بررسی مشخصات لیفان 620
بررسی مشخصات لیفان 620
بررسی مشخصات لیفان 620
بررسی مشخصات لیفان 620

اوایل دهه 90 خودمان، هنوز آن ذهنیت مخدوش از خودروهای بی‌کیفیت چینی به کلی پاک نشده بود که کرمانی‌ها محصول جدیدی از شرکت لیفان به اسم 620 را رو کردند؛ خودرویی که به عقیده بسیاری از نظر طراحی، نیم‌نگاهی به ب‌ام‌و سری3 نیز داشته است. مدل 620 در حالی وارد بازار می‌شد که سدان قبلی لیفان، یعنی 530، به موفقیت چشمگیری نرسیده بود اما این لیفان آمد و توانست اوضاع را اندکی بهبود بخشد. در اوایل کار، نمونه 1.6 لیتری 620 عرضه می‌شد. سپس از سال 91 کرمان موتور به‌سراغ ویرایش 1.8 لیتری‌اش (تلنت) رفت و تولیدش را تا مدل 96 ادامه داد. این سدان در ماه‌های ابتدایی مصرف خودروی قابل قبولی نشان می‌داد ولی در سال دوم استفاده بود که ناگهان برخی مشکلات کیفی آن نمایان می‌شد.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • مزایای لیفان 620

    • تعلیق نرم
    • صندوق بزرگ
    • داشتن زنجیر تایم
    • بهبود دیسک، صفحه و گیربکس در مدل 1800
  • معایب لیفان 620

    • کیفیت ساخت
    • کیفت رنگ بدنه
    • عایق‌بندی کابین
    • ریپ‌زدن یا صدای استارت موتور در سرما (در برخی مدلها)

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 1390 تا 1391

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 1.6 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 115 اسب‌بخار
  • گشتاور 149 نیوتن‌متر
  • شتاب 13.5 ثانیه
  • سرعت 180 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.6 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه سدان جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 4550 میلی‌متر
  • عرض 1705 میلی‌متر
  • ارتفاع 1495 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2605 میلی‌متر
  • وزن 1150 کیلوگرم
  • حجم باک 58 لیتر
  • چرخ جلو 195/60R15
  • چرخ عقب 195/60R15
  • سایر ویژگی‌ها

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 1390 تا 1396

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی بهبودیافته
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 1.8 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 131 اسب‌بخار
  • گشتاور 160 نیوتن‌متر
  • شتاب 10.5 ثانیه
  • سرعت 205 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.8 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه سدان جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 4550 میلی‌متر
  • عرض 1705 میلی‌متر
  • ارتفاع 1495 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2605 میلی‌متر
  • وزن 1155 کیلوگرم
  • حجم باک 58 لیتر
  • چرخ جلو 215/60R15
  • چرخ عقب 215/60R15
  • سایر ویژگی‌ها

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
109 دیدگاه

Pouriyakalan(124 روز پیش)

سلام دوستانی که اطلاع دارن ممنون میشم نظر بدن و کمک کنن من بین چند مدل موندم یکی ام وی ام 315,530و لیفان620,x50با دلیل بگین کدوم اگ مدل دیگ هم مدنظر بود ممنون میشم

Hosein86(129 روز پیش)

سلام من بین جک j5 و mvm 550 گیر کردم کدوم بهتره؟!

Sadrakhani80 (124 روز پیش)

هر دو ماشین خوبین ولی به نظرم جک از نظر طراحی داخلی و خارجی و امکانات و ارگونومی صندلی ها و درون کابین بهتر باشه شتاب ام وی ام بهتر از جک هس ولی نه اونقدر که اختلاف فاحشی باشه

Sadrakhani80(124 روز پیش)

از سال 93 دارم حدود 160 هزار کارکرد از صفر دست خودمه غیر از وسایل مصرفی چیزی براش عوض نکردم خیلی ازش راضیم از هر نظر بهتر از ماشین های ایرانی هس از نظر امکانات و شتاب ارگونومی صندلی تعلیق نرم صدای بیرون از کابین خیلی بهتر از محصولات داخل هس تا 500 میلیون از نظر شتاب رقیب نداره به جز دنا پلاس توربو که اونم تو سرعتای بالا از 120 به بعد ازش کم نمیاره معایبش یک کیفیت رنگ هس که باید بدرستی نگهداری باشه صدای موتور داخل کابین هس که اونقدر آزار دهنده نیس با یه موزیک حل میشه از شاهین خیلی کمتره کولرش خوبه ولی کولر سمند به نظرم خنک تر از این عمل میکنه ولی 206 تیپ 5 ضعیفتر تمام قطعاتشم هس من تو تبریزم قیمتای وسایل مصرفیش با محصولات داخلی یکی هس ولی لوازم دکوراتیو مثل چراغ اینا گرون تره

Mohsen1985(143 روز پیش)

از ۹۴ تاحالا دارم و حدود ۱۹۰هزارتا کارکرده. پارس tu5 مدل ۹۶ هم دارم انصافا لیفان نرم تره تو جاده خیلی بهتره. لوازمش اون موقع که گرفتم گرون بود. اما الان ارزونتره. شتاب و قدرتش بهتره نسبت به پارس. مصرف بنزینش هم کمتره. ترمزاش قوی تره. فرمون و دنده و کلاچش بسیار نرمتره. صندوقش جا دار تره. نور چراغاش بهتره. ظاهر بهتری داره اپشن های بیشتری داره ضبط تصویری اتو لایت سانروف .. مزایای پارس: صدای موتور کمتر و نفوذ کمتر صدا. بازار فروش بهتر. فراوانی قطعات

sirooss(932 روز پیش)

من یه 92 دارم که شهریور 92 از کرمان موتو صفر گرفتم دوسالی بعنوان ماشین دوم و حدود نزدیک 7 سال هم ماشین سومم بود یعنی واقعا ماشین تنها 28 هزارتا کار کرده فقط مصرفش نسبت به ماشینها هم رده خودش شاید یه مقدار کمتره (هم رده از لحتظ حجم موتور نه قیمت) خرج آنچنانی هم نداشته بجز رادیاتورش که بابتش که چند روز نمایندگی اصلی کرمان متور (کیلومتر 16 جاده مخصوص) خوابید. منیفولد اگزوز که گارانتی عوض کرد لولزم پمپ کلاج و سیستم روغن هیدرولیک و مخزنش . خرج دیگه ای نداشته البته من کلا توی شهر سوار شدم اونم تو روزهای کم ترافیک بخاطر دنده دستی بودنش ....قطعاتشم البته فکر کنم نسبت به مثلا به داستر و اپتیما (که یه لنتش مثلا حدود 1500 تموم میشه)واقعا ارزونتره ولی نسبت به ماشینهای ایرانی ممکنه گرونتر باشه شتابش از داستر بهتر از اپتیما جی تی لاینواقعا ضعیف تره .....یکسال پیش گذاشتم دم نمایشگاه دوستم بفروشم اول نخریدن بعد ده روز یهو هجوم آوردن برا خرید رفیقم هم گفت گرون داره میشه نفروش بنداز گوشه پارکینگ

Taqy54 (800 روز پیش)

الان واقعا داری لیفان رو با اپتیما مقایسه میکنی مرد مومن؟؟؟

Hjjjjjjj (697 روز پیش)

واقعا حرفتون عجیبه که ماشین1800 چینی رو با3000 شیش سیلندر کره مقایسه میکنی از نظر شتاب خخخ واقعا که....بعدشم شمایی که میگی از داستر بهتره. رنو یکی از با دوام ترین برند های دنیا هستش حالا داستر که هیچی همین ال نود که ایران نصفش رو اشغال کار میکنه باز هم ماشین سگ جونی با دوامی بعد اومدی با داستر مقایسه میکنی

sirooss (404 روز پیش)

در پاسخ به دوستان که گفتن داری چیو با چی مقایسه میکنی من کلا همین سه تا ماشین زیر پامه و اصلا هم از ماشین زیاد سر در نمیارم علاقه ایم ندارم فقط تجربه شخصیم بود مثلا تجربم میگه اول حرکت تو اتوبان این تیز تر از داستره ولی جفتشون نسبت به اپتیما جدا ضعیف هستن قطعاتیم که عوض کردم چیزی بود که نمایندگی بهم فاکتور داد

Meysam73 (368 روز پیش)

جناب شما که این خودرو رو دارید. صدای موتور توی بدنه نمیاد؟ اذیتت ن نمیکنه؟ در سرعت100 به بالا

Meysam73(368 روز پیش)

سلام. 4 روزه لیفان620 1800سی سی خریدم مدل 93و تازه امروز باهاش یه مسافت 350 km رفتم و برگشتم. احساس میکنم صدای موتورش زیاده در دنده 4 با سرعت100 و در دنده 5 با سرعت 110 تا 120. کسایی که دارند آیا صدای موتور خودروی شماهم زیاده؟ ؟؟

Abas6370(421 روز پیش)

دوستان شمایی که میگید چین ضعیفه به من بگید خودرو ایرانی چه پیشرفت و تکنولوژی داشت مثلا پراید شده تیبا و شاهین هشت سوپاپ لیفان 530شده 820چشم نواز ام وی ام 110شده تیگو 7 جک جی ۳ شده غول کا۷ بسترن و دیگنیتی و هاوال و هایما و....... عزیزان بخدا قسم ماشین های ایرانی هم که سوار میشید از قطعات چینی درجه 10هستن نگید ایرانی شما با جک جی فایو قدیمی رانندگی کن در مقایسه با پارس بعد خودت میفهمی من چی میگم

Mexican (418 روز پیش)

بله نظر شما کاملا درست ماشین چینی از لحاظ فنی خیلی بهتر از ماشین داخلی هست اما متأسفانه شرایط بازار ایران با کل دنیا متفاوته معمولاً کسی که چینی میخره مخصوصا دست دوم از لحاظ مالی شخص متمول به حساب نمیاد و این افراد معمولا نگران از بین رفتن اندک سرمایه خودشون هستند و خرید خودروی چینی کارکرده مخصوصا مدلهای از خط تولید خارج شده ریسک بالایی دارن و معلوم نیست تا چند سال تامین قطعه میشن در نهایت سال به سال قعطاتشون کمیاب تر میشه چون واردات مدام لوازم برای خودرویی که دیگه تولید نمیشه برای تاجر هم ریسک داره به همین دلیل به عنوان حافظ ارزش و حفظ دارایی در شرایط کشور ما خودرویی باید خرید که سر مایه مالک رو به خطر نیندازه البته ممکن افرادی باشن که براشون مهم نباشه و این ریسک رو هم می‌پذیرن و خودروی چینی کارکرده و خارج از تولید رو میخرن اون بستگی داره به تشخیص خود مشتری

Yonos (376 روز پیش)

کاملاً درسته، تولید داخلی که این همه تاکید به استفاده دارند هیچ گونه پیشرفتی ندارند البته پسرفت در استفاده از قطعات با کیفیت کمتر و کسر بعضی قطعات مثل پخش و غیره در موقع تحویل و قیمت های غیر منصفانه و منطقی (نجومی) داشتیم تولید کنندگان ما متأسفانه از معنای واقعی و درک کلمه خدمت به خلق الله فاصله گرفتند معنایی واقعی احترام و خدمت به مشتریان در تمامی اصناف را در کشورهای اروپایی نگاه کنید ( چنین فرهنگ و سطح دانشی از زندگی را آرزومندم )

Yonos(376 روز پیش)

ماشین لیفان بسیار بسیار ماشین خوبیه من که ازش راضی هستم هم زیبای و کلاس خودشو داره و هم در زمان رانندگی شتاب و کنترل بسیار خوبی داره.

Mocyo(554 روز پیش)

سلام من میخوام ام وی ام ۵۳۰ بخرم ولی بعضی از دوستان میگن لیفان ۶۲۰ بخرم الان موندم کدوم رو بخرم ممنون میشم راهنمایی کنید

Mmm123 (460 روز پیش)

ام وی ام قطعات راحت تر گیر میاد ولی لیفان ماشین قوی تری هستش.

660Alireza(876 روز پیش)

سلام دوستان من پولی ک دارم میتونم پژو نودوهفت بخرم سوالم اینه ایا لیفان نودو دو بخرم عقلانی هست درسته ک لیفان خوبه ولی ایا با کارکرد مثلا صدوپنجاه هزار تا خریدن درسته ؟بقول گفتنی لش نشده خرجش گردن من بیوفته حتی رو مزدا ۳۲۲ هم فکر میکنم مدل پایینش با کارکرد دویست هزارتا دوستان لطفا با توجه کارکرد و مدل هاشون جواب بدید والا شکی نیست لیفان ومزدا از پژو بهتره ولی چون مدل هاشون پایین تره میترسم

ahangar (544 روز پیش)

به مدل توجه نکن به مقدار کارکرد واقعی و کارشناسی شده و نیز نوع استفاده ای که شده توجه کنید

Sdefce (461 روز پیش)

اگه میخوای چیزی از رانندگی بفهمی و به امنیت خودتو خانوادت فکر میکنی لیفان بخر اگه تمیزشو پیدا کردی و سوارش شدی عمرا طرف ماشینای داخلی بری

Show More