مشخصات فنی پژو 206 SD V1 سال 1385 - 1400
سال
اندکی پس از عرضه پژو 206 به بازار، ایران خودرو، که جای خالی سدانی با ابعادی کوچکتر از خانواده سمند و 405 را در سبد محصولاتش خالی میدید، پروژه تولید مدل صندوقدار این فرانسوی را با همکاری پژو آغاز کرد. نتیجه این پروژه، عرضه سری نخست 206 صندوقدار در سال 1386 و با نام «آرین» بود. از آنجاییکه فرانسویها از
0%
0%
0%
0%
0%
نقاط قوت
ترمزهای مطمئن
فرمانپذیری
صندوق بزرگ
مصرف سوخت
فراوانی قطعات یدکی
نقاط ضعف
کیفیت ساخت
فضای محدود ردیف عقب
مشکلات جعبهدنده اتومات
عایقبندی ضعیفتر از 207 صندوقدار
حذف سنسور، ضبط و ترمز دیسکی عقب (از سال 98)
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1385 تا 1390مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
5 دنده دستیپیشرانه
4 سیلندر TU5حجم موتور
1.6 لیترعملکرد فنی
قدرت
105 اسببخارگشتاور
142 نیوتنمترشتاب
12 ثانیهسرعت
185 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
7.4 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
سدان کوچکنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل اولطول
4188 میلیمترعرض
1655 میلیمترارتفاع
1456 میلیمترفاصله محوری
2443 میلیمتروزن
1190 کیلوگرمحجم باک
50 لیترچرخ جلو
185/65R14چرخ عقب
185/65R14سایر ویژگیها
رینگ فولادیسیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند (ACC)
کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
کنترل کشش (TCS)
کنترل پایداری (ESC)
ضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر (TPMS)
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور (BSD)
رادار تغییرلاین (LDW)
رادار تصادف جلو (FCW)
رادار تصادف عقب (RCTA)
رادار تابلوخوان (TSR)
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
هالوژنسایر ویژگی روشنایی
چراغ بدرقهفرمان
نیروی کمکی
هیدرولیکیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
سیستم صوتی
اسپیکرهای جلو و عقبمانیتور
نویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
سایر ویژگی مالتی مدیا
ایمنی کابین
مجموع ایربگها
ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
بدون ایموبلایزررفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
دستیکول باکس
صندلی راننده
6 حالته دستیصندلی سرنشین جلو
4 حالته دستیویژگی صندلی عقب
تاشو دوتکه - بدون تنظیم پشتسریگرمکن صندلی
سردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
پارچهایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
تریم خاکستری - توری صندوقآینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
شیشه بالابر دستی عقب درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
ناشناس 1403/9/5
سلام ۲۰۶ sD کدوم مدلشون بهتره tu5 یا tu3
پاسخ
2
0
0
Tjhvkhfbkj 1403/9/12
TU5 عالی هست بهتر از TU3هست
0
0
Tjhvkhfbkj 1403/9/10
سلام اگر برای شما شتاب بهتر مهم است ۲۰۶ SD وی ۸ بخرید موتور TU5 من خودم این مدل ۲۰۶ رو دارم مدل۸۹ و قبل از این ماشین رانا پلاس ۱۴۰۲ داشتم که به دلیل نیاز به پول فروختمش و قبل از رانا پلاس ۲۰۶ تیپ ۲ TU3 داشتم شتاب نداشت ولی خیلی کم مصرف و کم خرج بود TU5هم کم مصرف هم قابل قبول هست و کم خرج هست
0
0
عرفان فتحی 1403/8/13
سلام من بین sd v8 با ۴۰۵ slx tu5 دوبه شکم اگه میتونید راهنماییم کنید لطفا
پاسخ
2
0
0
Tjhvkhfbkj 1403/9/1
سلام ۲۰۶ است SD بهتر است من دارم مدل ۸۹ می اره ماشین مدل ۱۴۰۳ رو مصرفش از پژو ۴۰۵ جی آی ایکس خیلی کم تره پژو مصرف خیلی با بالای داری باید ۳ روز یک بار بنزین بزنی ولی ۲۰۶ DS یک هفته یک بار باید بزنی ماشین وی ۸هست موتور TU5 ماشین کم خرجی هم هست پژو ۴۰۵ پر خارجه
0
0
ناشناس 1403/8/15
اس دی بازار دست دوم خیلی بهتری داره ولی هر دو ماشین های خوبین
0
0
Mmsr 1403/5/12
با سلام
سال ۹۶ صفرش خریدم با هزارتا عشق و آرزو
اول که سوارش شدم گفتم خب تا سرویس اولیه باهاش خوب رفتار میکنم که آب بندی درست حسابی بشه
بعد ۵ هزارتا شروع کردم کم کم دور موتور از ۳ هزار تا بالا ببرم
واقعا غافلگیر شدم یه لحظه حس کردم زیر کاپوت موتور پراید هست
به معنای واقعی نه تنها شتاب نداره بلکه انگار یکی از پشت اینو گرفته . داره زور میزنه .
تا دور موتور ۴ هزار تا عملا دنبال شتاب نباشید این قضیه خیلی عجیبه برام موتوری که به اصطلاح بهترین موتور داخلی
سیلندر چدن داره سر سیلندر ۱۶ سوپاپ داره
به ادعا سازنده ۱۰۵ اسب( بنظرم فیک داره )
با این همه کشته و مرده اینه واقعا شتابش؟
الانم کارکرد ماشینم ۱۵۰ هزار تا هست آقا به کی بگم باور کنه
بخدا استفاده عادی شهری دارم حتی سر سرویس دوره ای
از شکم خودم بگذرم از این قضیه نمیگذرم . همه چی سر تاریخ با بهترین متریال
خلاصه با کار کرد ۱۵۰ هزارتا یکماه پیش تعمیر کامل کردم
یعنی جز سیلندر همه چی تعویض شد حدود ۵۰ میلیون هزینه کردم .
چرا؟ راهم نمیری خرجتم کنم ؟
آقا نخرید خواهر نخرید . عزیز من نخرید
بخدا بدرد نمیخوره
تا الان هم به اجبار دارم به زودی یه چینی پدر مادر دار میگیرم
از شر ایرانخودرو و سایپا راحت میشم
بخدا حق ما اینا نیست !
پاسخ
3
1
0
Tjhvkhfbkj 1403/6/8
مدل های اس دی ۹۶ به بالا خوب نیست مدل ۸۹ عالی هست اگر موتورش باز نشده باشه من دارم عالی هست ۲۶۰ کارکرده این موتور باز نشده اصلا
0
0
Tjhvkhfbkj 1403/5/24
مدل های ۸۹ است دی وی ۸. عالی اگر موتور اصلا باز نشده باشه شتاب هم خوب بهتر از ماشین های ۹۶ به بالا هست
0
1
Tjhvkhfbkj 1403/5/24
اصلا مدل های مدل های ۹۶ به بعد خوب نیست موتوریشون ضعیفه الان ۲۰۶ اس دی ۸۹ دارم شتاب عالی هست همه چی عالی هست ماشین کم خرجی هم هست تا الان که نزدیک ۲۶۰۰ تا کارکرده اصلا موتور ش باز نشده از رو پیچ موتورش هم معلومه
1
1
خالد 1403/2/13
سلام من مدل ۹۵ روداشتم ماشین خوبی بود از سال ۹۵ که تحویل گرفتم تا ۱۴۰۳ خرجهای که ماشین داشت یک بار واتر پمپ رو تو نمایندگی عوض کردم دیسک و صفحه رو تو کارکرد ۱۱۰ هزار عوض کردم تو کارکرد ۱۲۰ یک بار تعمیر جلو بندی داشت بقیه خرجهاش مصرفی بود خدایش عالی موتور کم صدا اتاق محکم
پاسخ
0
0
3
ATSM 1402/12/26
سلام من چندساله با مدل 89 این ماشین یعنی V8 رانندگی میکنم از لحاظ موتور و گیربکس خوبه و صدای کمی داره توی سربالایی البته باید با دور بالا برید که کم نیاره چون ذات این موتور گشتاور در دور بالا هست تا الان هم بجز مصرفی ها و جلوبندی خرج خاصی نداشته فقط اتاقش یه مقدار به صدا افتاده و ظاهرش هم دیگه قدیمی هست هرچند هنوزم از پارس و سمند و 405 و پراید و کوییک بهتره ولی به زیبایی تارا یا شاهین نیست
پاسخ
0
3
3