


با توجه به گرایش جهانی مشتریان نسبت به خرید خودروهای شاسیبلند و کراساور، هیوندای درحال اضافه کردن سهم بیشتری از سبد محصولات خود به مدلهایی نظیر سانتافه، توسان و مدل تازه نفس کوناست تا حق انتخاب مشتریان را افزایش دهد. توسان نیز بر مبنای چنین الگویی شکل گرفته است و علیرغم اشتراک فنی با پلتفرم النترا، کراساوری چهارچرخ محرک و نسبتا کارآمد به حساب میآید. اما متاسفانه افت ارزش قیمتی آن و کاهش حجم پیشرانهاش (از 2.4 لیتر به 2 لیتر) باعث شده تا توسان TL، که از سال 2016 به بازار ایران راه یافته است، در مقایسه با نسل قبلیاش، چندان رقابتی ظاهر نشود. البته ناگفته نماند که نسل قدیمیتر توسان (یعنی اتاق LM) هم در مدل 2016 در خیابانهای ایران حضور دارد. توسانهای TL موجود در کشورمان، یا آسان موتوری هستند یا کرمان موتوری یا واردات شخصی! فولهای آسان موتوری تقریبا با فولهای کرمانی مشابهاند و هردو، از نوع تک رادار (نقطه کور) هستند درحالیکه توسان فول وارداتی، هم ممکن است 2 رادار (نقطه کور+تغییرلاین) باشد، هم ممکن است «اتوپارک» داشته باشد و هم اینکه شاید «چراغ شور» هم روی آن نصب باشد. برای آگاهی بیشترتان باید بدانید که برخی توسانهای لوآپشن بازار ایران ممکن است «تک دیفرانسیل» باشند یا حتی سقفشان فلزی باشد. همچنین دقت کنید که «شیفتر فرمان» جزو آپشنهای هیوندای برای این خودرو نیست پس در هنگام خرید نیز دلیلی هم برای پرداخت هزینه بیشتر ندارید!
رانندگی و عملکرد فنی طراحی ظاهری کابین و امکانات ارزش در مقابل قیمت کیفیت
-
مزایای هیوندای توسان (ix35)
- بازار دستدوم
- فضای کابین
- مصرف سوخت
- امکانات رفاهی
-
معایب هیوندای توسان (ix35)
- شتابگیری
- ارزش خرید کمتر از نسل دوم
- قیمت بازار مشاهده قیمت امروز
وضعیت در بازار ایران
- مدلهای موجود 2016 تا 2018
مشخصات فنی
- محور محرک دو دیفرانسیل
- گیربکس 6 دنده اتومات
- پیشرانه 4 سیلندر
- حجم موتور 2 لیتر
عملکرد فنی
- قدرت 155 اسببخار
- گشتاور 192 نیوتنمتر
- شتاب 11.8 ثانیه
- سرعت 180 کیلومتر برساعت
- مصرف ترکیبی 8.3 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
- نوع بدنه شاسی بلند جمع و جور
- نوع شاسی یکپارچه
- نسل (کد اتاق) نسل سوم (TL)
- طول 4475 میلیمتر
- عرض 1849 میلیمتر
- ارتفاع 1655 میلیمتر
- فاصله محوری 2670 میلیمتر
- وزن 1435 کیلوگرم
- حجم باک 62 لیتر
- چرخ جلو 225/55R18
- چرخ عقب 225/55R18
- سایر ویژگیها (رینگ توربینی 19 اینچی: سفارشی)
سیستم کمکی راننده
-
کروز کنترل
-
کروز کنترل هوشمند
-
کنترل ایستایی در سربالایی
-
کنترل سرعت در سرازیری
-
کنترل کشش
-
کنترل پایداری
-
ضد واژگونی
-
اتو پارک
- حالت رانندگی 3 حالته (نرمال - اکو - اسپرت)
- سایر ویژگیها مدیریت پایداری خودرو (VSM)
سیستم هشدار دهنده
-
سنسور جلو
-
سنسور عقب
-
سنسور باران
-
سنسور فشار باد تایر
-
سنسور خوابآلودگی راننده
- رادار نقطه کور سفارشی
- رادار تغییرلاین سفارشی
-
رادار تصادف جلو
-
رادار تصادف عقب
-
رادار تابلوخوان
- سایر ویژگیها (سنسور 360 درجه: سفارشی)
سیستمهای ترمز
-
توزیع نیرو ترمز
-
ترمز ضدقفل
-
ترمز کمکی
- ترمز پارک برقی سفارشی
-
ترمز اضطراری
- سایر ویژگی ترمز (اتوهلد: سفارشی)
سیستم روشنایی
-
دیلایت
-
اتولایت
-
نوربالا اتومات
-
ارتفاع نور اتومات
-
چراغ مهشکن جلو
-
چراغ مهشکن عقب
-
چراغ چرخشی
- چراغ شور سفارشی
- چراغ جلو زنون
- سایر ویژگی روشنایی چراغ خوشآمدگویی - چراغ بدرقه
فرمان
- نیروی کمکی برقی
-
روکش چرم
-
دکمههای کنترلی
-
حساس به سرعت
-
پدال شیفتر
- گرمکن فرمان سفارشی
-
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
- سیستم صوتی 6 اسپیکر
- مانیتور مانیتور 8 اینچی
-
نویگیشن
-
هدآپ
-
دوربین عقب
-
دوربین جانبی
-
دوربین 360
-
دوربین شب
- قابلیت پشتیبانی Bluetooth - USB - CD - MP3 - AUX
-
سایر ویژگی مالتی مدیا
ایمنی کابین
- مجموع ایربگها 6
-
ایربگ راننده
-
ایربگ زانویی راننده
-
ایربگ سرنشین جلو
-
ایربگ زانویی سرنشین جلو
-
ایربگ پردهای
-
ایربگ جانبی جلو
-
ایربگ جانبی عقب
-
پشتسری فعال
-
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
-
ورود بدون کلید
-
استارت دکمهای
- سیستم تهویه اتومات دوگانه - دریچه تهویه عقب
-
کول باکس
- صندلی راننده تنظیم برقی - تنظیم برقی گودی کمر راننده
- صندلی سرنشین جلو تنظیم برقی
- ویژگی صندلی عقب تاشو دوتکه
- گرمکن صندلی (جلو: سفارشی) - (عقب: سفارشی)
- سردکن صندلی (جلو: سفارشی)
-
ماساژور صندلی
- روکش صندلی چرم
-
ایزوفیکس صندلی
-
خروجی 12 ولت
- صندوق برقی با جک سفارشی
- صندوق پران هوشمند سفارشی
-
سایر ویژگی کابین
آینه و شیشه
-
آینه عقب الکتروکرومیک
-
آینه جانبی تاشو برقی
-
آینه جانبی با تنظیم برقی
-
آینه جانبی با گرمکن
- سقف پانوراما سفارشی
- سانروف سفارشی
- سایر ویژگی ظاهری شیشه دودی عقب
-
کیا اسپورتیج
2017
-
سانگ یانگ نیو کوراندو
2018
-
دی اس 6
2017
1354hassan(720 روز پیش)
الان توسان 1/900 بعد رنو کولئوس و نیسان ایکس تریل هم تو همین رنج قیمتی ان و میتسوبیشی اوتلندر 200 ارزونتره واقعا چه مبنایی برا قیمت گذاری هست کسی که توسان میخره و انتخابش توسانه واقعا محشره
Djv (705 روز پیش)
کسی توسان میخره که اپشن دوست داشته باشه و در ضمن کولیوس 2300 هست و ایکس تریل 2600 و اوتلندر هم قیمت هست با توسان ولی اپشن هاش به توسان نمیرسه. ( توسان 1800 هست تقریبا و اتلندر هم همین حدوده )
1354hassan (591 روز پیش)
Djv ..... بزرگوار امروز که خودرو گرون شده ایکس تریل را زدن 2300. قیمتهای 4 ماه قبل چون میخواستم بخرم اوتلندر صفر 2018 سفید از 1700 تا 1750 کلیوس صفر 2018 سفید از 1900 تا 2 تومن ایکس تریل صفر 2018 سفید از 2 تا 2200 اما توسان 1900 تا 2 تومن بود الانم خیلی تغییر نکردن قیمتها نهایت صد بالا پایین فقط توسان ارزونتر شده چرا چون قیمتش کاذبه
Fact (575 روز پیش)
دوست عزیزی که گفته ایکس تریل ۲ ملیارد و ششصده قیمتشه داداش کی گفته؟ ایکس تریل و توسان در یه حدود قیمت هستن جفتشونم کم کارکرد هاشون دورو ور یک و هشتصد ایناس که به نظر من توسان خیلی بهتره هم ظاهر هم اپشن و هم حتی لذت سواری
Shayan2022 (143 روز پیش)
الان اوتلندر گرونتره 😂🤦♂️
alireza7731(560 روز پیش)
ماشین خیلی خوبیه مخصوصا سفارش اروپا و سواری نرم و راحتی داره و امکانات عالی بازار دست دوم هم خیلی خوبه الان مدل ۲۰۱۸ صفرش حدود۲۲۰۰ ۲۳۰۰ هستش
Shayan2022 (143 روز پیش)
😂نسخه های کرمان موتور فول ترین نوع هستن توی توسان و همچنین گرونتر که نمیدونم چرا
ee(274 روز پیش)
سلام دوستان من یه سوناتا ۲۰۱۱ دارم به نظرتون می ارزه یه مبلغی روش بذارم توسان ۲۰۱۳ ۲۰۱۴ بگیرم یا کلا برم سراغ ۲۰۰۸ و اسپورتیج و تیوولی؟
Shayan2022 (143 روز پیش)
سلام من سراتو یا النترا وارداتی مدل ۲۰۱۷ رو بهتون پیشنهاد میدم
8AaaA(527 روز پیش)
من سوار این شدم،،سوار اسپورتیج جدید هم شدم ،،سوار کوراندو۲۰۱۸ هم شدم،،،اول اسپورتیج،بعد کوراندو،بعدم توسان،،واقعا هیوندای تو ساخت این ماشین ب جزییات توجه نکرده،همش پلاستیک بی کیفیته،فضای عقب با صندلیای خشک و فضای پای کوچیککککک،،حتی از در ماشین هم بخاید برید تو عین ۲۰۶ عه عقبش ،،،موتورشم ک تعطیله،،فقط ظاهرش خوبه،،،کسی ک پولدار اسپورتیجو بگیره،،اگرم ب اندازه اینا پول نداره با ۸۰۰ میلیون کمتر بده ب کوراندو۲۰۱۸ صفر
HAmidA2 (253 روز پیش)
سواری کوراندو از همه این ها بهتره چون شاسی مستقل هستش ولی چون در ایران متاسفانه جا نیفتاده و کمتر شناخته شده کمتر کسی از سواریش لذت برده
Shayan2022 (143 روز پیش)
😐فضای پای توسان کمه ؟ در حد سانتافست عزیز فضای پای بسیار خوبی داره
Majid38(184 روز پیش)
سلام و عرض ادب بنده بین اسپورتیج و توسان هر دو مدل ۲۰۱۷ یکم شک دارم کدوم رو بخرم .کروز کنترل هوشمند و رادار جلو واسم خیلی مهمه دوستانی که دارن بگن کدوم یکی این آپشن ها رو داره و پیشنهادشون واسه بنده کدومه ممنون
Shayan2022 (143 روز پیش)
سلام قیمت اسپورتیج ۲۰۱۷ در حدود ۲۶۰۰ هست ولی توسان ۱۸۵۰ چطوری اینهارو باهم مقایسه میکنید ؟ از نظر موتور هم که اسپورتیج یه سر و گردن بالاتره . رقیب های اسپورتیج ۲۰۱۷ سانتافه ۲۰۱۷ کولیوس ۲۰۱۸ سورنتو ۲۰۱۷ و رکستون ۲۰۱۸ و تیگوان هستن نه این
Shayan2022 (143 روز پیش)
اوتلندر فو و ایکس تریل و راوفور رو یادم رفت اضافه کنم منتها از من میشنوید هر خودرویی که میخواید بخرید بجز تویوتا کلا تو این بازار سمت تویوتا نرید مالکانش جوگیر شدن فکر کردن بنز سوارن
poornemat 1356@yahoo.com(253 روز پیش)
نیسان قشقایی منطقه ۲۰۱۵ منطقه آزاد دارم ، طبق تحقیقاتم هم از لحاظ قدرت و هم گشتاور و هم شناب از توسان ۲۰۱۷ بر روی کاغذ خیلی سرتره ولی نمی دانم. چرا وارد نشد !؟
فرانک(1039 روز پیش)
توسان اسان موتور چه فرقی با کرمان موتور داره؟؟؟
fazel2122311 (487 روز پیش)
تقریبا هیچی ولی در کل آسان موتور بهتر از کرمان موتور (کلیت منظورم هستش)
2017Moein(525 روز پیش)
سلام دوستان یه من سانتافه لو اپشن دارم میخواستم بدونم بفروشم توسان 2017 بگیرم چطوره؟لطفا کمکم کنید
Wrdbt (513 روز پیش)
درسته سانتافه شتابش بهتره ولی نسخه mpi که شما داری خیلی فرق آنچنانی نداره به نظرم با توسان عوض کن چون آپشنای بیشتری داره ظاهرش هم از سانتافه فیس قدیم بروز تره
Fact(575 روز پیش)
جزو ماشین هایی هستش که واقعا برام قابل احترامه و دوستش دارم
SEUNA(581 روز پیش)
سلام من از این خودرو خیلی راضی هستم