی: سفارشی)نویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
Bluetooth - USB - CD - MP3 - iPod - AUXسایر ویژگی مالتی مدیا
نمایشگر دنده عقب در آینه - نمایشگر صفحه کیلومترایمنی کابین
مجموع ایربگها
6ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
سفارشیاستارت دکمهای
سفارشیسیستم تهویه
اتومات دوگانه - کنترل رطوبتکول باکس
صندلی راننده
8 حالته برقی - تنظیم برقی گودی کمرصندلی سرنشین جلو
تنظیم دستیویژگی صندلی عقب
تاشو دوتکهگرمکن صندلی
(جلو: سفارشی) - (عقب: سفارشی)سردکن صندلی
(جلو: سفارشی)ماساژور صندلی
روکش صندلی
چرم مشکی یا خاکستری یا قهوهایایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
آینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
سفارشیآینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سفارشیسانروف
سفارشیسایر ویژگی ظاهری
شیشه دودی عقب - شیشه بالابر آنتیترپ راننده درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
ناشناس 4 روز پیش
با عرض سلام خدمت دوستان عزیز،
اول از همه خواهشا از روی تعصب نظر ندیم و دیگران رو با دلایل غیر کارشناسی و بی اصل و اساس گمراه نکنیم.
بنده در طول این ۱۰ سال تجربه رانندگی با هر دو خودروی توسان و اسپرتیج رو داشتم چه در شهر و چه در خارج از شهر ، هر سال علاوه بر استفاده در شهر حدود ۴۰۰۰ کیلومتر با یکی از این دو خودرو تا به امروز به خارج از شهر با مسافت های طولانی سفر کرده ام .
نکته اول که لازم به ذکر هستش اینکه فضای سرنشینان عقب در اسپورتیج نسبت به توسان به شدت کم هستش چه از نظر فضای پا و چه از نظر فضای سر در ردیف عقب. و این نکته با عث میشه شما در مسافرت های طولانی مدت اذیت بشید به خصوص برای افراد دارای قد بالای ۱۷۰ سانتی متر .
نکته دوم که یکی از دوستان فرمودن، این بود که برای مسافرت های خارج از شهر مناسب نیست که میتونم با جرئت بگم این نظر کاملا نظر غیر منطقی هستش و از این بابت نگران نباشید بنده خودم تجربه بیش از ۵۰۰۰۰ کیلومتر با توسان داشتم درسته که سیستم تعلیقش چندان چنگی به دل نمیزنه و این موضوع در اکثر کراس اوور هایی همچون توسان و اسپورتیج و امثالشون عادی هست و این در حالی هستش که این ضعف سیستم تعلیق و کمک در اسپورتیج به مراطب بیشتر و با شدت فجیع تری حس میشه.( به خصوص برای سرنشینان عقب)
نکته سوم درباره عملکرد فنی توسان هستش که در موارد بسیاری واقعا راضی کننده است کنترل پایداری هندلینگ فرمان پذیری تعادل چسبندگی کشش و..حتی از نظر گیربکس در حد خودش عالی هست که بیشتر این موارد در اسپورتیج هم مشاهده میشه چرا که در بحث فنی بسیار شبیه هم هستند.
نکته چهارم در مورد فضای دید راننده هستش در این نکته پیروز میدان توسان هستش چرا که فضای دید راننده در توسان نسبت به اسپورتیج به مراطب بهتر هستش و این ضعف در دید توسط راننده در اسپورتیج به مقدار زیاد و اذیت کننده ای حس میشه( البته اگر تجربه رانندگی با توسان رو قبلا داشته باشید حداقل یک بار)
در نهایت باید عرض کنم بین انتخاب توسان و اسپورتیج که بیشتر سلیقه ای هستش،
اگر خودرویی برای سفر و جاده میخواین که فضای سرنشینانش به مراتب بهتر و جادار تر و تعلیقش تا حدودی بهتر از اسپورتیج باشه قطعا توسان انتخاب ایدهآلی هستش.
اما اگر خودرویی برای داخل شهر و در دید عموم، جمع و جور میخواین که یک یا نهایتا ۲ تا آپشن ( سرد کن ، حالت رانندگی ) بیشتر داشته باشه اسپورتیج انتخاب بهتری هست.
در کل عرض کردم که توسان و اسپورتیج در بحث فنی تقریبا عین هم هستند جای بحث زیادی نمیمونه که فقط در فضای سرنشینان و تا حدودی در تعلیقش و چند تا آپشن و موارد جزئی دیگری با همدیگه فرق دارند.
که قطعا انتخاب بنده توسان هستش
با تشکر
پاسخ
0
0
0
ناشناس 1403/7/21
ماشین کار بردی.چه در شهر چه بیرون از شهر..روغن خوب بریزید به موقع هم عوض کنید .یه عمر سوارش شید..
پاسخ
0
0
0
ناشناس 1403/7/21
بسیار ماشین کاربردی چه در شهر چه بیرون از شهر .روغن خوب بریزید و به موقع تعویض کنید .یک عمر براتون کار میکنه..
پاسخ
0
0
0
ناشناس 1403/3/16
با سلام توسان مدل ٢٠١٤با كاركرد٨٠٠٠هشت هزار كار قيمت پر پر چند ارزش خريد دارد؟
پاسخ
2
0
0
ناشناس 1403/4/29
بله واقعا ارزش داره
0
0
alisalamati 1403/3/19
بستگی به رنگ ماشین داره و ایا خط و خش و ایا لیسه گیری داره اگر نداره و از نظر فنی هم خیلی تمیز باشه تا 2500تا 2700 میشه قیمت گذاری کرد
0
0
ناشناس 1402/12/18
صدای بوق هشدار سنسور دنده عقب در توسان ۲۰۱۳ خیلی ضعیفه
پاسخ
0
0
0