حتی این روزها نیز بازار خودروی ایران در خلأ یک پیکاپ توانمند با قیمتی مقرون به صرفه به سر می‌برد. پارس‌خودرویی‌ها قصد داشتند این نیاز را پوشش دهند. در حالی‌که بهترین‌های این کلاس در ابتدای دهه 80 تنها پیکان وانت، مزدا 2000 و نیسان جونیور بودند، این زیرمجموعه سایپا آمد و در ادامه همکاری‌اش با نیسان، محصولی تک‌کابین (SX) و دوکابین (DX) به اسم PickUp‌ تولید کرد. خودرویی ساده که البته قیمتش به مراتب بیشتر از پیکان و جونیور بود ولی از آن‌طور قابلیت‌هایش نیز بیشتر نشان می‌داد. در واقع نیسان پیکاپ چیزی در حد و اندازه‌های یک شاسی‌بلند بود و می‌شد بارهایی سنگین‌تر و بزرگ‌تر را روی شانه‌های او قرار داد. حتی در دوره‌ای برخی برای آفرودبازی سراغ آن رفتند که البته این وانت پاسخ مناسبی برای نیاز آن‌ها نبود. یکی از مزایای اصلی پیکاپ، جعبه‌دنده و سیستم انتقال قدرت آن بود. در واقع، این تمام مزیت آن به شمار می‌رفت.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • دنده کمکی
    • تعلیق خشک اما کارآمد
  • نقاط ضعف
    • نداشتن ایربگ
    • عایق‌بندی کابین
    • بازار دست‌دوم
    • چیدمان ادوات کنسول
    • موقعیت نامناسب دنده کمکی
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1380 تا 1389
مشخصات فنی
  • محور محرک دو دیفرانسیل
  • گیربکس 5 دنده دستی با دنده کمکی
  • پیشرانه 4 سیلندر یورو3
  • حجم موتور 2.4 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 150 اسب‌بخار
  • گشتاور 208 نیوتن‌متر
  • شتاب 12 ثانیه
  • سرعت 170 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 11.8 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه پیکاپ متوسط
  • نوع شاسی مستقل
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (D22)
  • طول 5185 میلی‌متر
  • عرض 1820 میلی‌متر
  • ارتفاع 1695 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2950 میلی‌متر
  • وزن 1635 کیلوگرم
  • حجم باک 60 لیتر
  • چرخ جلو 215R15
  • چرخ عقب 215R15
  • سایر ویژگی‌ها ظرفیت بار تا 1105 کیلوگرم
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها