مشخصات فنی مزدا 3 جدید صندوق دار (مونتاژ) 2.0 لیتر تیپ 1 سال 1389 - 1398
سال
در سال 1389 مزدا 3 نسل قدیم (BK) جای خود را به نسل دوم (BL) از این سدان اسپرت ژاپنی در خطوط تولید گروه بهمن داد اما در پی وضع تحریمهای صنعت خودرو، مونتاژ این مدل در سال 1392 متوقف شد و سری بعدی آن نیز از سال 1394 با تیراژ محدود به خط تولید بهمن بازگشت. این درحالی بود
0%
0%
0%
0%
0%
نقاط قوت
کیفیت ساخت
مانورپذیری
جعبهدنده اسپرت
پایداری در سرعت بالا
عملکرد فنی بهتر از مگان
تعلیق مولتیلینک عقب (نرمتر از سراتو مونتاژی)
افزایش 4 سانتیمتری ارتفاع تعلیق در تیپ4
نقاط ضعف
کیفیت رنگ بدنه
تعلیق خشکتر از کرولا
نداشتن مالتی مدیا (در مدلهای قبل 97)
فضای پای محدود در عقب
عملکرد ضعیف در مدل 1.6 لیتری
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1389 تا 1391مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
5 دنده اتوماتپیشرانه
4 سیلندرحجم موتور
2 لیترعملکرد فنی
قدرت
147 اسببخارگشتاور
187 نیوتنمترشتاب
9.2 ثانیهسرعت
204 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
7.6 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
سدان جمع و جورنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل دوم (BL)طول
4580 میلیمترعرض
1755 میلیمترارتفاع
1470 میلیمترفاصله محوری
2640 میلیمتروزن
1260 کیلوگرمحجم باک
55 لیترچرخ جلو
205/55R16چرخ عقب
205/55R16سایر ویژگیها
رینگ 7 شاخهسیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند
کنترل ایستایی در سربالایی
کنترل سرعت در سرازیری
کنترل کشش
کنترل پایداری
ضد واژگونی
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور
رادار تغییرلاین
رادار تصادف جلو
رادار تصادف عقب
رادار تابلوخوان
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز
ترمز ضدقفل
ترمز کمکی
ترمز پارک برقی
ترمز اضطراری
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
هالوژنسایر ویژگی روشنایی
مهشکن مستطیلی جلوفرمان
نیروی کمکی
الکتروهیدرولیکیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدال شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
سیستم صوتی
4 اسپیکرمانیتور
نویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
CD - MP3 - AUXسایر ویژگی مالتی مدیا
صفحه کیلومتر اسپرت با تنظیم نورایمنی کابین
مجموع ایربگها
6ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
اتومات دوگانهکول باکس
صندلی راننده
6 حالته دستیصندلی سرنشین جلو
4 حالته دستیویژگی صندلی عقب
تاشو دوتکهگرمکن صندلی
جلوسردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
پارچهایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
سوییچ تاشو - نمایشگر دمای داخل و بیرون - ساعت دیجیتالآینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
آینه جانبی با گرمکن
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
شیشه بالابر آنتیترپ راننده - سپر دوتکه عقب درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
ghassamiabbas@yahoo.com 1402/6/25
چرا توي ورژن جديد باما مقايسه بين دوتا خودرو را برداشتيد؟ خيلي قابل استفاده و خوب بود. من الان ميخوام بين مزدا 3 نيو تيژ 4 و النترا 2014-15 يكي را انتخاب كنم بلاتكليف موندم . به نظرتون كدوم سواري نرم تر و شتاب بيشتري داره؟ هزينه نگهداري هم برام مهمه
پاسخ
0
0
0
arash1973 1402/5/24
مزدا نیو 3 ، واقعا" تو کلاس و مدل محشره ، من از سال 90 مونتاژ 3 و 92 این ماشینو سوار میشم بینهایت راضیم نمیدونم چه بلا و مصیبتی بود که این پدرسگا آوردن سر مردم با این ماشینای بی کیفیت چین لعنت بشما اگه الان مزدا نیو 2023 میومد ایران مگه نگران ماشین بودیم ؟
پاسخ
0
0
1
Aliz_ 1402/5/13
مدت کوتاهی مزدا ۳ و چند سال از صفر سراتو دوهزار سایپایی داشتم،مایلم تجربیاتم رو در اختیار بذارم،امیدوارم مفید باشه،اصولا قیاس این دو خودرو چندان درست نیست چون سطح قیمتی مزدا بالاتر از سراتو هست،اما در یک سگمنت مشترک و قیمت های تقریبا نزدیک،میشه گفت مزایای سراتو نسبت به مزدا،شتاب اولیه و ثانویه بهتر،فضای پای عقب و صندوق،هزینه نگهداری و تعمیرات پایینتر،و مزایای مزدا نسبت به سراتو،هندلینگ بسیار خوبش و اینکه واقعا از سراتو توقع سواری اسپرت نداشته باشین ،نرمی بیشتر نسبت به سراتو مخوصا در ردیف عقب که در سراتو فاجعس،امکانات بیشتر نظیر esp و ترمز دیسکی عقب و گرمکن ،و ایربگ های کناری که امنیت بالاتری رو به ارمغان میارن،همچنین گیربکس مزدا اندکی سریعتر و باهوش تر از سراتو عمل میکنه اما ۶ دنده بودن سراتو نسبت به مزدا میتونه مزیت باشه
پاسخ
0
0
0
0jafar 1401/8/22
مزدا به لحاظ شتابگيري ؛ ترمزگيري ؛ هندلينگ و مانور پذيري ؛ پايداري و كيفيت فني كاملا برتر از النترا و سراتو
مي باشد و داراي معايبي مانند فضاي كم عقب و ارتفاع پايين ورنگ بي كيفيت و لوازم يدكي گران ( ولي بادوام ) مي باشد كه داراي 5 ستاره ايمني بوده و طبعا با اين مقايسه هنوز هم انتخاب مناسبي است .
پاسخ
0
0
3
Shayan2022 1401/8/20
دوستان لطف کنید درباره خودرویی که تاحالا حتی از کنارش رد نشدید نظر ندید . اولا اینکه شتاب مزدا زیر 10 نیست ثانیا این خودرو علاوه بر کیفیت فاجعه بار رنگ بدنه کیفیت بدنه بسیار پایین است اگر یکبار تصادف کنید با این خودرو متوجهش میشید بقیه معایبش هم که خود باما مشخص کرده در ضمن این رو هم یادم رفت بگم که عایق بندی در های خودرو از سمت داخل خوب نیست و قطعات داخلی در مدام صدا میدن که باید برید تعمیرگاه درست کنید . بنده مزدا مدل 95 داشتم تیپ 4 همچنین سراتو سایپا 2000 اپشنال مدل 98 و در حال حاضر النترا مدل 97 مونتاژ . اگر بخوام این 3 خودرو رو باهم مقایسه کنم باید بگم که النترا یه سر و گردن از هر دوی اینها بالاتره قطعا از بین مزدا و سراتو سایپا هم من مزدارو ترجیح میدم همون کیفیت چرم فرمان و صندلی ها بخصوص صندلی سرنشینان عقب که چرم بسیار خوبی داره رانندگی رو لذت بخش تر از سراتو سایپا میکنه . حجم فرمان و کیفیت ادوات به نسبت سراتو حس بهتری به راننده میده همچنین این رو هم بگم که از باک سراتو سارتو سایپا و ترمز عقبش مدام صدا خش خش میاد تو کابین که نکته منفی سراتو هست بنظرم ولی سراتو فضای بزرگتری داره برای سرنشینان عقب و همچنین فضای سر بیشتری هم داره و خدماتش بهتره و قطعاتش ارزونتره و همچنین میتونم بگم شتاب ثانویش به مراتب از مزدا بیشتره . با تشکر و سپاس از سایت خوب باما
پاسخ
0
3
0