مشخصات فنی مزدا 3 نیو صندوق دار 2.0 لیتر تیپ 3 سال 1389 - 1398
سال
در سال 1389 مزدا 3 نسل قدیم (BK) جای خود را به نسل دوم (BL) از این سدان اسپرت ژاپنی در خطوط تولید گروه بهمن داد اما در پی وضع تحریمهای صنعت خودرو، مونتاژ این مدل در سال 1392 متوقف شد و سری بعدی آن نیز از سال 1394 با تیراژ محدود به خط تولید بهمن بازگشت. این درحالی بود
0%
0%
0%
0%
0%
نقاط قوت
کیفیت ساخت
مانورپذیری
جعبهدنده اسپرت
پایداری در سرعت بالا
عملکرد فنی بهتر از مگان
تعلیق مولتیلینک عقب (نرمتر از سراتو مونتاژی)
افزایش 4 سانتیمتری ارتفاع تعلیق در تیپ4
نقاط ضعف
کیفیت رنگ بدنه
تعلیق خشکتر از کرولا
نداشتن مالتی مدیا (در مدلهای قبل 97)
فضای پای محدود در عقب
عملکرد ضعیف در مدل 1.6 لیتری
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1389 تا 1392مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
5 دنده اتوماتپیشرانه
4 سیلندرحجم موتور
2 لیترعملکرد فنی
قدرت
147 اسببخارگشتاور
187 نیوتنمترشتاب
9.2 ثانیهسرعت
204 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
7.6 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
سدان جمع و جورنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل دوم (BL)طول
4580 میلیمترعرض
1755 میلیمترارتفاع
1470 میلیمترفاصله محوری
2640 میلیمتروزن
1260 کیلوگرمحجم باک
55 لیترچرخ جلو
205/55R16چرخ عقب
205/55R16سایر ویژگیها
رینگ 7 شاخهسیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند
کنترل ایستایی در سربالایی
کنترل سرعت در سرازیری
کنترل کشش
کنترل پایداری
ضد واژگونی
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور
رادار تغییرلاین
رادار تصادف جلو
رادار تصادف عقب
رادار تابلوخوان
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز
ترمز ضدقفل
ترمز با نیروی کمکی
ترمز پارک برقی
ترمز اضطراری هوشمند
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
بای زنونسایر ویژگی روشنایی
مهشکن مستطیلی جلوفرمان
نیروی کمکی
الکتروهیدرولیکیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
سیستم صوتی
6 اسپیکرمانیتور
نویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
CD - MP3 - AUXسایر ویژگی مالتی مدیا
صفحه کیلومتر اسپرت با تنظیم نورایمنی کابین
مجموع ایربگها
6ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
اتومات دوگانهکول باکس
صندلی راننده
6 حالته برقیصندلی سرنشین جلو
4 حالته دستیویژگی صندلی عقب
تاشو دوتکهگرمکن صندلی
جلوسردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
چرمایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
سوییچ هوشمند - نمایشگر دمای داخل و بیرون - ساعت دیجیتالآینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
آینه جانبی با گرمکن
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
شیشه بالابر آنتیترپ راننده - سپر عقب همرنگ بدنه درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
Richguy 1402/9/5
سلام دوستان خسته نباشید مزدا ۳ یا bmw320
پاسخ
0
0
0
ghassamiabbas@yahoo.com 1402/6/25
چرا توي ورژن جديد باما مقايسه بين دوتا خودرو را برداشتيد؟ خيلي قابل استفاده و خوب بود. من الان ميخوام بين مزدا 3 نيو تيژ 4 و النترا 2014-15 يكي را انتخاب كنم بلاتكليف موندم . به نظرتون كدوم سواري نرم تر و شتاب بيشتري داره؟ هزينه نگهداري هم برام مهمه
پاسخ
1
0
0
pedram.nouri93@gmail.com 1402/7/25
صد در صد مزدا
0
2
arash1973 1402/5/24
مزدا نیو 3 ، واقعا" تو کلاس و مدل محشره ، من از سال 90 مونتاژ 3 و 92 این ماشینو سوار میشم بینهایت راضیم نمیدونم چه بلا و مصیبتی بود که این پدرسگا آوردن سر مردم با این ماشینای بی کیفیت چین لعنت بشما اگه الان مزدا نیو 2023 میومد ایران مگه نگران ماشین بودیم ؟
پاسخ
0
0
3
Aliz_ 1402/5/13
مدت کوتاهی مزدا ۳ و چند سال از صفر سراتو دوهزار سایپایی داشتم،مایلم تجربیاتم رو در اختیار بذارم،امیدوارم مفید باشه،اصولا قیاس این دو خودرو چندان درست نیست چون سطح قیمتی مزدا بالاتر از سراتو هست،اما در یک سگمنت مشترک و قیمت های تقریبا نزدیک،میشه گفت مزایای سراتو نسبت به مزدا،شتاب اولیه و ثانویه بهتر،فضای پای عقب و صندوق،هزینه نگهداری و تعمیرات پایینتر،و مزایای مزدا نسبت به سراتو،هندلینگ بسیار خوبش و اینکه واقعا از سراتو توقع سواری اسپرت نداشته باشین ،نرمی بیشتر نسبت به سراتو مخوصا در ردیف عقب که در سراتو فاجعس،امکانات بیشتر نظیر esp و ترمز دیسکی عقب و گرمکن ،و ایربگ های کناری که امنیت بالاتری رو به ارمغان میارن،همچنین گیربکس مزدا اندکی سریعتر و باهوش تر از سراتو عمل میکنه اما ۶ دنده بودن سراتو نسبت به مزدا میتونه مزیت باشه
پاسخ
0
0
0
0jafar 1401/8/22
مزدا به لحاظ شتابگيري ؛ ترمزگيري ؛ هندلينگ و مانور پذيري ؛ پايداري و كيفيت فني كاملا برتر از النترا و سراتو
مي باشد و داراي معايبي مانند فضاي كم عقب و ارتفاع پايين ورنگ بي كيفيت و لوازم يدكي گران ( ولي بادوام ) مي باشد كه داراي 5 ستاره ايمني بوده و طبعا با اين مقايسه هنوز هم انتخاب مناسبي است .
پاسخ
0
0
3