اوایل دهه 90 خودمان، هنوز آن ذهنیت مخدوش از خودروهای بی‌کیفیت چینی به کلی پاک نشده بود که کرمانی‌ها محصول جدیدی از شرکت لیفان به اسم 620 را رو کردند؛ خودرویی که به عقیده بسیاری از نظر طراحی، نیم‌نگاهی به ب‌ام‌و سری3 نیز داشته است. مدل 620 در حالی وارد بازار می‌شد که سدان قبلی لیفان، یعنی 530، به موفقیت چشمگیری نرسیده بود اما این لیفان آمد و توانست اوضاع را اندکی بهبود بخشد. در اوایل کار، نمونه 1.6 لیتری 620 عرضه می‌شد. سپس از سال 91 کرمان موتور به‌سراغ ویرایش 1.8 لیتری‌اش (تلنت) رفت و تولیدش را تا مدل 96 ادامه داد. این سدان در ماه‌های ابتدایی مصرف خودروی قابل قبولی نشان می‌داد ولی در سال دوم استفاده بود که ناگهان برخی مشکلات کیفی آن نمایان می‌شد.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • تعلیق نرم
    • صندوق بزرگ
    • داشتن زنجیر تایم
    • بهبود دیسک، صفحه و گیربکس در مدل 1800
  • نقاط ضعف
    • کیفیت ساخت
    • کیفت رنگ بدنه
    • عایق‌بندی کابین
    • ریپ‌زدن یا صدای استارت موتور در سرما (در برخی مدلها)
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1390 تا 1391
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 1.6 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 115 اسب‌بخار
  • گشتاور 149 نیوتن‌متر
  • شتاب 13.5 ثانیه
  • سرعت 180 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.6 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 4550 میلی‌متر
  • عرض 1705 میلی‌متر
  • ارتفاع 1495 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2605 میلی‌متر
  • وزن 1150 کیلوگرم
  • حجم باک 58 لیتر
  • چرخ جلو 195/60R15
  • چرخ عقب 195/60R15
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1390 تا 1396
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی بهبودیافته
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 1.8 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 131 اسب‌بخار
  • گشتاور 160 نیوتن‌متر
  • شتاب 10.5 ثانیه
  • سرعت 205 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.8 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 4550 میلی‌متر
  • عرض 1705 میلی‌متر
  • ارتفاع 1495 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2605 میلی‌متر
  • وزن 1155 کیلوگرم
  • حجم باک 58 لیتر
  • چرخ جلو 215/60R15
  • چرخ عقب 215/60R15
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها

91 دیدگاه

Mocyo(5 روز پیش)

سلام من میخوام ام وی ام ۵۳۰ بخرم ولی بعضی از دوستان میگن لیفان ۶۲۰ بخرم الان موندم کدوم رو بخرم ممنون میشم راهنمایی کنید

Hamidm13710(120 روز پیش)

سلام وقت بخیر لیفان ۱۸۰۰ سی سی بگیرم یا سورن مدل۹۴؟ لطفا کمک کنید

mani123456 (112 روز پیش)

سورن بگیری بهتره620 خوب نیست

Mmm123 (107 روز پیش)

لیفان بخر.این دیگه پرسیدن داره.سورن ۹۴ دیگه الان وقت اسقاط شدنشه😂😂

محمد هاشمی (71 روز پیش)

سلام لیفان تمیز پیدا کنی خیلی بهتره

ssfree (64 روز پیش)

سورن اگه صفر بود اره ولی این مدل 94 هست بدرد نمیخوره و لیفان بهتره

Ddvvffvfdghre12345678 (9 روز پیش)

لیفان ۱۸۰۰ بگیر

Kameron (6 روز پیش)

اصلا قابل مقایسه نیستن ، گول دلال هارو نخورید ، ماشین چینی درسته کیفیت خیلی خوبی نداره اما هرچی باشه از ایرانی بهتره ، در خربد لیفان ۶۲۰ اصلا شک نکنید

Sam68(245 روز پیش)

دوستان عزیز یه لیفان ۶۲۰ مدل ۹۲ یا ۳ الان چه قیمته

MAHDIpv7 (211 روز پیش)

162

ALI0069 (45 روز پیش)

تو اینترنت بزن محاسبه گر قیمت خودرو میاره برات هرچی دلت بخواد

Pouria071(144 روز پیش)

سلام دوستان قصد خرید این ماشینو دارم. میخواستم بدونم آیا ماشین پر خرجیه یا کم خرج و اینکه قطعاتش پیدا میشه؟ شیراز سکونت دارم ممنون میشم پاسخ بدین

alireza90 (139 روز پیش)

سلام دوست عزیز،بله قطعات فراوانی داره ولی قیمت قطعات لیفان کمی گرون تر از خودرو های ایرانی هست،ولی در کل موتور کم مصرف و قدرتمندی داره

ALI0069 (45 روز پیش)

ماشین ایرانی هر روز باید خرجش کنی کیفیت قطعات خیلی کمتره ولی قیمتشون حدود 30 درصد ارزونتر ولی ده برابر زودتر خراب میشن دوباره

660Alireza(327 روز پیش)

سلام دوستان من پولی ک دارم میتونم پژو نودوهفت بخرم سوالم اینه ایا لیفان نودو دو بخرم عقلانی هست درسته ک لیفان خوبه ولی ایا با کارکرد مثلا صدوپنجاه هزار تا خریدن درسته ؟بقول گفتنی لش نشده خرجش گردن من بیوفته حتی رو مزدا ۳۲۲ هم فکر میکنم مدل پایینش با کارکرد دویست هزارتا دوستان لطفا با توجه کارکرد و مدل هاشون جواب بدید والا شکی نیست لیفان ومزدا از پژو بهتره ولی چون مدل هاشون پایین تره میترسم

Mmm123 (152 روز پیش)

با یکی که خیلی خوب از ماشین سر در میاره برو بخر.کارشناس هم ببر.اگر بتونی سالم هرکدوم رو پیدا کنی واقعا می ارزه و تا چندسال دیگه از کنار تعمیرگاه رد نمی شی.ولی این رو هم در نظر بگیر پژو رو هرکجا کشور خراب شد خیالت راحته مکانیک و لوازم داری چه الان چه ده سال دیگه.و اینکه پژو پول نقد.من خودم لیفان رو ترجیح میدم چون سواری و راحتی ماشین برام مهمه.

Amir39 (126 روز پیش)

هرچند ماشین خوبیه لیفان ولی چون مدلش پایینه بنظرم مدل اگه میتونید بالاتر بخرین ودر کل پژو نخرین بهتره

ALI0069 (45 روز پیش)

اینترنت کارشناس جستجو کن میاد برات جیک و پوکش رو در میاره با پول کم همیشه چند تا از دیوار و اگهی ها سوار شو تا فرقش رو بفهمی به کارکرد نیست مونده چجور رونده و اینکه تعمیر کرده یا نه... تعمیر کرده ها درست میشن مثلا پژو رو سال 98 حدود 10 تومن خرجش کرد از نو هم بهتر میرفت موتوریتش

Vahid2935(300 روز پیش)

سلام و عرض ادب لیفان ۶۲۰ مدل ۹۰ با کیلومتر ۱۵۰ هزار تا دیدم برای خرید و با مقایسه از پژو بهتره ولی متاسفانه هیچ اطلاعاتی در موردش ندارم و در انتخاب استرس ایجاد شده میشه منو راهنمایی کنید با تشکر

Amir39 (126 روز پیش)

هیچ خودرو داخلی قابل مقایسه نیست با لیفان

ALI0069 (45 روز پیش)

ماشین غیر ایرانی بخری کلا لعنت میفرستی به ماشینای ایرانی

Shenli(48 روز پیش)

سلام و عرض ادب. دوستانی که میخان این ماشین رو بخرن و اطلاعات صادقانه میخان، یا عزیزانی که طبق نظر دوستان دلال اظهار نظر میکنن و این ماشین رو نداشتن و فقط یکجانبه شنیدن، من آنچه که از بهمن ۱۳۹۰ که از نمایندگی ‌‌و صفر تحویل گرفتم تا امروز که آخرای خرداد ۱۴۰۰ هستش رو میگم خدمتتون.البته ماشین من مدل سری اول ۱۶۰۰ هست و از ۱۸۰۰ ها اطلاعات چندانی ندارم جز گفته یکی از همکار هام که نسبتا راضی بود اما کمتر از من. این ماشین اگه خرده فرهنگ های نمایشگاهی و تو سر همه ماشین ها زدن خصوصا چینی ها نبود، حداقل باید ارزش ریالیش دو برابر الان بود. ماشین فوق العاده جاداره، صندوق عقب لیفان رو بعید می‌دونم ماشینی داشته باشه باید ببینید که متوجه بشید. ماشین فوق العاده نرم و تعلیق بسیار خوبی داره. تو دور بالا صدای موتور داخل میاد و زیادم میاد اما ناگفته نماند فقط دنده ۱ و ۲ دور موتور از ۳۰۰۰ بالاتر می‌ره و بقیه اش مثلا تو سه بخاید دنده رو پر کنید و برسید رو ۱۰۰ ممکنه واس چند لحظه دور موتور به ۳۲۰۰ برسه اما متوسط ۱۴۰ تا با دنده پنج تو کفی بدون شیب مثبت یا منفی برید، دور موتور دقیقا رو ۳۰۰۰ هستش. ماشین در رنج قیمتی خودش طراحی داخل خیلی زیبایی داره، کیفیت صدای سیستم و باند فابریک بیشتر از انتظاره. تعویض دنده ها به واسطه فنری که زیر دسته دنده هست، حس خوبی میده و ماشین خصوصا تو دنده ۲ وقتی پر کار برید بعد یکی دو ثانیه شتاب خیلی خوبی میگیره و واقعا برای موتور ۱۶۰۰ تنفس طبیعی قابل توجه هستش. ماشین تو برف از اکثر ماشین هایی که برخورد میکنید بهتر عمل می‌کنه. مصرف ماشین داخل شهر بسته به نوع رانندگی و فصل و گرفتن کولر، بین ۶ تا ۸ متفاوته و خارج از شهر خیلی بعیده از ۶ تا ۶ و نیم بیشتر بسوزونه دیگه نهایتش میشه صدی ۷. در مورد قطعاتش یه مدت کلا لوازم چینی فروشی خیلی کم بود و تو شهرستان ها یه معضل کامل بود اما الان که یه مقدار دید مردم بهتر شده و منطق به تفکر دلال زده غلبه کرده و متوجه شدن که ماشین چینی اتاق حالیش هم از تولیدات داخلی خیلی بهتره، بازار لوازم هم خیلی بهتر شده و هرجا پارک کنی حداقل یکی دو تا تراکت تبلیغاتی لوازم لیفان و بقیه برند های چینی زیر برف پاکن میزارن. قیمت لوازم هم ممکنه مثلا متوسط ۳۰ درصد از لوازم پرشیا گرون تر باشه اما در عوض اگه با پرشیای هم مدل و‌کارکرد یکسان دو ماه یکبار نیاز به قطعه داشته باشید، با لیفان ۶۲۰ شاید سالی یکبار هم نیاز نداشته باشید. کل قطعاتی که من تو این ۱۱۴۰۰۰ کیلومتر و ۱۰سال نیاز داشتم شامل. دیسک صفحه ۱ بار _ رادیاتور _ لوازم پمپ کلاج بالا_ تیغه برف پاکن ۱ بار _ و کل مشکل جلوبندی که داشتم تنها و تنها یکبار تعویض میل موجگیر بود که اونم دیجی کالا داشت و بعد از ۸سال کار عوض کردم. الانم دارم سراتو میگیرم متاسفانه پول کم آوردم و باید بفروشمش در حالی که با پولش فقط میشه ۴ حلقه رینگ و لاستیک خوب گرفت.

ALI0069 (45 روز پیش)

مشکل اینه دور موتور کلا باید نزدیک 3000 دنده رو عوض کنید سرعتم بیشتر از 120 ممنوعه این کارها رو کنید هیچ ماشینی صدا نداره حتی تیبا و ساینا و کوییک خخخ ولی مردم دیدم دور موتور 4000 دنده نمیزنن یا میترسن بزنن صدای ناتله موتور بلند میشه مشکل نوع رانندگیه یه ذره دنده مرده تر برید ردیفه بازم بهتر از ماشینای ایرانیه من ماشین پرایدم رو دادم یکی برد صدای ناله ماشین بلند بود همیشه.دادم یکی دیگه ماشین انگار خاموش میرفت بستگی به نوع رانندگیتون داره...

Hghfdyjfjwji(48 روز پیش)

لیفان 620 1600 بهتر یا mvm315

Mohammadbn(164 روز پیش)

من از رانندگی با این ماشین راضی ام و اصلا نمیشه با خودرو داخلی مقایسش کرد....حتی از دنا پلاس هم بهتر....

Hjjjjjjj (147 روز پیش)

والا داداش ماشین چینی از ایرانی درسته بهتره ولی بازار فروش دست دو ضعیفی داره کلا ماشین چینی رو زیر100 هزار تا باید رد کنی وگرنه باد میکنه رو دستت

Amir39 (126 روز پیش)

هیچ ماشینی که از نظر قیمتی با این ماشین یکی باشه قابل مقایسه نیست از هر نظر، حتی هیچ ماشینی با قیمت صد و پنجاه میلیون تومن بالاتر هم از هر نظر قابل مقایسه با این ماشین نیست. من چهار ساله دارم این خورد و رو

MHSH(376 روز پیش)

دوستان از بین لیفان 620 1800 و کیا ریو و mvm 530 کدومش بهتره؟؟لطفا راهنمایی کنید

Amiroo40 (145 روز پیش)

💯% لیفان ۶۲۰

Show More