مشخصات فنی مزدا 3 نیو صندوق دار 1.6 لیتر دنده ای سال 1389 - 1398
سال
در سال 1389 مزدا 3 نسل قدیم (BK) جای خود را به نسل دوم (BL) از این سدان اسپرت ژاپنی در خطوط تولید گروه بهمن داد اما در پی وضع تحریمهای صنعت خودرو، مونتاژ این مدل در سال 1392 متوقف شد و سری بعدی آن نیز از سال 1394 با تیراژ محدود به خط تولید بهمن بازگشت. این درحالی بود
0%
0%
0%
0%
0%
نقاط قوت
کیفیت ساخت
مانورپذیری
جعبهدنده اسپرت
پایداری در سرعت بالا
عملکرد فنی بهتر از مگان
تعلیق مولتیلینک عقب (نرمتر از سراتو مونتاژی)
افزایش 4 سانتیمتری ارتفاع تعلیق در تیپ4
نقاط ضعف
کیفیت رنگ بدنه
تعلیق خشکتر از کرولا
نداشتن مالتی مدیا (در مدلهای قبل 97)
فضای پای محدود در عقب
عملکرد ضعیف در مدل 1.6 لیتری
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1392 تا 1393مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
5 دنده دستیپیشرانه
4 سیلندرحجم موتور
1.6 لیترعملکرد فنی
قدرت
104 اسببخارگشتاور
145 نیوتنمترشتاب
12.2 ثانیهسرعت
183 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
6.3 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
سدان جمع و جورنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل دوم (BL)طول
4580 میلیمترعرض
1755 میلیمترارتفاع
1470 میلیمترفاصله محوری
2640 میلیمتروزن
1185 کیلوگرمحجم باک
55 لیترچرخ جلو
205/55R16چرخ عقب
205/55R16سایر ویژگیها
سیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند (ACC)
کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
کنترل کشش (TCS)
کنترل پایداری (ESC)
ضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر (TPMS)
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور (BSD)
رادار تغییرلاین (LDW)
رادار تصادف جلو (FCW)
رادار تصادف عقب (RCTA)
رادار تابلوخوان (TSR)
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
هالوژنسایر ویژگی روشنایی
فرمان
نیروی کمکی
الکتروهیدرولیکیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
سیستم صوتی
4 اسپیکرمانیتور
نویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
CD - MP3 - AUXسایر ویژگی مالتی مدیا
ایمنی کابین
مجموع ایربگها
2ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
دستیکول باکس
صندلی راننده
6 حالته دستیصندلی سرنشین جلو
4 حالته دستیویژگی صندلی عقب
تاشو دوتکهگرمکن صندلی
سردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
پارچهایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
سوییچ تاشو - ساعت دیجیتالآینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
شیشه بالابر آنتیترپ راننده درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
Mehran6631 1403/10/7
دوستان یه راهنمایی بکنید توی رنج حدود ۱۸۰۰ چی بخرم بهتره؟ مزدا۳؟ سراتو؟ النترا؟
پاسخ
1
0
1
alisalamati 1403/10/11
اگر کیفیت و عملکرد مهمه: مزدا ۳. اگر قیمت و فضای بزرگتر مهمه: سراتو. اگر امکانات و طراحی مدرن مهمه: النترا
0
0
ehsan1120 1403/10/3
هندلینگ مثال زدنی ماشین های تا رنج ۴ میلیارد هم همچین هندلینگی ندارن. کیفیت ساخت بالا و لذت سواری.مصرف سوخت پایین.سیستم مولتی لینک.
موتور بسیار بادوام.شتاب خوب.دوام بالای قطعات.
یه خودروی همه چی تموم.بازار خیلی خوبی هم داره
پاسخ
0
0
3
ehsan1120 1403/10/3
نیو مزدا تو رنج قیمتی خودش واقعا رقیب نداره
پاسخ
0
0
3
عباسیپور 1403/9/29
سلام وقت بخیر
اگر تجربهای دارید ممنون میشم راهنماییم کنید که با بودجه ۲۲۰۰ مزدا ۹۸ با کارکرد مثلا ۶۰ هزارتا منطقیتره یا توسان ۲۰۱۵ با کارکرد ۸۵ هزار (اگه واقعی باشه) یا کلا کاشین چینی صفر؟
پاسخ
1
0
0
alisalamatii 1403/10/2
اگر ماشین باز هستید گزینه های اولی و دومی که فرمودین خیلی ماشین های خوبین ولی من خودم اگر میتونستم 200 میلیون تا 250 میلیون بیشتر هزینه کنم گک امپو صفر خریداری میکردم و پیشنهاد من به شما این ماشینه
2
1
ناشناس 1403/8/28
این یا هیوندای i30
پاسخ
1
0
0
alisalamati 1403/8/29
اگر میشد ای 30 تمیز پیدا کرد گزینه خوبی بود ولی چون خیلی نمیشه روش حساب باز کرد مزدا 3 گزینه بهتری بازار دست دوم بهتری هم دارد
0
0